نظرآباد با ساخت واکسن گلوله برفی از واردات بی نیاز شد/ جلوگیری از خروج سالانه 30 میلیون دلار ارز از کشور

ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794649

این روزها با تلاش 10 ماهه کارشناسان نظرآبادی در ایران دیگر نیازی به واردات واکسن تب نیست تا شاهد موفقیت جدیدی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها با تلاش 10 ماهه کارشناسان نظرآبادی در ایران دیگر نیازی به واردات واکسن تب نیست تا شاهد موفقیت جدیدی باشیم.

وزارت بهداشت در سه ماه گذشته کار معرفی شرکت های دانش بنیان در زمینه واکسن و داروهای دام، طیور و آبزیان را آغاز کرده است.

واکسن تب برفکی در حیوانات سبک و سنگین استفاده می شود در حالی که پیش از این در انحصار 3 کشور بود.

سجاد پزشکی، مدیرعامل کارخانه واکسن ویرا شایا در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: ما موفق شدیم تجهیزاتی با ظرفیت تولید سالانه 20 میلیون دوز تولید کنیم.

خوشبختانه دانش فنی تولید واکسن تب برفکی و تجهیزات تولید آن کاملا بومی سازی شده است، بنابراین هیچ تحریمی نمی تواند به این بخش آسیب برساند.

مدیر اتوماسیون کارخانه در گفت و گو با تتریک گفت؛ به دلیل تحریم ها، اگر شرکتی شرکت پر هزینه را طراحی می کرد، به خدمات پس از فروش دسترسی نداشتیم.

رضا لطفی ادامه می دهد؛ با همه مشکلات، ماه ها خط تولید تعطیل شد، اما کیفیت بالای محصولات مورد استقبال کشورهای دیگر قرار گرفت.

دیوید زنگنه مدیر کارخانه ویرا شایا در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: همسایه ها در ایران می خواهند واکسن را از ما بخرند.

به گفته وی حتی برای فروش این واکسن در کشور با مشکل مواجه هستند و برای راه اندازی این سایت 150 میلیارد تن هزینه شده است.

این واحد دانش بنیان با ساخت سالانه واکسن تب برفکی از نشت 30 میلیون دلار ارز جلوگیری می کند و در مرحله دوم می تواند 20 میلیون دلار ارز تولید کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید