نظارت بر بازار شب یلدا از فردا آغاز می شود

بر اساس اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، طرح نظارت شب یلدا از 30 آذرماه آغاز می شود و نظارت ویژه بر میوه فروشی ها، قنادی ها، آجیل فروشان و گل فروشی ها انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری موج


به نقل از اتاق اصناف ایران بهنام نیک منش در شرف آمدن است عصر یلدا وی با اشاره به تقویت طرح نظارت و بازرسی در این ایام افزود: معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف کشور طی نامه ای به همه روسا بر لزوم تقویت طرح نظارت و بازرسی در شب یلدا تاکید کرد. اتاق اصناف سراسر کشور

معاون بازرسی اتاق اصناف گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پاییز و فرا رسیدن شب یلدا و در نتیجه تقاضای مردم برای خرید کالاهایی مانند خشکبار، میوه جات، شیرینی و گل و با توجه به احتمال افزایش غیرعادی قیمت این کالاها در بازار، لازم است واحدهای بازرسی و نظارت با حداکثر ظرفیت واحدهای صنفی، گشت‌های مشترکی را با سازمان‌های مربوطه تشکیل داده و مصرف بازار را به طور مستمر کنترل کنند.

وی بیان کرد: تثبیت قیمت و حفظ آرامش بازار و همچنین حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از مهمترین اهداف اتاق اصناف ایران همزمان با فرا رسیدن گرم ترین شب سال است.

نیک منش همچنین به افزایش تقاضا برای برخی از کالاها از جمله برنج، شکر، مرغ، گوشت قرمز، روغن خوراکی، آجیل و خشکبار در روزهای آینده اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با عرضه به موقع کالاهای مصرفی و اساسی در بازار علاوه بر برقراری صلح باید از سوء استفاده های احتمالی توسط برخی افراد فرصت طلب و سودجو جلوگیری شود.

وی در خصوص لیست قیمت و قیمت گذاری اقلام مورد نیاز شب یلدا گفت: محصولات عرضه شده در شب یلدا قیمت مصوب ندارند و قیمت گذاری آنها بر اساس عرضه و تقاضا و نرخ متعارف اعلامی اتحادیه های مربوطه است.



آیا این خبر مفید بود؟