نشست کمیته ملی المپیک با 3 فدراسیون شمشیربازی، ژیمناستیک و شطرنج

ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923228

2 مطالبات فدراسیون شطرنج و قول رئیس فدراسیون شمشیربازی

پس از برگزاری جلسات تخصصی فدراسیون های داوطلب اعزامی به بازی های آسیایی 2022، جلسات جداگانه ای در محل کمیسیون با حضور سرپرست کاروان، مسئولان کمیسیون و وزارت ورزش با مسئولان شمشیربازی، ژیمناستیک و شطرنج برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست تخصصی فدراسیون های داوطلب اعزامی به بازی های آسیایی هانگجو با حضور سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته و رئیس کاروان، نصرالله سجادی مشاور رئیس جمهور، سید محمد پولادگرم معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی زاد، نایب رئیس کمیته، مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، علی رغبتی، مشاور وزیر ورزش در امور قهرمانی و حرفه ای و برخی مدیران به صورت جداگانه نزد مسئولان نگهداری شدند. از فدراسیون های مربوطه

در ابتدای این نشست سید مناف هاشمی با قدردانی از زحمات روسای فدراسیون های ورزشی کشور گفت: در ادامه جلسات سازنده ای که تاکنون در خصوص فدراسیون های داوطلب اعزامی به بازی های هانگزو، مرکز نظارت و مانیتورینگ برگزار کرده ایم. آکادمی ملی المپیک با فدراسیون های داوطلبانه هماهنگی و برنامه ریزی خوبی داشته است که برای رفع برخی از دغدغه های این عزیزان امروز میهمان مسئولان سه فدراسیون دیگر هستیم تا از برنامه ها، وضعیت مدال آوری و دغدغه ها بیشتر بدانیم. از این بستگان

در ابتدای این دیدارها، علیرضا پورسلمان، رئیس فدراسیون شمشیربازی با ارائه برنامه هایی که فدراسیون در راستای توسعه همزمان سه سلاح سابر، فویل و اپه در حال انجام است، گفت: شمشیربازی در رشته شمشیربازی مدال خواهد گرفت. بازی های آسیایی هانگژو مثل قبل.

در ادامه محسن وحدانی دبیر فدراسیون نیز برنامه های اردو و اعزام تیم های ملی مختلف شمشیربازی را در قالب یک برنامه ریزی هماهنگ برای حضور در مسابقات آتی تا 7 ماه آینده به ویژه هانگزو ارائه کرد. بازی های آسیایی و به دلیل حضور 6 تیم ملی گفت. در عین حال بر حمایت بیشتر وزارت ورزش و کمیسیون در تخصیص اعتبار به فدراسیون اصرار داریم به ویژه اینکه شمشیربازی یکی از رشته هایی است که تجهیزات دارد و از ماه آینده باید در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کند.

نوسازی تجهیزات، نبود سالن اختصاصی و تامین اعتبار تیم های اعزامی از مهم ترین موضوعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

دومین دیدار با حضور عابد حقدادی رئیس فدراسیون ژیمناستیک و جمال شایگان مدیر تیم های ملی برگزار شد که به مدال امیدوار بود هرچند کار سختی است.

وی تصریح کرد: البته در ماه های اخیر اعزامی به خارج از کشور نداشته ایم اما برنامه هایی برای حضور در مسابقات بین المللی مختلف داریم و با توجه به نتایج ورزشکارانمان در رویدادهای پیش رو بهتر می توانم در مورد شانس مدال آوری اظهار نظر کنم. به ویژه از آنجایی که نیروهای جهانی در این رشته در آسیا حضور دارند که سید مناف هاشمی ضمن تاکید بر حمایت از ژیمناستیک، خواستار حضور بیشتر ملی پوشان ژیمناستیک در آکادمی و بهره مندی از امکانات آکادمی و تست آمادگی جسمانی شد که مورد استقبال قرار گرفت. رئیس فدراسیون

سومین نشست تخصصی با حضور حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج، شادی پردر نایب رئیس و دبیر فدراسیون برگزار شد و ابتدا رئیس فدراسیون گزارشی از روند رو به رشد شطرنج بازان کشورمان ارائه کرد. و بدون شک توضیح داد که شطرنج باز هم وارد بازی های آسیایی شده است.ما از این فرصت قدردانی می کنیم و قطعا شانس کسب مدال های فردی و تیمی را خواهیم داشت اما دو درخواست داریم.

وی افزود: اولین درخواست ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا بازیکنان ملی کشورمان بتوانند در اردوهای بزرگ دنیا مانند روسیه شرکت کنند که تاثیر بسیار مثبتی در رشد آنها خواهد داشت و حضور یک مربی خوب خارجی نیز بسیار مهم است. ” برای تیم ملی مفید است».

پرایدر در زیر نیز گزارش مختصری از مسابقات پیش رو ارائه کرد و گفت: حضور دوباره شطرنج در بازی های آسیایی بی شک فرصتی برای ملی پوشان کشورمان است و قطعا شانس بسیار خوبی برای کسب مدال در مردان و زنان خواهند داشت. بخش هایی که رئیس هیئت با حمایت از شاترانه، انتظارات و دغدغه های شما در ستاد بازی های عالی مطرح و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حمایت از برگزاری مسابقات بین المللی در ایران و حضور در اردوهای بین المللی و جذب مربیان خوب از مهم ترین مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

در این دیدارها سجادی، پولادگر، فرهادی زاد، کاظمی پوررغبتی از فدراسیون های مربوطه نیز مواردی را مطرح کردند که از سوی مسئولان فدراسیون ها توضیحات لازم داده شد.

محسن بیرانوند رئیس مرکز مانیتورینگ تیم ملی، امیر حاجی قاسم رئیس مرکز سنجش و رشد توانایی های بدنی آکادمی، مرتضی کوهی و حسین رمضان از دیگر افراد حاضر در این دیدارها بودند.

دیدگاهتان را بنویسید