عدم رقابت در توزیع لباس فرم مدارس / 80 درصد لباس ها در بازار داخلی موجود است


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898756

روح الله منزلی با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد محصولات موجود در بازار امروز تولیدات داخلی است، گفت: امروز واردات محصولات خارجی به صرفه نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله منزلی در گفتگو با راه آرمان; وی به مناسبت آغاز سال تحصیلی و آماده سازی لباس فرم مدارس گفت: لباس فرم مدارس توسط اکثر تولیدکنندگان تولید می شود و بخشی از محصولات موجود آنها از شهرستان ها آورده می شود. بنابراین می توان گفت محصولات عرضه شده در بازار 100 درصد داخلی هستند.

رئیس اتحادیه پوشاک و خشکشویی کرمان ادامه داد: در حالی که فرم مدارس آماده شده است؛ اما متاسفانه مشکلی که ایجاد شده این است که مسابقه متوقف شده است. گفتیم برای ایجاد رقابت باید لباس فرم مدارس تولید و توزیع شود.

وی با بیان اینکه از یک طرف توزیع کننده ای است که سفارش می دهد و به فروشگاه می آورد و از طرف دیگر تولیدکننده ای است که کار تولید را انجام می دهد، گفت: در استان مطرح کردیم که اگر قراردادی بسته شود. ما حرفی نداریم اما باید رقابت وجود داشته باشد تا مصرف کننده مجبور به خرید از یک مرکز خاص نشود.

منزلی افزود: مدرسه با فردی قرارداد می بندد و والدینی که می خواهند فرم مدرسه را تهیه کنند باید لوازم خود را از آن فرد خریداری کنند. حال اگر قیمت پایین یا بالا و یا کیفیت کار پایین باشد برای والدینی که باید فرزند خود را به مدرسه بفرستند برای تهیه فرم الزامی است و همکاران در این زمینه درست عمل نکرده و وارد میدان شده اند. از رقابت و متأسفانه این کار در آنها به خیاطان این قضاوت را داده اند که خیاطان نیز همان کار توزیع کننده را انجام می دهند.

رئیس اتحادیه پوشاک و خشک شویی کرمان با اشاره به ماده فوق تصریح کرد: اکثریت خیاط ها خودشان خرید و فروش می کنند و اینطور نیست که خودشان تولید کنند. محصولاتی را از مشهد و جاهای دیگر می خرند و به نامی که خودمان تولید می کنیم به مصرف کننده می دهند.

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان به این نتیجه برسند که باید در بازار رقابت وجود داشته باشد و آموزش و پرورش با فردی قرارداد ببندد که کار توزیع کننده یا تولیدکننده را ارزانتر به مردم بدهد. زیرا اگر در این کار انحصار ایجاد کنیم، فقط عده خاصی باید تولید کنند و به والدین بفروشند و این کار تبدیل به انحصار می شود و متأسفانه فساد با انحصار به وجود می آید.

منزلی در خصوص میزان اقبال مردم به استفاده از کالاهای داخلی و خارجی گفت: امروزه واردات محصولات خارجی مقرون به صرفه نیست زیرا قبلا واردات این اقلام با ارز یارانه ای دولتی خریداری می شد و امروز خوشبختانه با ارز آزاد به جایی رسیده ایم که استفاده از تولید داخلی سودآور است.

رئیس اتحادیه پوشاک و خشک شویی کرمان با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد اجناس موجود در بازار امروز کالاهای بومی است، خاطرنشان کرد: حتی مکان هایی که کالاها در آن ها برند هستند؛ این کالاها در حال حاضر 80 درصد از کالاها را خریداری می کنند. زیرا هنوز در زمینه استفاده از تولیدات داخلی کشت نشده است و متاسفانه برخی از تولیدکنندگان از برندهای خارجی برای فروش سریعتر کار خود استفاده می کنند. اما بیشتر کالاهای سطح بازار در داخل تولید می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید