نظارت دولت بر بازار مد و لباس کشور ضروری است

ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795844

مهلا صمدی گفت: استان البرز با تنوع اقوام ایرانی پتانسیل تولید لباس در طرح ها و رنگ های مختلف را دارد بنابراین متولیان فرهنگی باید این ظرفیت را در استان فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این طراح مد به تیتریک گفت: مد یک واقعیت اجتناب ناپذیر و بخشی جدایی ناپذیر از جامعه مصرف کننده و ماشینی است و تنها جوامعی که این پدیده نوظهور را تقلید می کنند به شدت آسیب می بینند.
مهلا صمدی ادامه داد: مد، جوانان را منفعل می کند و ابتکار و نوآوری آنها شکست می خورد.
وی افزود: دایره مد لطمه های جبران ناپذیری به فرهنگ ملت ها وارد می کند، مثلا شلوار جین پاره اصلا در فرهنگ ما جایی ندارد اما پدیده مد این را به فرهنگ ما تحمیل کرده است.
وی گفت: پیروی از مد، جوامع را به سمت مصرف گرایی سوق می دهد و زندگی مصرفی ریشه در فرهنگ کشورهای مبدأ دارد و به تدریج باعث ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی کشورهای مقصد می شود.
صمدی گفت: چرخه مد باعث از بین رفتن اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری و ایجاد نوآوری در کشورهای پیرو مد می شود.
وی ادامه داد: طراحان مد به قدری در کشور فعال هستند که چون کارشان به چشم نمی آید در جشنواره های مد غربی شرکت می کنند و افتخار خود را در آنجا ثبت می کنند.
صمدی افزود: امروزه ایران از مد غربی با تمدن و فرهنگ کهن برای تهیه لباس استفاده می کند در حالی که رنگ ها و سبک های متنوعی برای پوشش اقوام ایرانی وجود دارد.
این طراح تاکید کرد: کارگروه های مد و لباس باید در هر استان تشکیل شود و متناسب با ظرفیت این استان، پوشش داخلی تولید و نیاز مصرف کنندگان توسط لباس های محلی تامین شود.
وی گفت: امروز قاچاق پوشاک ارزان قیمت چینی ضربه سختی به صنعت پوشاک داخلی وارد کرده است. دولت باید مشکل قاچاق پوشاک را حل کند.
صمدی بیان کرد: استان البرز با تنوع اقوام ایرانی پتانسیل تولید لباس در طرح ها و رنگ های مختلف را دارد بنابراین متولیان فرهنگی باید این ظرفیت را در استان فراهم کنند.
این طراح ادامه داد: سالانه نمایشگاه های محدود مد و لباس در کشور برگزار می شود که نیاز به افزایش این جشنواره ها با توجه به نیاز مخاطب احساس می شود.
وی افزود: مردم باید به وفور محصولات داخلی مختلف را در بازار ببینند. البته اگر 50 درصد پوشاک کشور از تولیدات داخلی تامین شود، شاهد پتانسیل این حوزه در کشور هستیم.
صمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون درصد بالایی از پوشاک از طریق مد و قاچاق غربی تامین می شود که مسئولان باید وارد این بازار شوند و نظارت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید