وضعیت نابسامان قبور شهدای گمنام در اردوگاه آبیک / حورا در انتظار تحقق وعده مسئولان

این شهدای 18 و 30 ساله در عملیات والفجر 8 در ام الرصاص تا حد زیادی به شهادت رسیدند.

اکنون با گذشت 4 سال از تشییع پیکرهای پاک شهدای گمنام در پادگان آموزشی آبیک ارتش و علیرغم وعده افسران ارتش مبنی بر ساخت المان های شهدا در این مکان، همچنان شاهد نابسامانی در این مکان هستیم. مزار شهدا

7f576b63 a7a3 4032 8154 e95e2e423cb8 خبر خاکستری

پس از گذشت 4 سال، نه تنها المان شهدای گمنام پادگان حضیض ساخته نشد، بلکه در روزهای اخیر شاهد تخریب فضای تخریب شده اطراف قبور این شهدا و خشم خانواده شهدا و مردم بوده ایم. و مراقبت فرهنگی

به گفته برخی از مسئولان محل برای ساخت المان در حال کاوش است و البته برخی گزارش های تایید نشده حکایت از جابجایی قبور این دو شهید دارد.

به هر حال اگر در این مرحله عملیاتی انجام می شد، مسئولان باید با ظرافت و احترام خاصی نسبت به قداست این مکان اقدام می کردند و اطراف آرامگاه را محاصره می کردند تا در چشم این وضعیت نابسامان قرار نگیرند. بی توجهی مسئولان به مقام شامخ شهدا.

958cbae4 648e 45c2 b8d5 2983b53854e6 خبر خاکستری

پس از مطرح شدن این موضوع در سایت رسمی صبح قزوین، فعالان فرهنگی، رسانه ها و دغدغه مندان واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی داشتند و از عملکرد کارکنان در حوزه ایثارگران و به ویژه وضعیت قبور شهدای گمنام انتقاد کردند. آبیک.

کاسم اللهیاری، فعال فرهنگی قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در صفحه اینستاگرام خود علاوه بر انتقاد از عملکرد مسئولان و بی توجهی آنها در ایجاد المان شهدای گمنام آبیک گفت: وی گفت: پیکر این دو شهید بزرگوار از سال 96 بدون اقدام مسئولان برای المان سازی در اردوگاه آموزشی آبیک تشییع شده و هر روز فقط وعده و وعید می شنویم.

وی افزود: در مراسم تشییع شهدا در منطقه مسکونی مرکز آموزشی آبیک با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد و این امر به درخواست فرماندهان هوانیروز آبیک رخ داد.

497f3ac2 7929 4cd5 8e4f 61f9136407a3 خبر خاکستری

این فعال فرهنگی قزوین گفت: متأسفانه پس از تشییع شهدا، قبور آنان به جا ماند و همزمان در مراسم تشییع شهدا، سازمان طلب شهید نیز متعهد به ساخت المان های شهدا شد. “

اللهیاری گفت: چهار سال از تدفین می گذرد و هنوز اقدام مناسبی صورت نگرفته است و دلیل آن هم این است که چون منطقه ای که شهدا در آن دفن می شوند، منطقه نظامی است، در واقع این ارگان مسئولیت ساخت المان ها را بر عهده دارد.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران باید این مسئولیت را بپذیرد که وقتی نمی توانند یادمان شهدا بسازند چرا پیکر شهید می خواهند؟ چهار سال است که فقط از طراحی المان صحبت می شود و فقط در حد حرف باقی می ماند. در واقع این کوتاهی ها نوعی بی احترامی به شهدای گمنامی است که در آمادگاه آبیک به خاک سپرده شده اند.

این فعال فرهنگی قزوین تاکید کرد: در واقع امام به ولی امر خود احترام گذاشته اند و افرادی که خواهان شهدای گمنام در زمان هستند نیز باید نسبت به ایجاد یادمان شهدا و اجرای برنامه های فرهنگی اقدام کنند.

a32a954f 7a27 4c7a 9e01 30a4c9a4506d خبر خاکستری

پس از پوشش وضعیت قبور شهدای گمنام در پادگان آموزشی آبیک، سردار سرتیپ دکتر شیخ حسنی رئیس بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح در جوار مزار شهدای گمنام حضور یافت و از وضعیت شهدا بازدید کرد. ساختمان.

امیر در این بازدید قول پیگیری موضوع را تا حصول نتیجه داد.

در ادامه حامد فتوحی فرماندار آبیک نیز قول جدی به این موضوع را داد و از تشکیل جلسه ویژه هفته آینده برای بررسی وضعیت قبور شهدای گمنام و المان سازی خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید