نگاه جمهوری اسلامی به سخنان آیت الله جنتی درباره اطعام گرسنگان!

نگاه جمهوری اسلامی به سخنان آیت الله جنتی درباره اطعام گرسنگان!

جمهوری اسلامی با اشاره به این جمله آیت الله جنتی در جلسه خبرگان (اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کردیم) می نویسد: ما کشور فقیری نیستیم که رضایت مردم خود را «معجزه» بدانیم.

انواع هدایا و معادن و ذخیره هم داریم. اتفاقا معجزه دولت آقایان این است که با این همه لذت ما هر روز فقیرتر می شویم. با این امنیت بالا، تورم ما بسیار بیشتر از کشورهای جنگ زده خواهد بود. با اینکه 43 سال است که از اخلاق و اسلام صحبت می کنیم، اما رکوردهای اختلاس، بداخلاقی، افسردگی و نزاع در حال افزایش است.

آن بزرگوار افزود که؛ «وظیفه ما این است که به آنها غذا بدهیم و این حداقل چیزی است. باید برای آنها لباس، درمان و سلامت فراهم کنیم، اما حداقل در آخر سال که همه خوشحال هستند و سفره های رنگارنگ می اندازند، یا شکم گرسنه نداریم یا آن را به حداقل می رسانیم.

نكته ديگر اين كلمات به بالاترين دوره عمر عدل منتهي به اين بيان است; «حکومت علوی که ما به دنبال آن هستیم نیز باید نشانه هایی داشته باشد. حضرت علی (ع) در اداره خود نمی توانست شکم گرسنه را تحمل کند یا کسی باشد که آب آشامیدنی نداشته باشد یا پناهگاهی نداشته باشد. امیدوارم بتوانیم راه امام علی (ع) را دنبال کنیم که راه سختی است و سخت گیری می خواهد. من از حرفی که می زنم خجالت می کشم. خود گوینده باید در این مسیر حرکت کند، اما به هر حال یک خواسته است و نمی توان جلوی آن را گرفت.
خداوند به خدمتگزاران محترم اجازه دهد سخنان این بنده بزرگوار را بشنوند و همانطور که رئیس جمهور فرمودند تا پایان سال فقر مطلق را ریشه کن کنند.

باید گفت با این همه منابع، رسیدن به فقر مطلق نقطه مقابل معجزه است و به طرز معجزه آسایی ما را برای تغذیه مردم تحت استرس قرار می دهد. واقعا ما چه کار کردیم؟

دیدگاهتان را بنویسید