مدیران مدارس نمی توانند با تولیدکنندگان لباس فرم مدارس قرارداد ببندند


ساعت: 19:12
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893064

اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پس از انتشار این خبر و اعلام عدم عقد قرارداد مدارس با تولیدکنندگان و خیاطان لباس فرم توسط مدیران مدارس پاسخی صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، روز گذشته گزارشی با عنوان لباس یا لباس دانشجویی برای استرس و فشار اقتصادی ( اینجا بخوانید ) در خروجی این رسانه منتشر شد که واکنش کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت. .

صبح زاگرس در این گزارش به گلایه اولیای دانش آموزان از کیفیت، هزینه و ترجیحات مدیران برای اجباری شدن لباس فرم مدارس پرداخت که اداره کل آموزش و پرورش استان در پاسخ به آن پاسخ داد: مدیر محترم پایگاه خبری زاگرس با سلام و درود. ;

با تشکر و قدردانی و تشکر از پوشش خبری جنابعالی و جمعی از همکاران زحمتکش، در خصوص خبر شماره 208718 مورخ 6/4/1401 در خصوص لباس فرم مدارس مشروح ذیل جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی لازم برای شما ارسال می گردد. :

بر اساس بخشنامه 161/140 وزیر در خصوص ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1401، مدیران مدارس به استناد شورای انجمن اولیا و مربیان مدرسه موظفند نسبت به تهیه البسه و لباس فرم برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند. برای دانش آموزان با رعایت ضوابط مندرج در قوانین ثبت نام به نام و بر اساس فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و مطابق با آداب و رسوم جامعه و شرایط اقلیمی دانش آموزان جهت آمادگی لازم فقط از طریق تولیدکنندگان مجاز از طرف اتحادیه خیاطان و سازمان سکوت و هماهنگی با کارگروه مربوطه همچنین در سه سال گذشته که همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بود با مدارس مواجه بودیم. بنابراین هیچ دستورالعملی برای دوخت لباس مدرسه وجود نداشت.

بر اساس دستورالعمل شماره 107/136541/4200 مورخ 3.10.1401 اداره کل ارسالی به کلیه ادارات آموزشی شهرستانها و مناطق تابعه استان، مدیران مدارس مجاز به عقد قرارداد با تولیدکنندگان لباس فرم مدارس و دریافت هزینه نمی باشند. از لباس صورت‌حساب مدارس توسط تولیدکننده و بر اساس قیمت‌های اعلام شده توسط کمیته قیمت‌گذاری مصوب صنعت، معدن و تجارت و مستقیماً توسط والدین صورت می‌گیرد.

مدیران مدارس موظفند فهرست بهای مصوب سازمان سومات و لیست خیاطان و تولیدکنندگان مجاز را در مدرسه نصب و به اولیاء اطلاع دهند و دانش آموزان مختارند به هر خیاطی که می خواهند مراجعه کنند.

بر اساس بخشنامه 161/140 وزیر، دانش‌آموزان می‌توانند برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای خانواده‌ها از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های گذشته استفاده کنند و والدین در صورت تمایل می‌توانند با رعایت رنگ و نقش مصوب، آن‌ها را خودشان بدوزند و تهیه کنند. باید مراقب لباس فرزندشان باشند.

قیمت لباس را هیچ مدیری تعیین نمی کند بلکه کمیته قیمت های سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین می کند.

اداره کل آموزش و پرورش هیچ نقشی در تعیین قیمت لباس فرم مدارس ندارد.

اولیای گرامی می توانند شکایت خود را در خصوص لباس فرم مدارس به بازرسی و نظارت سازمان صمت به نشانی (124)، سازمان تعزیرات حکومتی، اتحادیه خیاطان و اداره سنجش و عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش به نشانی شماره تلفن منطقه 07433222038.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید