نماینده قشقایی: از توجه به منافع گروهک ها و گروه ها و احزاب بپرهیزید

ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790105

در دیدار قشقایی با گچساران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد این موضوع مطرح شد؛

جمعی از قشقایی های گچساران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و به بیان دغدغه ها و نگرانی های خود پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح امروز جمعی از قشقایی های گچساران امشب با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

قشقایی ها در این دیدار با بیان اینکه عشایر شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند، گفت: به استخدام نیروهای متخصص عشایری در مناصب رهبری توجه شود.

از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی عشایر قشقایی گچساران بر مخالفت با قومیت، منطقه گرایی و قبیله گرایی تاکید شده و باید نگاه استانی و ملی مورد توجه قرار گیرد.

این عشایر یکی از نیازهای مهم را توجه به اولویت های استانی و ملی دانستند و گفتند: منطقه ما یک سوم درآمدزایی کشور را در اختیار دارد و از فرصت هایی که باعث رشد و توسعه گچساران و جلوگیری از خام فروشی نفت می شود حمایت کنیم. کره

آنها همچنین خواستار توجه به فرصت های آبیاری سد چمشیر و همچنین زیرساخت های سد شدند که می تواند برای حمایت از این فرصت ها درآمدزایی داشته باشد.

عشایر قشایی بر حمایت از دامداری و کشاورزی با همه محدودیت ها تاکید دارند.

همچنین سایر مطالبات اشتغال زایی، انتصابات استانی و کشوری عشایری برای نمایندگی و پیگیری مطالبات این قشر مورد تاکید قرار گرفت.

با توجه به توزیع مخازن آبرسانی در جنوب باباکلان و بی بی حکیمه و در نظر گرفتن نماینده ویژه در بابکلان و جنوب گچساران برای حفظ حقوق آنان؛ این یکی دیگر از درخواست های قشقایی از گچساران بود.

عبدالرسول کرمی به نمایندگی از 37 طایفه عشایری گفت: بیشتر جمعیت شهرهای ما عشایری هستند. یک هشتم جمعیت کشور را عشایر عشایری تشکیل می‌دهند که محروم و فقیر هستند، دام و فرآورده‌های گوشتی تولید می‌کنند و باری بر دوش جامعه نیستند، نیازهای کمی به آب شرب دارند.

وی بر پیچیده بودن بروکراسی اداری و مشکلات ایجاد شده و توزیع محصولات عشایری به تعاونی های عشایری تاکید کرد و گفت: بررسی درون سازمانی مشکلاتی را ایجاد می کند.

کرمی به رفع تبعیض، ایجاد عدالت اجتماعی بدون توجه به گویش و کیفیت زبان و همچنین لزوم تحلیل مشکلات عشایر منطقه باباکلان توسط کارشناسان اشاره کرد و گفت: عدم توجه به منافع باندها. ، گروه ها و احزاب و شایسته سالاری در استخدام و تخصص را باید در نظر گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست به نظامی گری عشایر و قشقایی ها در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این مجموعه در قلب کار و بخش های مختلف در فارس، خوزستان و بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در توسعه سیاسی، حمایت از روحانیون در طول جنگ جهانی دوم، نقش مهمی در مقابله با بیگانگان ایفا کردند. قبایل ترک کشکای در زمان‌های مختلف نقش پیشرو داشتند.

احمدزاده به خاستگاه عشایر اشاره کرد و گفت: شما جزئی از پیکره استان هستید و ما هیچ نگاه منطقه ای و قومیتی به شما نداریم. عشایر قشقایی باید بدانند که منظورم تخصص و تجربه انتخاب بین افراد است.

در ادامه احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از قشقایی های حاضر در جلسه خواست چند مسئول را به من معرفی کنند تا یکی از آنها را به عنوان مدیر و مشاور خود انتخاب کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با پرهیز از مشکلات هلیگان گفت: برای رفع مشکلات آب شرب و علوفه و مسائل مرزی در مناطق عشایری تدابیری اندیشیده شده است.
وی به استفاده از ترک‌های قشقایی در مأموریت‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: در بین 5 نفر اول استان که سعی کردم از آن استفاده کنم قشقایی‌ها بودند، اما تفاوتی بین ترک‌ها، لرها و گرمسیری و سردسیری نخواهیم گذاشت، زیرا آنها هستند. با هم راه و هدف داریم

مدیرعامل کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم شایسته سالاری تاکید کرد و گفت: نباید به فکر فاصله گرفتن ترک و لر، بلکه شایسته سالاری بود. چند ترک عشایری به وزرا پیشنهاد شده و وزرا در مورد تایید یا رد آنها تصمیم می گیرند.

این مسئول به خدمات رسانی به همه اقشار و اقشار مختلف استان اشاره کرد و گفت: اقشار و اقشار مختلف آنها اعم از کوچک و بزرگ و مردان و زنان مولد و مولد باید به آنها نگاه ویژه ای داشته باشیم. . “

وی با اشاره به قبولی در خدمت وظیفه عمومی بر اساس آزمون و اینکه نگاه قومیتی و منطقه ای، ترک و لورکی مطرح نیست، گفت: عشایر در زمینه سرمایه گذاری و اشتغال می توانند روی اشتغال خانواده محور 4 و 6 درصد حساب کنند. امکانات درصد استفاده

احمدزاده به توافق بر سر تعیین مشاور عشایر ترک اشاره کرد و گفت: عشایر هلیگان که دو طایفه بویراحمدی و ترک هستند در کنار هم هستند که در سفر ریاست جمهوری مشکلات آنها با هم دیده شد.

در این نشست علی فولادی ونده از چهره های شاخص و اصولگرای گشساران در گچساران سخنرانی کرد و گفت: یکی از شعارهای دولت سیزدهم برقراری عدالت اجتماعی بود. آقای استاندار به عنوان نماینده عالی دولت عدالت اجتماعی را برقرار کنید. ما دیگر توقعی نداریم.»

وی افزود: نباید به فکر عشایر و مناطق باشیم، باید به مشکلات شهری، استانی و ملی نگاه کنیم و درباره آن صحبت کنیم.

وی افزود: آنچه اولویت و نیاز کشور است باید از آن حفاظت و حمایت کنیم. باید ببینیم اولویت اول این کشور چیست و در مورد آن صحبت کنیم.

حیدری یکی دیگر از قشقایی های گچسارانی از مشکلات عشایر دوری می کند و می گوید: عشایر رنج زیادی می کشند، خشکسالی عشایر را نابود کرده است.

وی با بیان اینکه عشایر مولد و مولد هستند، افزود: عشایر نیاز به حمایت دارند چرا که نه زبان شکرگزاری دارند و نه زبان خودکفایی.

فرهاد عربی یکی از جوانان عشایری به بیکاری جوانان کسکایی پرداخت و گفت: جوانان کسکایی بر اثر بیکاری و تبعیض آشکار در ادارات گچساران جان خود را از دست داده اند و آسیب های اجتماعی آنها گسترش یافته است.

وی افزود: متأسفانه قشقایی ها سهمی در مدیریت مدیریت شهری و استانی کهگیلویه و بویراحمد ندارند و به همین دلیل نمی توانند از حقوق خود در ادارات دفاع کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: فولادی وندا و سایر دوستان باید برای جذب نیروی متخصص در ادارات تلاش کنند.

احمدزاده در خصوص انتخاب شهردار دوگنبدان گفت: بنده استاندار هستم و باید کارهای قانونی انجام دهم و فرقی نمی کند فردی مثل علی محمد آقایی ترک باشد یا لر. برای انتصاب آقایی مشکلاتی وجود داشت. و اگر مشکلی نداشته باشد در استان مورد استفاده قرار می گیرد و به دنبال افتتاح موانع و محل کار هستیم و در صورت تایید وزارت کشور تعیین می کنیم و در صورت عدم تایید وزارت کشور. نظر ما این یک ترک شهردار گچساران است.

این مسئول به رفع موانع قانونی برای انتصاب شهردار اشاره کرد و گفت: شهردار پرمشغله ای داشتیم که به دلیل مشکلات قانونی برکنار شد. نگران شهردار شدن نباشید. اگر تصویب نشود، سعی می کنیم یک ترک را تعیین کنیم.»

عکس های تکمیلی در زیر آمده است:

4f08888f 0046 4d4f 8d78 ddda9e300245 خبر خاکستری

9b152149 a90f 4937 84ba 0a065082027c خبر خاکستری

f65406c6 1cf1 47b4 b01b 9da895e2398c خبر خاکستری

2f2fe2ae 3187 48b9 afbe b69b370ac421 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید