نشست دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور برگزار شد

ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790757

دومین نشست دبیران کارگروه های تخصصی با حضور وزیر امور خارجه و نایب رئیس شورای عالی ایرانیان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دومین جلسه هماهنگی دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با حضور معاونان ذیربط وزارتخانه های تابعه و با حضور وحید جلال زاده رئیس سازمان امنیت ملی و امور خارجه برگزار شد. امور. کمیسیون سیاسی، حجت‌الاسلام سلیمی، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون ایرانیان. در خارج از کشور، کاظم قریب آبادی، جانشین رئیس قوه قضائیه بین الملل و رئیس حقوق بشر، سردار محمدجواد زاده کمند، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران ارشد نهادهای ذیربط به ریاست وزیر امور خارجه تشکیل شدند. حسین امیرعبدالهیان.

در این جلسه سیدکاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ماموریت های شورای عالی ایرانیان برای مدیریت مسائل ایران در خارج از کشور را تشریح کرد.

در ادامه حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و لزوم اقدام هدفمند و شناسایی دقیق مشکلات و معضلات ایرانیان خارج از کشور برای حل آنها را اولویت مهم دانستند.

سپس هر یک از دبیران کارگروه های تخصصی وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سمینارها، نتایج دو هفته اخیر و مصوبات کارگروه ها. در ارتباط با موضوعات مرتبط، به منظور توسعه فعالیت ها و رفع نیازهای ایرانیان خارج از کشور.

وزیر امور خارجه و نایب رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در خاتمه بر لزوم تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با متولیان ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و رفع چالش ها و پذیرش تاکید کرد. اقدامات و تصمیمات عملی جلسه آتی شورای عالی ایران به ریاست رئیس جمهور را بررسی کرد و ابراز امیدواری کرد گام های مناسبی برای رفع مشکلات برداشته شود.

در پایان این جلسه مصوبات پیشنهادی کارگروه ها توسط دبیر جلسه قرائت و مقرر شد پس از بررسی های لازم پیش نویس به شورای عالی ایران ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید