کمبود و گرانی لباس فرم مدارس، دغدغه ای در آستانه مطبوعات سودجو به چرخ تولیدکنندگان رفت.


ساعت: 08:42
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895718

خانواده دانش آموزان هر ساله در آستانه ماه مهر خود را برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و پوشاک آماده می کنند، اما مشکل گرانی و نبود لباس فرم روزهای پر اضطرابی را برای آنها به همراه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس خاطرات شیرینی را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد، این روزها دانش آموزان برای آماده شدن برای سال تحصیلی جدید مشغول خرید لوازم التحریر، کیف و کفش یا لباس فرم مدارس هستند.

اما یکی از مهم ترین دغدغه های اولیا در آستانه بازگشایی مدارس، تهیه لباس فرم است که بیش از دو دهه است برای جلوگیری از اختلاف طبقاتی و یکنواخت شدن دانش آموزان در حال آماده سازی است.

استفاده از رنگ ها و طرح های متفاوت و شاد می تواند تاثیر زیادی در روحیه دانش آموزان داشته باشد در حالی که در بسیاری از مواقع این طرح ها جذابیت چندانی ندارند، از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی امسال قیمت لباس فرم مدارس 300 است. این هزار تومان و بیشتر است که بار مالی سنگینی به خانواده ها تحمیل می کند.

این تنها داستان در مورد لباس فرم مدارس نیست زیرا این بار دست های پشت پرده به بازار لباس مدارس نفوذ کرده است و انحصار پارچه های این لباس ها باعث شده تا شاهد کمبود لباس فرم مدارس باشیم که برخی از تولیدکنندگان می گویند دلیل آن کمبود پارچه لباس های فرم به اندازه کافی تولید نمی شود و به تدریج هر هفته مقداری پارچه در اختیار آنها قرار می گیرد.


3bacf1d0 6785 4473 8b90 b09ec30e06f7 خبر خاکستری



لزوم نظارت مسئولان برای جلوگیری از تعدد نرخ ها

رازانی یکی از اولیای دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: امسال مدرسه برگه ای به ما داد که برای تهیه لباس به همان تولیدی مراجعه کنیم اما وقتی به آنجا رفتیم اعلام کردند که دارند. مقداری لباس دوخت و آماده شد، شما هم باید در صف چک این بمانید تا پارچه آماده و دوخته شود و بعد در دسترس شما قرار گیرد.

وی افزود: باید نظارت بیشتری بر تولید لباس فرم صورت گیرد. چرا دو هفته پیش مهر هنوز لباسی در بازار ندارد؟ آیا برنامه ریزی به گونه ای نیست که لباس ها به موقع آماده شوند؟

این مادر دانش آموز لرستانی بیان کرد: از طرفی متولیان نیز باید بر قیمت لباس نظارت داشته باشند زیرا قیمت لباس در دو تولید متفاوت است به همین دلیل من لباس فرم دبستان پسرانه را 350 هزار تومان خریدم در حالی که در دیگری تولید 400000 تومان بود هزار تومان.

وی گفت: با مراجعه به تولیدات متعدد به راحتی مشخص می شود که کیفیت پارچه ها نیز متفاوت است، اگرچه طرح همه یکسان است، اما کیفیت پارچه و حتی نوع دوخت را به وضوح می توان مشاهده کرد. متفاوت است و بنابراین قیمت آن گران است.در هنگام پرداخت هزینه لباس فرم، انتظار می رود لباس فرم با کیفیت تحویل داده شود.


پارچه یکنواخت به تدریج در اختیار سازنده قرار می گیرد

مرادی یکی از تولیدکنندگان لرستانی در این خصوص به خبرنگار سفیرافلاک گفت: هر سال از ماه ها قبل پارچه را تهیه و تولید لباس را آغاز می کردیم اما امسال پارچه این لباس ها به تدریج به دست ما می رسد و از شهرستان ها سفارش داده است. اصفهان و اراک

وی افزود: در نیمه دوم شهریورماه، تقاضا برای خرید لباس فرم بسیار بیشتر می شود، زیرا بسته به مقدار پارچه، پوشاک تولید می کنیم.

این تولیدکننده لرستانی اظهار داشت: متأسفانه عده ای سودجو وارد این بازار شده اند و با ساخت لباس فرم سعی در عرضه پارچه های تقلبی دارند که قطعاً با نظارت بیشتر این امر محقق نمی شود زیرا ما با پارچه های مرغوب تولید می کنیم. ما لباس تولید می کنیم.

وی بیان کرد: پارچه معمولی که برای ساخت لباس فرم انتخاب می شود نباید در انحصار باشد که مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند و اگر پارچه به تدریج در اختیار ما قرار گیرد تهیه و توزیع لباس ها تا هفته اول مهر ادامه دارد. .


47e6122d cb98 4c9e ba5d 61539f284238 خبر خاکستری



چوب سودجویان بر چرخ تولیدکنندگان لباس مدارس

فرشاد بازگیر رئیس انجمن اولیا و مربیان تربیتی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: امسال برنامه ریزی برای تهیه پارچه لباس فرم مدارس از خرداد ماه در دستور کار قرار گرفت اما مشکلاتی به وجود آمد که باعث شد این کار به سرانجام برسد. با تاخیر.اما در کل پارچه های مورد نظر برای لباس انتخاب شد.

وی افزود: متأسفانه وقتی پارچه برای لباس فرم تهیه می شود از دست استفاده می شود تا بتوانند از این بازار سود ببرند تا پارچه های انتخابی را در انحصار خود درآورند و دلیل تهیه و تولید لباس نیز همین است. همراه با مشکلات .

رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش لرستان گفت: با توجه به اینکه انتخاب پارچه بر عهده ماست، اما نظارت بر قیمت و کیفیت پارچه ها بر عهده اصناف بازرسی است و برخی سعی می کنند از پارچه های مشابه اما بی کیفیت استفاده کنند. فرم لباس فرم.تامین

بازگیر بیان کرد: تولیدکنندگان پارچه در حال حاضر به تدریج پارچه در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند و به همین دلیل در برخی شهرها با کمبود پارچه و لباس فرم مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای آماده سازی لباس های مقطع متوسطه اول و دوم مشکلی نداریم اما در مقطع ابتدایی کمبود داریم و برای رفع مشکل در حال انجام است. تولید می شود، اما برخی سعی می کنند پارچه های منتخب را احتکار کنند.

رئیس انجمن مربیان و اولیا در حوزه آموزش و پرورش لرستان گفت: در شهرهای بزرگ استان مانند خرم آباد، بروجرد و کوهدشت مشکل کمبود پارچه برای ساخت لباس فرم وجود دارد و تلاش می شود. برای تکمیل یونیفرم ها و تهیه آنها تا مهرماه در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.


عرضه لباس یکنواخت خارج از هنجارهای اعلام شده تخلف است

بازگیر با اشاره به اعتراض تولیدکنندگان به نرخ های قیمتی گفت: بر اساس قیمت های مصوب برای تولید هر لباس تنها 20 هزار تومان به تولیدکننده ارسال می شود که این موضوع شکایت تولیدکنندگان را در پی داشت.

وی بیان کرد: بر این اساس قیمت شلوار دخترانه در مقطع ابتدایی از 270 تا 370 هزار تومان است و این قیمت با توجه به سایز متغیر است و لباس فرم پسرانه در مقطع ابتدایی از 220 تا 300 هزار تومان، پیراهن پسرانه در متوسطه از 470 تا 520 تومان.

در هر صورت تهیه لباس فرم مدارس معضلی جدی است که می طلبد متولیان امر بر تهیه، تولید، توزیع و قیمت پارچه نظارت دوگانه داشته باشند تا شرایطی برای تولید لباس های فرم ارزان قیمت برای برخی سودجویان فراهم نشود. پارچه های با کیفیت..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید