نگاهی اجمالی به ارائه «دروغ های گل درشت» از پول عربستان سعودی و سیاست آمریکا


زمان: 08:00
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909564

ایران اینترنشنال برخلاف نامش، با پوشش ظاهراً محبوب خود، به دنبال استفاده از اضطراب مردم برای ایجاد هرج و مرج در کشور، تفرقه انداختن و فشار بر سیاست عربستان در منطقه خاورمیانه است.


رابه گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اخیراً هجوم رسانه‌های بیگانه به کشور ما با پوشش‌های دموکراتیک و فمینیستی به وضوح قابل مشاهده است، چرا که جدای از کمپین‌های رسانه‌ای، نمایندگان خیابانی را برای شورش داشته‌اند، یکی از این رسانه‌ها.ایران اینترنشنال“و یا به جای”بین المللی عربستان سعودی“خوب؛ شبکه ای که بر خلاف نامش متعلق به سرمایه داران سعودی است و سیاست های عربستان را اجرا می کند.

این تلویزیون با رویکردی کاملاً ضد ایرانی با هدف تجزیه طلبی و تقسیم ایران به چند قسمت در لندن تأسیس شد. گروه های تروریستی مانند دیگر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان خارجی شده است که با بدگویی، برجسته کردن نقاط ضعف، تزریق ناامیدی و حمایت از کوچکترین اعتراضات در اقصی نقاط ایران به اهداف خود می رسد.

این سیاست ایران اینترنشنال در تاریخ اختلالات اخیر آشکارتر شد. این شبکه تلویزیونی در این مدت تهییج و تحریک شورشیان در جمهوری اسلامی ایران را سرلوحه برنامه های خود قرار داد تا لجاجت و دشمنی خود را بیش از پیش نشان دهد.

در واقع ایران اینترنشنال و سایر رسانه‌ها مرگ مهسا امینی و اعتراضات متعاقب آن را بهترین فرصت برای حمله به دین و مقدسات و ایجاد هرج و مرج می‌دانستند و برای روشن نگه داشتن آتش این شورش‌ها به هر دروغی که می‌توانستند تکیه کردند.

این در حالی است که این شبکه در ماجرای کشته شدن مهسا امینی نشان داده است که هدف دیگری جز تجزیه ایران با دعوت از گروه های تجزیه طلب ندارد.

اما با توجه به اینکه این رسانه گمانه زنی ها و روایت های متفاوتی از این حادثه ارائه می کرد، افکار شیطانی آنها برای مردم نمایان شد، زیرا در اولین روزهای آشوب های خیابانی، این شبکه عکس دختری را منتشر کرد که موهایش را بسته است. درگیری ها و ادعای نامش «حدیث نجفی» است و توسط نیروهای پلیس ایران کشته شد تا اینکه مدت زیادی طول کشید تا شبکه بی بی سی فارسی با این دختر مصاحبه کند و او نیز اعلام کرد که نامش حدیث نجفی نیست و او زنده است!

اخیراً شبکه بین الملل فیلم هایی را پخش کرده است که در آن افراد ادعا می کنند در این مکان ها آشوب هایی رخ داده در حالی که توسط عوامل خود رسانه ضبط و منتشر شده است.

یکی دیگر از اقدامات این شبکه فارسی زبان پخش زنده آتش سوزی زندان اوین بود که قبل از انتشار خبر از زندان زیرنویس آن را منتشر کرد. عنوان در حال حاضر این است. 40 کشته و صدها زخمی!


خبر خاکستری

طرح دیگری که در میانه این اغتشاشات آغاز شد، تحریم برندهای داخلی به بهانه واهی «جابجایی نیروهای ضد شورش» بود که با شرکت مهن آغاز شد و به تمامی زیر مجموعه های آن سرایت کرد.

در این باره محمدهادی اوین، کارشناس سیاسی در گفتگویی چرا ماجرای نابودی تمبرهای ایران وی مانند برند میهن به نفع برندهای مشابه سعودی در منطقه گفت: این روش پازل اقتصادی دشمنان نیز هست که وقتی از جنبه های فرهنگی، اجتماعی و… به جایی نمی رسند به پازل اقتصادی روی می آورند. پازل، زیرا آنها می دانند که وقتی اقتصاد ضعیف است، حل معماها آسان تر است.

در 25 آبان، فایل صوتی منتشر شد از مجری بی بی سی که آشکارا از هدف تجزیه و تجزیه ایران صحبت می کند و تاکید می کند که هدف در پشت صحنه شورشیان نه دموکراسی، بلکه تجزیه ایران است!

بر اساس استدلال خبرنگار بی بی سی، نهضت آزادی زنان بیشتر به خرج عربستان که مرکز استبداد و زن ستیزی است زندگی می کند! بنابراین فقط باید به دنبال تجزیه بود! و ایران آزاد کنونی برای او آینه است.

این شبکه در اقدامی دیگر رسماً به اعتقادات مردم توهین کرد و در گفت و گو با یکی از فعالان اپوزیسیون در توهین آشکار به اعتقادات دینی مردم ایران، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (علیه السلام) را تبلیغ و تبلیغ دانست. دعوای خانواده بی معنی است.کلمه به خاطر ادب.


خبر خاکستری

باید بگویم؛ آفرینش های مخرب ایران اینترنشنال در کنار سایر رسانه های فارسی زبان که در این مدت با جعل اخبار، تحریف، تحریف، وارونه سازی و بزرگ نمایی، شورشیان را تحریک می کرد، نمونه بارز رفتار خصمانه سعودی ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

آنها سعی کردند با هر وسیله و ترفندی به اهداف شوم خود برسند و اشتباهات بزرگی که در این مدت مرتکب شدند باعث رسوایی آنها شد.

باید بگویم؛ آفرینش های مخرب ایران اینترنشنال در کنار سایر رسانه های فارسی زبان که در این مدت با جعل اخبار، تحریف، تحریف، وارونه سازی و بزرگ نمایی، شورشیان را تحریک می کرد، نمونه بارز رفتار خصمانه سعودی ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

آنها سعی کردند با هر وسیله و ترفندی به اهداف شوم خود برسند و اشتباهات بزرگی که در این مدت مرتکب شدند باعث رسوایی آنها شد.

دیدگاهتان را بنویسید