نمایندگان مجلس لایحه توافقنامه ایران و یونسکو را اصلاح کردند


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921217

نمایندگان شورای اسلامی توافقنامه جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) را برای جلب نظر شورای نگهبان قانون اساسی اصلاح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در جلسه استماع گزارش کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری درباره پیش نویس توافقنامه جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در مورد ایجاد مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه ای مدیریت خطر زلزله و تاب آوری آسیای غربی و مرکزی در پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در تهران، به عنوان یک مرکز گروهی (2) با حمایت یونسکو با تمرکز بر خطر بلایا. مدیریت و کاهش، برای جلب نظر شورای نگهبان قانون اساسی، این لایحه را اصلاح کردند که انجام دادند.

متن اصلاحی مصوب شورای اسلامی به شرح زیر است:

ماده – موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) مبنی بر ایجاد مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه ای مدیریت خطر زلزله و تاب آوری آسیای غربی و مرکزی در پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در تهران به عنوان مرکز گروه (2) تحت نظارت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطر بلایا مشتمل بر یک مقدمه و هفده ماده به شرح پیوست، تصویب و مجوز مبادله اسناد به او داده می شود.

تبصره 1- رعایت اصول هفتاد و هفت (77)، یکصد و بیست و پنج (125) و یکصد و سی و نه (139) قانون اساسی در اجرای این قانون الزامی است.

تبصره 2- برای احراز سمتهای موضوع بندهای (ب)، (ج) و (ه) بند (1) ماده (6) موافقتنامه، داشتن شرایط «قابلیت اطمینان» و “اعتماد”.

دیدگاهتان را بنویسید