نگاهی به حریف اروپایی و احتمالی ایران

نگاهی به حریف اروپایی و احتمالی ایران

تیم ملی فوتبال ایران مانند فصول گذشته که از نبود بازی های دوستانه مناسب قبل از جام جهانی رنج می برد، این بار نیز با این مشکل مواجه است و در مهمترین پنجره مسابقات ملی قبل از جام جهانی که هر کدام تیم توانست چهار بازی انجام دهد، فقط یک بازی. در بدترین مکان ممکن، زیر گرمای قطر برگزار شد.

اکنون این نگرانی وجود دارد که تیم ملی همچنان برای پنجره بعدی بازی های ملی در شهریور و مهر که یک هفته به طول می انجامد مشکل داشته باشد و نتواند مسابقه را هماهنگ کند و امتیاز لازم را بگیرد. آماده سازی.

رضا صالحی امیری که اخیرا به مجارستان سفر کرده و با مدیران ورزشی این کشور دیدار کرده است، گفت که مجارها می خواهند در آبان ماه یک بازی دوستانه مقابل ایران برگزار کنند و اگر این اتفاق بیفتد، ایران می تواند قبل از آن بازی با کیفیتی داشته باشد. از این مسابقات اما سوال اصلی این است که احتمال برگزاری این بازی چقدر است؟

تقویم خالی مجارستان قبل از جام جهانی

طبق تقویم تیم ملی مجارستان دو بازی دیگر لیگ ملت ها را در شهریور و مهر برگزار می کند و جای خالی ندارد اما برنامه این تیم برای بازی های ملی قبل از جام جهانی هنوز مشخص نیست. اگرچه مجارستان نتوانست جواز حضور در مسابقات را کسب کند، اما قطعاً در همان زمان بازی خواهند کرد.

تاریخ اعلام شده از سوی صالحی امیری نیز مربوط به زمانی است که مجارستان می تواند یک بازی دوستانه داشته باشد. فیفا قصد دارد مسابقات باشگاهی را حدود یک هفته تا 10 روز قبل از جام جهانی تعطیل کند تا بازیکنان بتوانند در تیم های ملی به رقابت بپردازند. (البته تاریخ رسمی برای این منظور اعلام نشده است)

به همین دلیل فیفا 14 نوامبر (یک هفته مانده به جام جهانی) را برای اعلام اسامی بازیکنان تعیین کرده است و لیگ های باشگاهی اروپایی مانند انگلیس تا 13 مرداد و از 13 آگوست نیز بازیکنان تیم ملی مسابقات خود را برگزار می کنند. به کشورهای خود خواهند رفت.

ایران بازی با مجارستان را قبول می کند؟

با این حساب تیم ملی ایران یک هفته تا اولین بازی خود در جام جهانی فرصت دارد. این هفته در شرایطی است که ممکن است برخی بازیکنان به دلیل مسافت بعداً به تیم ملی بروند و قطعاً به دلیل مسابقات باشگاهی خود نابینا شده و باید ریکاوری کنند.

باید دید آیا ایران هفت روز قبل از بازی با انگلیس (شاید شش یا پنج روز پیش) در 21 نوامبر (31 آبان) حاضر به بازی با مجارستان یا تیم دیگری خواهد بود یا خیر.

آیا مجارستان با توجه به کیفیت و شکست اخیرش از تیم ملی انگلیس و تساوی مقابل ایتالیا و آلمان گزینه خوبی برای کادر فنی ایران است؟ (چون برخی از مربیان ترجیح می دهند با تیم ضعیف تری بازی کنند که احتمال شکست آن قبل از ورود به مسابقات کمتر است.)

بازی های دوستانه قبل از جام جهانی 2018 را تماشا کنید

تیم ملی ایران در دیداری دوستانه قبل از جام جهانی 2018 روسیه و هفت روز مانده به اولین بازی خود به مصاف لیتوانی رفت و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

فرانسه یک هفته قبل از اولین بازی خود در رقابت های قبل از جام جهانی 2018 با تیم ملی آمریکا دیدار کرد.

تیم ملی آلمان نیز در همین شرایط 9 روز مانده به اولین بازی خود در جام جهانی به مصاف عربستان رفت و با نتیجه 2-1 پیروز شد. از سوی دیگر عربستان 6 روز قبل از اولین بازی خود در جام جهانی به مصاف آلمان رفت. نکته مهم این است که عربستان بازی سختی را برای ورود به مسابقه انتخاب کرد اما آلمان از آن اجتناب کرد.

برزیل 7 روز قبل از ورود به جام جهانی 2018 با اتریش دیدار کرد، بلژیک در شرایطی مشابه و 7 روز مانده به جام جهانی با کاستاریکا دیدار کرد.

اسپانیا هم همینطور، جایی که شش روز قبل از جام جهانی با تونس دیدار کردند. همچنین پرتغال هشت روز مانده به جام جهانی با الجزایر دیدار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید