نهادهای مختلف در موضوع تأخیر حقوق معلمان شکست خورده اند

نهادهای مختلف در موضوع تأخیر حقوق معلمان شکست خورده اند

احمد حسین فلاحی گفت: آموزش و پرورش یک وزارتخانه فراموش شده است که نیاز به توجه بیشتری دارد، هرچند با این تعداد خانواده کمترین توجه به آن می شود.

نماینده مردم همدان و فامینین در شورای اسلامی با اشاره به ماده (2) آیین نامه داخلی مجلس، افزود: مجلس خیلی دیر به این موضوع ورود کرد، مجلس باید 20 روز پیش یعنی قبل از آن وارد این موضوع می شد. بایرام برای جلوگیری از وقوع این حوادث در حالی که روز گذشته جلسه کمیته برگزار شد.

وی افزود: باید به چند موضوع اشاره کرد. در تصویب قانون اگر درخواست آنها سه سال بود، سه ماه برای آموزش وقت گذاشتیم. یک استاد دانشگاه به صورت دوره ای به مدت 30 سال ارتقا می یابد، اما از وزارت آموزش و پرورش خواستیم با 54 میلیون مدرک در مدت سه ماه برای یک میلیون معلم اقدامات لازم را انجام دهد.

فلاحی با اشاره به کاستی های نهادهای مختلف مانند سازمان اداری و کارگری در این حوزه با تاخیر در آموزش و آموزش ارزیابان و همچنین معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور می توانست مشکل را حل کند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش قربانی بود، ادامه داد: وزیر وزارتخانه ای که وزیرش هم دیر کرد.

وی با اشاره به مشکلات وزارت آموزش و پرورش از جمله کمبود سرانه آموزشی، کمبود فضای کافی، کمبود معلم گفت: وزیر آموزش و پرورش را به دلیل کمبود چند نهاد مختلف قربانی کرده ایم. امتیاز نداد

فلاحی تصریح کرد: به نظر می رسد نهادهای مختلف به این موضوع توجه نکرده اند، وزیر نباید خود قربانی باشد. چرا با وجود دستور رئیس جمهور قبل از بایرام در این مورد هماهنگی لازم صورت نگرفت

دیدگاهتان را بنویسید