نقش استراتژیک نفت و گاز گچساران در تامین برق پالایشگاه بیدبلند


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893838

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران:

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از نقش مهم و تاثیرگذار این شرکت در تامین برق پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گفتگو با صبح زاگرس با تشریح نقش اصلی و کلیدی این شرکت در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران 700 میلیون فوت مکعب از این پالایشگاه را تامین کرد. خوراک پالایشگاه بیدبلند. ، نقش ویژه ای در زنجیره تولید و تولید ثروت برای میهن اسلامی ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل سازنده ای بین مجتمع های 900 و 1200 پالایشگاهی برای تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس برای توسعه پایدار وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تقدیر از کارکنان جهادی نفت و گاز گچساران گفت: برای افزایش این ظرفیت و تامین توان بیشتر پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، معاونت تعمیرات اساسی در تلاش است. و تحویل و تعمیر 1300 به طوری که با رفع گلوگاه ها و افزایش ظرفیت اعزام در آینده نزدیک در مدار قرار می گیرند.

کهکش با اشاره به نقش این شرکت در اقتصاد کشور گفت: قرار گرفتن تاسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویار احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی های این شرکت است که در کنار جانمایی ایستگاه عظیم پمپاژ گور و چند خطه نفت صادرات نفت خام از کشور در حوزه فعالیت این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر از طریق خط لوله به ایستگاه پمپاژ گور منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت برای صادرات به پایانه خارگ می رود.

مدیرعامل نفت گچساران مدیریت تمامی این مراحل، نگهداری و تعمیر این تاسیسات را بر عهده کارکنان پرتلاش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد و گفت: 23 میدان نفتی، 35 کارخانه و 844 میدان وجود دارد. چاه های این شرکت از این تعداد میدان 16 میدان نفتی فعال است و این نشان دهنده نقش ویژه این شرکت در اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید