نور امید وزنه برداری برای المپیک پاریس/ حالا وقت اشتباه نیست!


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904324

در صورت تداوم مدیریت موثر و راهبردی قطعا جایگاه فعلی کشورمان در وزنه برداری در المپیک بعدی بسیار ارتقا خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم های ملی وزنه برداری کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 – بحرین با 10 وزنه بردار و 7 وزنه بردار به ترتیب با 631 امتیاز برای مردان و 436 امتیاز برای بانوان عنوان سوم و چهارم قاره کهن را کسب کردند و این نتایج در شرایطی به دست آمد. آنها زمانی ظاهر شدند که فدراسیون وزنه برداری اولین ماموریت بین المللی خود را تحت رهبری جدید انجام داد.

شاید خیلی ها انتظار نتایج دیگری را در قاره کهن از وزنه برداران ایرانی داشتند اما با توجه به شرایط فعلی و البته ورود وزنه بردارانی از کشورهای غیر آسیایی با پرچم یک کشور آسیایی در این رقابت ها، این عنوان سومی چنین نیست. عجیب و با توجه به نتایج اتفاق افتاد با مدیریت صحیح و اصولی اتفاقات بهتری در آینده رخ خواهد داد.

بدون شک رسول معتمدی در این مسابقات نشان داد که مهمترین وزنه بردار نسل کنونی ماست. معتمدی علیرغم اینکه به دستور مربی خود در وزن بالاتری در آسیا وزنه زد، باز هم هت تریک طلایی کرد تا نشان دهد حتی در وزنی که مال خودش نیست حرفی برای گفتن دارد.

از سوی دیگر علی داوودی که عنوان نایب قهرمانی المپیک 2020 توکیو را به نام خود ثبت کرد، در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوانی بهتر از نقره دست پیدا نکرد. علیرغم اینکه لاشا طلاهازه غول وزنه برداری گرجستانی در این رقابت ها حضور نداشت، وزنه برداری که از بحرین برای این رقابت ها به خدمت گرفته شده بود، داودی تنها به مدال نقره این قاره دست یافت.

این مسابقات نشان داد که هنوز در وزنه برداری ایران در اوزان سبک مشکلات جدی وجود دارد و در سال های اخیر استعداد پروری خوبی در این رشته صورت نگرفته است. البته ایران همیشه با این اوزان مشکلات زیادی داشته است اما در قاره آسیا شاید با کمی تلاش بیشتر و مدیریت بهتر بتوان مدال های باکیفیتی گرفت.

رضا دهدار به عنوان وزنه بردار سبک ایران بازگشت خوبی داشت و با مدال های کسب شده در مسابقات قهرمانی آسیا اگرچه به مدال طلا نرسید اما نشان داد که می تواند در وزن خود و رقبای ملی به عنوان یک مدعی ظاهر شود. چالش های دشوار

اما بدون شک کسب مدال طلای سیدالهام حسینی در این مسابقات مهمترین اتفاق برای جامعه وزنه برداری ماست. 3 مدال طلایی که حسینی به شایستگی به گردن خود آویخت نشان داد وزنه برداری بانوان در مسیر درست، رو به رشد و موفقیت آمیزی قرار دارد و حالا اولین طلای بین المللی خود را کسب کرده است.

هر چند یکتا جمالی در رده های سنی جهان مدال برنز را به دست آورد و پریسا جهانفکریان نیز پیش از این به سهمیه المپیک رسیده بود، اما خروج این ورزشکاران از ایران نتوانست این سد را کور کند و حسینی در این مسابقات با رکوردهایی که پشت سر گذاشت، راه مهمی باز شد. برای آینده زنان

این مدال تاریخی و مهم نشان داد که در صورت حمایت بهتر، اهمیت بیشتر و در مجموع توجه بیشتر به وزنه برداری بانوان، حتی کسب سهمیه المپیک و کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی اصلا دور از دسترس نیست و این عرصه می تواند نقش بسزایی داشته باشد. در سبد مدال های کاروان های ایران در مسابقات ایجاد خواهد کرد.

نباید از این نکته غافل شد که بازگشت کوروس باقری به تیم ملی با عملکرد درخشانش در المپیک لندن به عنوان مدیر فنی نتایج را تحت تاثیر قرار داد و این تاثیر در تیم بانوان نیز نمایان بود. باقری پس از بازگشت در پست جدید به فدراسیون، هم سرپرستی را بر عهده گرفت و هم تکنیک های خاص خود را با مربیان جوان در میان گذاشت.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید