وقتی فرانسوی‌ها واردکننده‌ای را از کرج اخراج کردند، او کارآفرین شد/ بازار را به روی یک «مخاطب کلیدی» بست و از خروج سالانه 10 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

ساعت: 08:28
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784349

کارآفرینی که زمانی تجربه تلخی از واردات داشت، اکنون تولیدکننده ای است که استانداردهای اروپایی را رعایت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاو یک بار به فکر واردات کالاهای خارجی به ایران افتاد، کار خود را با یک نماینده فرانسوی شروع کرد و کالاهای خود را به داخل کشور فرستاد.

خارجی ها برای تولید همین محصولات در کشور به او اعتماد داشتند و او تشویق به تولید کلید و پریزهای خانگی شد.

محمدرضا معصومی واردکننده دیروز و کارآفرین امروز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نماینده فرانسه دور ما را گرفته بود اما من اعلام کردم که همین محصول را در ایران تولید خواهم کرد.

غیرت ایرانی کارخانه را که تنها با یک دستگاه و 3 کارگر شروع به کار کرده بود به خط تولید 50 کارگر مدرن تبدیل کرده تا تولید داخلی در این مجموعه رونق بگیرد.

01b7df99 01a0 4c3a abee f16a5828d272 خبر خاکستری

به گفته این مدیر تولید چراغ تونلی، باکس کف و کلید و پریز بدون نیاز به پیچ و مهره حاصل تلاش نیروهای وی است.

مصومی ادامه می دهد؛ کالاهای تولید داخل با یک سوم قیمت خارجی به فروش می رسد و به دلیل کیفیت محصولات با نمونه های خارجی رقابت می کند.

مواد اولیه این کلید و پریزها مس، برنج و آهن محلی است و با جانمایی قطعات موفق به تولید از صفر تا 100 عدد از این محصولات در کشور شده است.

معصومی به تیتریک گفت: تامین اجتماعی و اموال ما را نگران کرده است، اگر حمایت نشویم 50 کارمند اخراج می شوند.

اما اخذ تسهیلات بانکی با سختی زیاد یکی دیگر از موانع توسعه در این واحد تولیدی است که برای رفع چنین کارخانه هایی همت دستگاه ها را می طلبد.

محمدرضا معصومی که تجربه تلخی در واردات دارد و تولیدکننده ای منطبق بر استانداردهای اروپایی امروزی است، جهانی شدن محصولات خود را بزرگترین آرزوی خود می داند.

بدون شک با رفع موانع این واحد تولیدی سالانه 12 میلیون کلید و پریز روانه بازار می شود و از 10 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.

اکنون کارخانه شایلین ده ها محصول دیگر را در سبد تولید خود قرار داده و با توجه به ظرفیت تولید بالای خود در حال توسعه و گسترش محصولات خود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید