نشست سه جانبه هیئت های روسیه، ایران و چین در وین

بر اساس این گزارش، میخائیل اولیانوف گفت: هیئت های روسیه، ایران و چین روز یکشنبه در وین نشستی سه جانبه برگزار کردند.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: امروز هیئت‌های چین، ایران و روسیه دور جدیدی از رایزنی‌های سه جانبه درباره موضوعات مربوط به مذاکرات وین درباره برنامه جامع اقدام مشترک برگزار کردند.

این دیپلمات روس در توئیتی دیگر نوشت: بسیاری از دیپلمات ها دوست ندارند برای مصون ماندن با آنها مصاحبه شود. احتمالا درست می گویند. من امشب عجله داشتم، اما به درخواست خبرنگاران اظهارنظرهایی کردم که سوء تفاهم شد. به خاطر داشته باشید که من وضعیت ایران را مثبت ارزیابی کردم نه منفی.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین و سفیر این کشور در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در پایتخت اتریش، پیش از این در توئیتی درباره وضعیت این مذاکرات توضیح داده بود.

اولیانوف در توئیتی نوشت: «نشست هماهنگی اعضای برجام (به استثنای ایران) شنبه شب برای تبادل نظر درباره تحولات جاری در مذاکرات وین برگزار شد.

مذاکرات ایران با گروه 1+4 در پایتخت اتریش که از هفته گذشته آغاز شده بود، ادامه دارد و محمد مرندی، تحلیلگر مسائل بین الملل در وین با تیم مذاکره کننده ایرانی به الجزیره گفت: ایران هیچ مشکلی ندارد. او آنچه را که قبلاً با آن موافقت کرده است انکار نمی کند.

وی افزود: طرف اروپایی در مذاکرات انعطاف نشان داده است. اگر واشنگتن و اروپا با لغو تحریم ها علیه ایران موافقت کنند، تهران به تعهدات خود عمل خواهد کرد. واشنگتن باید ابتدا تحریم های ایران را لغو کند تا بتوانیم به توافق برسیم.

وی همچنین تاکید کرد: قضاوت درباره روند مذاکرات در وین خیلی زود است اما نشانه های مثبتی وجود دارد.

دور جدید مذاکرات در وین درباره لغو تحریم ها از پنجشنبه گذشته در وین پایتخت این کشور آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید