برگزاری اردوی تیم ملی شمشیربازی باخمن ماخ در سیستان و بلوچستان / 40 میلیون تن; به فدراسیون شمشیربازی برای بزرگترین استان کشور کمک کنید!

ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801835

فضللا باکرزاده گفت: اردوی تیم ملی شمشیربازی ایران بهمن ماه میزبان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ فضللا باکرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگوی تلفنی با شبکه استانی سیستان و بلوچستان گفت: این استان مهد استعدادهای درخشان است. تاریخ نشان داده است که هر زمان که شرایط مناسب برای جوانان منطقه به ویژه در همه عرصه ها به ویژه در میادین فراهم شود، «ورزش می تواند درخشان به نظر برسد، در بیشتر رشته های ورزشی این ظرفیت را دارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از جمله استان هایی است که اگر شرایط خوبی برای جوانان از نظر حرکتی، حرکتی و یادگیری فراهم شود، می توانند در همه زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشند.

باقرزاده گفت: رشته شمشیربازی ریشه در تاریخ دارد و او برای اولین بار در بازی های المپیک آتن در سال 1896 که در 9 رشته برگزار می شود شرکت کرد و از آن تاریخ در بازی های المپیک شرکت کرد.

وی با بیان اینکه حصارکشی در طول تاریخ فعال بوده و جایگاه خوبی در بین ایرانیان دارد، اضافه کرد: سیستان و بلوچستان استان های تاریخی هستند و در واقع می توان از آن به عنوان تاب شمشیربازی یاد کرد.

این مسئول گفت: اگر استان حمایت لازم را از حصار انجام ندهد و حداقل زیرساخت ها را در اختیار آنها قرار ندهد نمی توانیم به توسعه این حوزه کمک کنیم.

وی گفت: اخیرا مربیان تیم ملی با هزینه فدراسیون برای آموزش جوانان سیستان و بلوچستان به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند و حدود 10 روز تمرینات لازم را ارائه کردند.

باقرزاده گفت: تلاش می کنیم با هزینه فدراسیون اردوهای تیم ملی را در سیستان و بلوچستان برگزار کنیم. اگر مدیرکل ورزش و جوانان از این حوزه حمایت نکند و حداقل زیرساخت ها روی آن مهیا نشود، فدراسیون هر چقدر هم که تلاش کند استان ها بالقوه باید شرایط را تغییر دهند.

وی اذعان داشت: چندین بار به سیستان و بلوچستان سفر کرده ام، مردمی پرتلاش، پرتلاش و شجاع هستند، هر کاری از دستم بر بیاید برای استان انجام می دهم، اما نیاز است مسئولان استان به شمشیربازی توجه کنند، این رشته المپیکی است. و بیش از 30 مدال از بازی های المپیک و 48 مدال از بازی های آسیایی دارد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: با حمایت و جستجوی استعدادهایی که می سازیم می توانیم نوجوانان و جوانان خوبی را شناسایی کنیم تا این ورزشکاران نه تنها در ایران بلکه در منطقه، آسیا و حتی جهان بدرخشند. چرا که این استان که جایگاه ویژه ای برای جوانان شجاع دارد می تواند در این عرصه به سرعت رشد کند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مدیرکل، استاندار و مدیران هیئت شمشیربازی استان، گفت: ما در فدراسیون تمام توان خود را برای شمشیربازی سیستان و بلوچستان انجام خواهیم داد. تجهیزات این رشته گران است اما امکاناتی را در اختیار ورزشکاران این استان قرار داده ایم، این روند ادامه خواهد داشت و تمرینات با هزینه فدراسیون پیگیری می شود.

باقرزاده گفت: با توجه به اهمیت سیستان و بلوچستان دوره های آموزشی، داوری و مربیگری در استان رایگان بوده و مبلغ دریافتی بابت هزینه ثبت نام در کشتی تامین می شود. به منظور توسعه فنس کشی و آشنایی مردم با زمین، اردوی تیم ملی در بهمن ماه در استان برگزار می شود که هزینه آن را فدراسیون پرداخت می کند، اما انتظار می رود استان در توزیع زمین های تمرینی همکاری لازم را داشته باشد.

وی گفت: همچنین در تلاش هستم تا 300 میلیون ریال تجهیزات حصارکشی به سیستان و بلوچستان اهدا کنم و 100 میلیون ریال برای تامین تجهیزات دستگاه اداری این استان کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید