نشت یا پر کردن غیر استاندارد گاز در سیلندر؛ علت آتش سوزی چیست؟


ساعت: 09:49
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919021

این در حالی است که انبساط حجمی گاز مایع در یک سیلندر گاز بزرگ حدود 270 کیلوگرم است که اگر سیلندرها بر اثر ترک یا آسیب منفجر شوند این انبساط حجمی دو برابر می شود و به عنوان یک بمب ساعتی می تواند اتفاق ناگوار و جبران ناپذیری را برای اطراف ایجاد کند. محیط. من میفهمم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; بارها در گوشه و کنار خیابان های اصلی شهر به خصوص نزدیک پمپ بنزین ها مشاهده شده است که ماشین ها پارک کرده و صندوق عقب را بالا آورده اند و در فاصله کمتر از یک متری یک سیلندر گاز معکوس می دهند و یک کپسول دیگر بار می کنند. در صندوق عقب نصب کنید روی خودرو.

پر کردن غیر استاندارد کپسول گاز خودرو یا پروپان بوتان؛ مشکل اینجاست که امروزه نه تنها عاملی برای ازدحام صف های کپسول گاز است، بلکه غیرقانونی بوده و سلامت و امنیت شهروندان را به خطر می اندازد.

کارشناسان ایمنی معتقدند استفاده از گاز مایع و سیلندر گاز در خودروها غیرقانونی است چرا که در کوچکترین تصادف به دلیل عدم کنترل کامل سیلندر احتمال ترکیدگی شلنگ و تصادفات دلخراش وجود دارد که این خودروها از دور ناپدید شده اند. .

این در حالی است که خودروهای گازسوز غیر استاندارد هر روز شاهد تصادف ناگوار هستند و هیچ راه حلی برای این معضل اندیشیده نشده و حتی جریمه ای برای این خودروهای کشنده اندیشیده نشده است، اما به راحتی می توان چنین تخلف آشکاری را انجام داد. .

این اقدام خطرناک فقط با شارژ غیر استاندارد خاتمه نمی یابد، بلکه؛ پرتاب سیلندرهای گاز توسط توزیع کنندگان از ارتفاع 2 متری یکی دیگر از عوامل شکستگی و ته نشینی گاز محسوب می شود که نیاز به نظارت افراد مسئول از جمله اداره استاندارد دارد.

آخرین حادثه در این منطقه در استان سیستان و بلوچستان انفجار پژو پرش در مهرشهر زاهدان بود که اگرچه هنوز علت اصلی آن از سوی کارشناسان اعلام نشده است، اما تنها شاهد حادثه از سیلندر گاز در پشت خودرو در روز حادثه نشتی داشت.

ابراهیم شهریاری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: روز گذشته شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی زاهدان گزارش انفجار یک دستگاه خودرو را اعلام کردند و ستاد فرماندهی و مرکز کنترل یک تیم اطفای حریق از نزدیک عملیات را زیر نظر گرفتند. ایستگاه به محل حادثه واقع در بلوار امام حسین، ورودی مهرشهر اعزام شد.

وی افزود: با رسیدن آتش نشانان متوجه شدند یک دستگاه خودروی پژو پارس که حامل 4 بطری گاز مایع بود دچار انفجار و آتش سوزی شده است. بیمارستان برای درمان

شهریاری گفت: آتش نشانان بلافاصله در بدو ورود خودرو را خاموش و سیلندرهای گاز نشتی و در حال سوختن را به محل ایمنی منتقل کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان به شهروندان توصیه کرد از نگهداری و حمل بطری گاز مایع در خودروهای شخصی خودداری کنند.

پایگاه خبری عصرهامون در راستای رفع درخواست ها و دغدغه های مردم آماده دریافت پاسخ مسئولین در این زمینه می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید