از تجاوز به افزایش حداقل دستمزد بازنشستگان بپرهیزید

با افزایش حداقل دستمزد بازنشستگان از پرخاشگری جلوگیری کنید

دومین مراسم نور به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان با حضور علیرضا مجوب (دبیرکل خانه کارگر) و حسن صادقی (رئیس جمهور) در دومین روز از این ماه در خانه کارگر برگزار شد. از اتحادیه پیشکسوتان کارگری) و محمد حمزه ای شد.

صادقی: از هرگونه تعرض به افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان با حداقل دستمزد جلوگیری می کنیم

در ابتدای این مراسم حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در سخنانی به خدمات و جایگاه این اتحادیه در تلاش فعالان عرصه بازنشستگان و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: صیانت از جامعه حقوق بازنشستگان و بازنشستگان در میدان افزایش دستمزد.

وی گفت: در سال 1400 یکی از شاخصه های این اتحادیه تلاش مستمر برای کاهش شکاف بین هزینه و درآمد بازنشستگان با تعدیل حقوق بازنشستگان بود که موفقیت بزرگی در این زمینه بود. جلوگیری از هرگونه تجاوز به دستمزد کارگران و بازنشستگان با حداقل دستمزد.

صادقی افزود: طبق قانون هرچه به حقوق کارگران با حداقل دستمزد اضافه می شود، باید همان درصد به حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اضافه شود. حقوق پایه مستمری بگیران نیز باید اضافه شود و تبعیض بین صندوق های لشکری ​​و کشوری و صندوق تامین اجتماعی وجود نداشته باشد.

وی گفت: هر بار که به صندوق های تامین اجتماعی مراجعه می کنند، موضع مسئولان نسبت به تفسیر مفاد قانون تامین اجتماعی تغییر می کند. به سازمان تامین اجتماعی که متشکل از چند صندوق است تعمیم یافته است و در این راستا به دنبال رسیدگی به قانون هستیم.

این فعال بازنشسته صنفی به ماده 96 قانون بیمه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 96 در مورد متوسط ​​حقوق بگیران، شاهد عدم رعایت قانون در این حوزه، دفاع از استدلال های آنان و زیر سوال بردن قانون هستیم. «نمونه های زیادی از دوران محرومیت نورباش و حتی قاضی مرتضوی داریم.

رئیس اتحادیه ایثارگران کار با تاکید بر اینکه معوقات ناشی از تاخیر در اجرای تعدیل دستمزد سال گذشته باید با افزایش 25 درصدی به مستمری بیمه شدگان اضافه شود، اضافه کرد تا حداقل مرغ به آن بازگردانده شود. سبد مصرفی مستمری بگیران دریافت کننده سازمان تامین اجتماعی.

صادقی در پایان گفت: اگر کارمندان به وظایف خود به درستی عمل کنند، اعتماد و محبوبیت از دست رفته نهاد دولتی را دوباره به دست خواهند آورد و در صورت عدم احقاق حقوق بشر، هم زجر اخروی و هم دنیا را خواهند دید. حقوق بشر کارگران و بازنشستگان با پیروی از اخلاق سردار شهید سلیمانی همیشه میز مذاکره را ترک می کنیم و گفتگو و مذاکره را به خیابان و میدان ترجیح می دهیم اما اگر روزی مسیر اختلاف و میز مذاکره به بن بست برسد، مطالبات برحق کارگران و بازنشستگان را ناگزیر در کف خیابان فریاد خواهیم زد و میدان را انتخاب خواهیم کرد.

حمزه ای: از دستاورد رفقایمان در افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران دفاع می کنیم.

محمد حمزه ای (معاون امور بین الملل خانه کارگر) نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه از تلاش دوستان در خانه کارگر و سایر مجموعه های مرتبط برای افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران در سال جاری قدردانی می کنیم و باید از این دستاورد همرزمان پاسداری کنیم. وی همچنین از اقدام دولت برای لغو ارز ترجیحی 4200 تنی برای واردات کالاهای اساسی انتقاد کرد و گفت: این اقدام با هدف تضعیف افزایش حداقل دستمزد انجام شده است.

محجوب: کارگروه ویژه ای برای بررسی خط فقر تعیین کرده ایم

علیرضا مجوب (دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس) آخرین سخنران این مراسم بود. وی با انتقاد از عدم تبلیغات مورد نیاز برای فعالیت گسترده خانه کارگر در حوزه های مختلف از جمله بحث بازنشستگان مبنی بر اطلاع رسانی به مردم از ابعاد و اثربخشی این فعالیت ها گفت:

وی از حسن صادقی تشکر کرد. رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری گفت: آقای صادقی گام به گام و با مشقت فراوان مذاکرات و جلسات متعددی را برای پیشبرد موضوع همسان سازی دستمزدها و افزایش حجم توده بازنشستگان برگزار کردند که برای این منظور ما هم به این مهم پرداختیم. باید تشکر کرد .

محجوب افزود: سازمان ها و امکانات محدود و ضعیفی داریم و ساختمان ما 80 سال قدمت دارد و با منابع در حوزه منابع کار می کنیم. شعبه این سازمان به نتایج قابل توجهی دست یافته است، حتی اخیرا با این ثروت اندک موفق به ایجاد کارگروه تخصصی بررسی فقر و خط فقر شدیم که نتایج آن را در آینده نزدیک خواهید دید.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در پایان با بیان اینکه «رمضان ماه خاطره مستضعفان و مستضعفان است»، خاطرنشان کرد: ما متعهد هستیم برای حفظ سفره فقرا و مستمری بگیران هر کاری که ممکن است انجام دهیم. چرا که در سال های اخیر با افزایش نرخ ارز و تضعیف پول ملی، توده فقرا کوچکتر شده و بر توده ثروتمندان افزوده شده است که باید به سفره مزدوران و بازنشستگان و فقرا برگردند. .

دیدگاهتان را بنویسید