نمایشگاه «علی قرآن ناطق» و «نقش محل» در موزه امام علی (ع)


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808690

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) روز سه شنبه 26 بهمن ماه نمایشگاه معرق، منبت و منبت «علی قرآن ناطق» اثر مرتضی آتشسپانی و نمایشگاه نقاشی و طراحی «نقش محل» در محل. موزه امام علی (ع).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع)، نمایشگاه نقاشی و طراحی «نقش محل» با موضوع مولای متقیان حضرت علی (ع) روز سه شنبه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح می شود. . در تاریخ 17 فوریه 2010 ساعت 10:00 ق.ظ.

در این نمایشگاه 25 اثر هنری شامل آثار کاغذی، نقاشی پشت شیشه و دست بافت با جنبه های مصور به نمایش گذاشته می شود.

هنرمندان قدیمی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده عبارتند از: استاد زرین گلم اصفهانی، ابوالحسن افشار، استاد اسماعیل، استاد علی و هنرمندان معاصر کاظم سلیپا، ناصر پلنگی، جمشید سرمدی، عارف گیلانی، غلامعلی نهاری، یحیی طاهری، یاح ملکشاهی و هنرمندان معاصر. می توان گفت که تمامی این آثار متعلق به گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) است.

نقش محل به عنوان گزیده ای از آثار گنجینه موزه به بررسی آن بخشی از سنت و سبک نقاشی و نگارگری ایرانی- اسلامی می پردازد که مضمون و محتوای مستقیم اسلامی-شیعی دارد و علاوه بر رویکرد هنری و ارزش موضوعی آن، بر طهارت عمل تأکید دارد و ارادت هنرمندان به اولین پیشوای شیعیان، امیرالمؤمنین (ع) است.

علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند از تاریخ ۲۸ بهمن لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۰۱ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه کنند.

همچنین در همین روز و ساعت، نمایشگاه معرق، منبت و منبت با عنوان «علی قرآن ناطق» اثر مرتضی آتشپنجه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح می شود. در این نمایشگاه 18 اثر از قرآن کریم با معرق، مشبک و خاتم با استفاده از دو نوع خوشنویسی (استاد توتونچی و خط نسق (عثمان طه) به نمایش گذاشته می شود.

مرتضی آتشپنجه در سال 1348 در تهران به دنیا آمد و آموزش موزاییک خود را به پایان رساند.

این هنرمند دارای نشان درجه یک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در زمینه مجسمه سازی، نازک کاری، نجاری نیز فعال است و در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت کرده است.

علاقمندان می توانند از تاریخ 27 بهمن لغایت 31 اسفندماه 98 به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید