نسخه جدید “هپی” آپدیت شد


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904382

نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) برای استفاده کاربران در سال تحصیلی 1401-1402 ارائه شد و برای به روز رسانی و استفاده از وب سایت shad.ir در اختیار دانش آموزان و معلمان عزیز قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اطلاعیه درج شده از سوی تیم فنی شبکه شاد در شبکه اطلاع رسانی این اپلیکیشن، آمده است: با تأیید الهی و همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام نور و رحمت و امام صادق علیه السلام. به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز با حضور پربرکت حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور در وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 1401/07/25 از نسخه جدید شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)، برای استفاده کاربران در سال تحصیلی 1401-1402 ارائه و در اختیار دانش آموزان و معلمان عزیز قرار گرفت تا در وبسایت shad.ir به روز رسانی و استفاده کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: یکی از ویژگی های ویژه نسخه جدید اضافه شدن ابزارهای تعیین تکلیف، سنجش و سنجش پیشرفت تحصیلی، مدیریت محتوا و ارتقاء ابزارها و خدمات نسخه قبلی است. »

پیش از این وزیر آموزش و پرورش ۲۷ مهرماه در بخشنامه‌ای با اشاره به هدف استفاده بهینه از امکانات و فرصت‌های موجود برای جبران بخشی از آسیب‌های وارد شده به کیفیت آموزش در دوران اپیدمی کرونا و تسهیل دسترسی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بخشنامه ادامه فعالیت شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) در مدارس را صادر کرد که دارای بندهای مهمی بود که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

– با توجه به انتشار نسخه جدید شاد، دوره آموزشی آشنایی معلمان با ویژگی ها و ابزارهای شاد حداکثر تا پایان آبان ماه با تایید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی برای همه طراحی و اجرا شود. کارمندان و عوامل آموزشی

– سرویس سنجش پیشرفت تحصیلی و آموزشی، تکلیف، دفتر معلم، محتوای دوره و امکان برگزاری کلاس مجازی به منظور مدیریت و بهبود فرآیند یادگیری علاوه بر خدمات قبلی توسعه یافته و مورد نیاز همکاران در چارچوب راهنمای عملی یادگیری ترکیبی که متعاقباً از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اطلاع رسانی خواهد شد، از این خدمات برای توسعه فرصت های یادگیری استفاده کنند.

– محتوای موجود در تمامی کلاس ها – گروه های سال تحصیلی 1401-1400 به منظور ایجاد کلاس های سال تحصیلی جدید، خارج از قسمت «مدرسه من» و در پیام رسان شاد قابل دسترسی خواهد بود.

– به منظور شناسایی، جذب و ارائه خدمات با کیفیت به دانش آموزان بازمانده از تحصیل، برگزاری کلاس های جبرانی و فوق برنامه، تشکیل کلاس های طرح پراکنده شهید، ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به فرزندان اتباع خارجی و ایرانیان خارج از کشور و غیره. مخاطبان و گروه‌های ویژه پلتفرم مدرسه مجازی ایران بر اساس دستورالعمل‌هایی که متعاقباً اعلام می‌شود در اختیار مدیران مدارس و مناطق قرار خواهد گرفت.

– در صورتی که به دلایلی از جمله شرایط جوی و یا حوادث غیرمترقبه حضور دانش آموزان در کلاس و مدرسه محدود باشد، مدیران و معلمان موظف به افتتاح کلاس های مجازی در شاد هستند. بر این اساس تعطیلی مدارس به دلایل فوق به جز تعطیلی وجه قانونی ندارد.

– با توجه به برخی تغییرات در تعداد محدود کتاب های درسی، لازم است معاونت های آموزشی با همکاری دبیرخانه های استانی نسبت به تغییر و ارتقای کتب درسی اقدام کنند.

– بر اساس اعلام مراجع ذیصلاح قضایی، استفاده از پیام رسان های خارجی برای انجام فعالیت های اداری و آموزشی ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید