نگرانی از وضعیت نابسامان فدراسیون فوتبال


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837217

سرمربی تیم فوتبال جوانان گفت: نگاه به فوتبال یک نگاه نتیجه محور است و نیاز به تغییر دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حسین عبدی سرمربی تیم فوتبال نوجوانان درباره شروع این اردوها گفت: از بین 80 بازیکنی که فدراسیون شناسایی کرده بود، 57 نفر اردوها را شروع کردیم.در حال حاضر 35 نفر را انتخاب کرده ایم. اکنون این تعداد را به 23 نفر رسانده ایم. پتانسیل بازیکن را نمی دانیم، اما امیدوارم با استعدادی که دارند به حد نهایی برسند.

او به دستیارانش گفت: «ما سال گذشته با آقای حاج اسکویی و جیاسی کار کردیم. چون در ایران نبودم مجبور شدم با چند نفر که با تیم ملی زیر 15 سال کار می کردند کار کنم تا دانشم را منتقل کنم تا بتوانیم در تاجیکستان موفق تر باشیم. در حال حاضر آقایان موگیم و گودسی برای سفر به تاجیکستان اضافه شده اند و در صورت امکان به همکاری ادامه خواهیم داد وگرنه اعضای جدید خواهند آمد.

سرمربی تیم جوانان در پاسخ به این سوال که آیا از روند استعدادیابی در جام حذفی راضی است، گفت: خوب و گسترده بود اما منطقی بود که کادر فنی سریعتر و سریعتر برای حضور در مسابقات انتخاب شود. روند استعدادیابی. «الان جوان‌ها سریع‌تر از ما بازی می‌کنند و سرمربی تیم جوانان باید زودتر انتخاب شود تا سلیقه خودش را در شناسایی استعدادها انتخاب کند.

عبدی ادامه داد: با این حال روند خوب است و پس از رایزنی با مربیان این رده، 80،90 درصد بازیکنانی که به اتفاق آرا حضور داشتند در اردو حضور دارند اما عده ای همچنان بیرون هستند. در دو سال گذشته ما تیم بزرگی تشکیل دادیم و بیشترین امتیاز را به دست آوردیم، اما متاسفانه تاج اجازه ادامه کار را به ما نداد. ما باید بهترین افراد را انتخاب کنیم و پیشرفت کنیم. هنوز قراردادی بین من و فدراسیون بسته نشده است. من اصرار داشتم که این کار از سال گذشته شروع شود، اما خیلی دیر شده بود و ما باید ظرف 9، 10 روز کار کنیم.

وی گفت: همیشه باید به تیم ملی باشگاه ها غذا بدهند، اما باشگاه ها دچار مشکل هستند و نمی توانند ریسک استفاده از بازیکنان جوان را بپذیرند که این اشتباه است. چند سال دیگر باید بازیکنان تیم ملی حذف و بازیکنان جدید اضافه شوند. نگاه به فوتبال ثابت است و باید تغییر کند.

سرمربی تیم نوجوانان درباره انتقاداتی که از وی مبنی بر اینکه امیدهای استقلال را به عنوان حریف تمرینی انتخاب کرده است، توضیح داد: نمی دانم کدام یک زیاد است. ما در مورد یک تیم صحبت می کنیم. بهترین جوانان با فیزیک مناسب باید در تیم ملی حضور داشته باشند. ما به دنبال دفاع تیمی خوب هستیم و به همین دلیل به امید استقلال بازی کردیم تا تیم ما تحت فشار باشد و در مسابقات بین المللی شوکه نشود. برای بسیاری، این استراتژی تعجب آور است. دیروز هم با بزرگسالان سایپا بازی کردیم که 3 بر 1 بود اما می توانست 3 بر 3 باشد.

عبدی افزود: مهم این است که بدانید از فوتبال چه می خواهید. اگر می خواهید خط دفاعی خود را ساده کنید یا استراتژی خود را پیدا کنید، باید در این کار زیاده روی کنید که این یک چیز منطقی در فوتبال است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال او را نگران کرده است، گفت: همه ما نگران هستیم. وقتی وضعیت پایدار باشد، اضطراب از بین می رود. این تیم ملی برای همه مردم است و شما باید بتوانید برای حفظ آبروی ایران به هر جامعه ورزشی بپیوندید. ما در حد توان به این آب و خاک خدمت کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید