نوادا سرنوشت کنترل دموکرات ها بر سنا را تعیین می کند

در نوادا، رقابت فشرده و فشرده بین سناتور دموکرات کاترین کورتز ماستو و رقیب جمهوری‌خواهش، آدام لاکسالت، ادامه دارد و شمارش هنوز به پایان نرسیده است.

دموکرات ها تنها یک کرسی با کنترل اکثریت سنای آمریکا فاصله دارند.

جو گلوریا، کمیسر انتخابات نوادا، گفت که آراء در شهرهای به شدت دموکرات کلارک، نوادا و لاس وگاس همچنان در حال شمارش است.

اگر کاترین کورتز ماستو، دموکرات فعلی، آدام لاکسالت جمهوری خواه را در نوادا شکست دهد، حزب او 50 کرسی از 100 کرسی سنا را در اختیار خواهد داشت.

همچنین، پیروزی دموکرات ها در جورجیا در ماه آینده به این حزب اکثریت مطلق در سنا را می دهد. در عین حال، حتی با شکست احتمالی دموکرات ها در گرجستان و پیروزی آنها در نوادا، دموکرات ها همچنان اکثریت سنا را خواهند داشت و 50 تا 50 کرسی به دست می آورند، زیرا کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور ممکن است دارای یک کرسی باشد. رای اضافی در سنا و رساندن آرای دموکرات ها به 51.

سنا در حال حاضر 50 به 50 بین دموکرات ها و جمهوری خواهان تقسیم شده است. سنای جدید منتخب در 3 ژانویه سوگند یاد خواهد کرد.

تا صبح شنبه، با شمارش حدود 97 درصد آرا در انتخابات سنای نوادا، لاکسالت با حدود 800 رای پیشتاز بود. با این حال، آرای شمارش نشده از سنگرهای کورتز ماستو می تواند او را به پیروزی سوق دهد.

ترامپ اکنون ادعا می کند که دموکرات ها در حال تلاش برای “دزدیدن” رقابت سنای نوادا هستند.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا هر 2 سال یکبار برگزار می شود، اما زمانی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر 4 سال یک بار برگزار می شود، همزمان نباشد.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره 2 ساله انتخاب می شوند، بنابراین همه 435 کرسی مجلس در طول انتخابات میان دوره ای با هم رقابت می کنند. علاوه بر این، یک سوم از 100 سناتور (35 کرسی) در انتخابات میان دوره ای هر 2 سال یک بار انتخاب می شوند. علاوه بر این، انتخابات برای بسیاری از فرمانداران ایالتی (36 ایالت)، و همچنین بسیاری از دفاتر سیاسی محلی در ایالت ها و شهرها برگزار می شود.

سه شنبه، 8 نوامبر (17 آبان) روز رسمی رای گیری حضوری برای انتخابات میان دوره ای کنگره بود، اما بسیاری از آمریکایی ها قبلاً از طریق پست یا با حضور در مراکز رای گیری رای خود را به صندوق انداخته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید