نظارت ویژه بر ترازوی واحدهای صنفی و بازارچه های اصفهان درآستانه شب یلدا

رئیس اداره استاندارد استان اصفهان خبر داد؛

ناظر اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد صحیح ترازوها و دستگاه های توزین و اندازه گیری اصناف، بازاریان و مراکز بزرگ تجاری از آستانه شب یلدا در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

مهدی هادی بیان کرد: طرح ویژه نظارت بر عملکرد کلیه دستگاه های توزین و اندازه گیری مورد استفاده در تجارت عمومی و مورد استفاده اصناف از 20 تا پایان آذرماه سال جاری در استان اصفهان اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام مراسم سنتی و ملی بلندترین شب سال. عصر یلدا ) در سطح استان و پیش بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار به ویژه در بازار مواد غذایی و لزوم نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیه دستگاه های توزین و اندازه گیری مورد استفاده در تجارت عمومی و مورد استفاده اصناف. ، در راستای حفظ حقوق متوازن مردم در سامانه تولید، توزیع و مصرف «برای مصرف کنندگان با جلوگیری از فروش کمتر»، طرح ویژه نظارت بر صحت اجرای کلیه دستگاه های توزین و اندازه گیری اجرا می شود.

هادی ادامه داد: امسال در برنامه ملی و همزمان طرح ویژه بازرسی از ترازوهای صنفی از 30 تا 30 آذرماه اجرا می شود و بازرسی ها تشدید می شود.

مدیر اداره کل استاندارد اصفهان وی گفت: بر اساس ماده 12 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل، نظارت و آزمایش دوره ای اوزان، ترازوها و ابزار اندازه گیری از مهمترین وظایف این اداره کل است و به وظایف خود عمل خواهد کرد. بهتر است از تضییع حقوق شهروندان جلوگیری شود.



آیا این خبر مفید بود؟