نوشین معراجی باز هم درباره حرفه اش توضیح داد/ من خودم مقید به ازدواج هستم


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809820

نویسنده فیلم «نمور» بار دیگر به تشریح تفسیر داستان ازدواج خود پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نوشین معراجی، فیلمنامه نویس نمور که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، روز پنجشنبه (21 بهمن) در نشست خبری در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره گفت: دوست دارند، دوست دارند، که بین آنها وجود دارد. آنقدر مقدس است که بچه ای که از آن متولد شده اند به نظر من قانونی است، مخصوصاً وقتی دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند، به هر حال کسی که بچه به دنیا می آورد مادر است. “و این ارزشمند است.”

ویدئوی این قسمت از صحبت های نویسنده در فضای مجازی با واکنش شدید حضار مواجه شد و پس از این موضوع کارگردان این اثر دیوید بیدل با ارائه یادداشتی به این سوال پاسخ داد. نوشین معراجی نویسنده این مقاله نیز در روز چهارشنبه 26 بهمن 92 بیانیه خود را در این خصوص ارائه کرد که دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و حتی وزیر ارشاد نیز به طور جداگانه در این خصوص اظهار نظر کردند اما همچنان مورد انتقاد شدید منتقدان قرار گرفتند. خصوصاً ائمه جماعاتی که در برخی شهرها از وزارت ارشاد انتقاد کردند.

نوشین معراجی در خصوص اتفاقات اخیر بار دیگر گفت: همانطور که در بیانیه خود اشاره کردم، حقیقتاً به مسائل شرعی آگاهی کامل دارم و می دانم که ازدواج یا خطبه باید بین زن و مرد خوانده شود و در نمور فیلمنامه را نوشتم. و خطبه عقد و صمیمیت بین زوجین خوانده شد و بعد از این مرد همسرش را رها کرد و رفت.

معراج درباره این نشست خبری گفت: در نشست خبری نمور آنقدر شیطنت اتفاق افتاد و من گیج و گیج بودم که شاید خوب فکر نکنم.

این نویسنده گفت: منظورم عشق همراه با ازدواج بود، به خصوص که این روزها بحث ازدواج در جامعه بسیار کم است و البته بحث عشق در ازدواج بسیار کم است و می خواستم تاکید کنم که عشق در ازدواج باید وجود داشته باشد و متاسفانه خطای کلامی ناشی از تاثیر فضای خبری بود.

وی گفت: در نشست خبری نمور، خبرنگار با لحن بد سوالات مختلفی را مطرح کرد که منجر به سخنی سهوی شد و اگر باعث ناراحتی کسی شدم واقعا عذرخواهی می کنم. .

نوشین معراجی در پایان گفت: من به اصول اخلاقی پایبند هستم، متاهل هستم و یک دختر دارم و اصلاً فتوا نمی دهم و باز هم تاکید می کنم که ازدواج در خط نمور بوده است. .

در متن بیانیه قبلی وی آمده است: من به این موضوع اعتقاد راسخ دارم.

چون بر اساس همین ایمان و آگاهی است، ایشان تجربه شیرینی از ازدواج شرعی و رسمی داشته است و لذا برداشت نادرست از آنچه در پاسخ به خبرنگار مذکور گفتم، نادرست است و سخنان من به وجود عشق نیز اشاره دارد. به نکاح شرعی من به هیچ وجه حرفی برای رد چنین چیزی نزده ام.

لذا با تاکید بر اینکه به اصول اخلاقی و دینی روابط زن و مرد ایمان کامل دارم، لازم است شرایط استرس زا نشست های خبری و فضای جشنواره موجب حق سوء استفاده و رنجش برخی از هموطنان عزیز شده باشد. . “من می خواهم معذرت بخواهم”.

با احترام به ملت شریف ایران

نوشین معراجی نویسنده «نمور»

انتهای پیام/

منبع: صبا

دیدگاهتان را بنویسید