نقش مجمع نمایندگان در بحران های استان خوزستان چیست؟ / خوزستان بیمار است و دستگاه اجرایی فلج دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره نقش نمایندگان بحران در استان خوزستان، گفت: باید گزارش جامع تری ارائه شود.

وی افزود: در مورد ساخت سد مارون 2 و زمین 2 جلسه در کمیسیون انرژی و یک جلسه در وزارت نیرو با وزیر نیرو برگزار شد.

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: از وزیر نیرو خواسته شده تا کارگروه کارشناسی برای بازدید میدانی از استان تشکیل دهد و قبل از بروز مشکلات اجتماعی راهکارهای عملیاتی اتخاذ کند.

ساعدی با اشاره به بازدید میدانی از هویزه و دشت آزادگان به عنوان شهرهای پایین کرخه با اعضای کمیته کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، افزود: رودخانه های مارون اتفاق افتاد.


در شرایط بحرانی استاندار خوزستان باید همت کند

این نماینده مجلس بیان کرد: وضعیت خوزستان با فعال شدن کانون گرد و غبار نامطلوب و بحرانی است. تعداد بیماران ریوی مراجعه کننده به بیمارستان ها در حال افزایش است و سلامت انسان ها در خطر است.

ساعدی ادامه داد: اکنون استاندار محترم خوزستان باید تلاش کند و ستاد بحران از یک سو و نهادهای متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی و محیط زیست استان وارد میدان شده و به دنبال درمان این وضعیت باشند.

وی کمک دولت و مرکز مردم خوزستان را ضروری می داند و می افزاید: مسئولان باید سریعتر پایگاهی را تشکیل دهند تا این وضعیت به اعتراض کشیده نشود و بار سنگینی بر امنیت استان تحمیل شود.

نماینده مردم دشت آزادگان ادامه داد: به مردم می گوییم زراعت نکنید، می گویند امرار معاش ما کشت است، چه جایگزینی می کنید؟ آیا راهی برای این کار پیدا شده است؟ الگوی صحیح تزکیه را به ما بیاموزید؟

ساعدی با بیان اینکه معیشت کشاورزان باید در اولویت قرار گیرد، افزود: در این راستا باید چاره اندیشی برای جایگزینی پرورش، طراحی و ارتباطات باشد. از سوی دیگر، در صورت عدم جاری شدن آب، هزاران حیوان سنگین در نواحی پایین استان چه وجود دارند. آنها گم شده اند.


طرح ساخت استخر برای هزاران حیوان قابل اجرا نیست

سخنگوی مردم دشت آزادگان با بیان اینکه خسارت تلفات دام در سال گذشته هنوز تامین نشده است، گفت: مسئولان پیشنهاد کردند که سال گذشته برای جلوگیری از بروز حوادث، حوضچه ای پر از آب تانکر شود. برای چندین هزار دام سنگین این امکان وجود ندارد. با توجه به منطق و ابزار موجود، این طرح قابل اجرا نیست. لایه های خاک در خوزستان خاکی است و هر چقدر آب ریخته شود به زیرزمین نفوذ می کند و علاوه بر آن شدت گرما باعث تبخیر آب می شود.

ساعدی گفت: معیشت 200 هزار نفر در خطر است که با توزیع بسته های معیشتی حل نمی شود. کارشناسان قرارگاه کارشناسی باید هر چه زودتر تشکیل و وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: 35 هزار راس دام سنگین و 250 هزار راس دام سبک در معرض خطر هستند و انتظار داریم دولت فعال باشد اما متاسفانه در حال حاضر تنها در قالب بخشنامه و ابلاغیه به مردم است.


سکوت دولت در برابر گرد و غبار غیرقابل قبول است

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: در بحث ریزگردها، آقای رئیس جمهور و دولت باید به این نتیجه می رسیدند که با دریافت گزارش های سال های گذشته، تیم نظارتی را برای انجام آسیب شناسی به خوزستان اعزام کنند.

ساعدی افزود: حدود یک سال است. در کویرهای امیدیه، اهواز، چذابه، دشت آزادگان و تالاب هورالعظیم که تنها ۴۰ درصد آب دارد کانون های گرد و غباری تشکیل شده که سلامت انسان را به خطر می اندازد و چشم، ریه، آلرژی و آلرژی را افزایش می دهد. باید راه حلی پیدا کرد. سکوت دولت در برابر گرد و غبار غیرقابل قبول است. شهروندان خوزستانی شایسته این سکوت و بی تفاوتی نیستند.

وی گفت: مردم خوزستانی که جان و تمام دارایی خود را در راه نظام و انقلاب فدا کردند. آنها لیاقت این مقام را ندارند. دولت باید در کنار مردم خوزستان باشد.


ما از آواز خواندن خسته شده ایم

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: مسئولان باید به فکر رفع این پدیده شوم ریزگردها باشند تا مردم احساس کنند که دولت به فکر آنهاست. ما از آواز خواندن خسته شده ایم. دولت های قبلی آمدند و رفتند و بودجه را اعلام کردند، اما عملا کاری انجام نشد. شهدا و مردم فهیم ما نیاز به عمل دارند نه شعار، حکومت اسلامی ما باید برای مردم گام بردارد، ما از آقای راسی می خواهیم که با فرستادن رهبران خود به خوزستان عمل کند نه با شعار.

ساعدی ادامه داد: خوزستان بیمار و دارای یک دستگاه اجرایی فلج است که متاسفانه درگیری های چند جانبه نتوانسته تحولی در استان ایجاد کند.

نماینده مردم دشت آزادگان ادامه داد: آقایان سیاسی خوزستان به دنبال سهم خود هستند و در این راستا مجمع نمایندگان خوزستان باید برای مردم شفاف سازی کند. این سوال را به رئیس مجمع اعلام می کنم تا از طریق نشست خبری این مسائل را به مردم اعلام کنند و شفاف سازی شود.


من از عملکرد استاندار راضی نیستم

وی افزود: مجمع خوزستان نقشی در جایگزینی مدیران کل و مدیران اجرایی ندارد. متأسفانه چند جبهه در خوزستان تصمیم می گیرند که موافق نیستند. این وضعیت شایسته حکومت انقلابی و حکومت اسلامی ما نیست.

ساعدی گفت: در خصوص جایگزینی مدیران میانی و استانی با نمایندگان خوزستان، تاکنون تمامی پیشنهادات مجمع نمایندگان خوزستان از سوی دولت پذیرفته نشده است. در نتیجه مجمع تصمیم گرفته که در امور اجرایی دخالت نکند، اما همچنان شاهد آن هستیم. تیم های دولتی و تصمیم گیرندگان اجرایی نیز با این نظر مخالف هستند.

وی ادامه داد: دوران مطالبه سهم مسئولان در خوزستان باید به پایان برسد، از عملکرد استاندار راضی نیستم، چون مصمم نیست و افرادی را برای تصدی معرفی نمی کند.

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: نظام و حاکمیت ما از مردم گرفته شده است. چرا مدیران و مسئولان با چنین مشکلاتی مواجه شده اند و مردم را فراموش کرده اند؟ همه در این فکر هستند که اگر مسئولان خوزستان بگویند نمایندگان مجلس سنگ اندازی می کنند چه کسی سر کار می آید و چه کسی صحنه را ترک می کند. من حاضرم در سیمای خوزستان با آنها مناظره کنم.

ساعدی گفت: من چندین بار در جلسه اعلام کرده ام که برای تحقق منویات و منویات مقام معظم رهبری باید به مردم بیانیه ای صادر کنیم که در بحث انتصابات هیچ گونه دخالتی از سوی نمایندگان وجود ندارد و رهبری باید مسئولیت پذیر باشید.”

وی افزود: مشخص نیست; کجای حکومت در خوزستان و این سکوت جایز نیست. از مسئولان خوزستان می خواهم با مطالعه در محل به ریشه مشکلات خوزستان پی ببرند.

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: نمایندگان زیر بار انتصابات نمی روند و وارد نمی شوند. تقاضای زیادی برای مشارکت در دولت خوزستان وجود دارد که در خور اقتدار جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید