نگرانی خود را از کشتار غیرنظامیان در اوکراین ابراز می کند


ساعت: 07:54
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812942

وزرای خارجه G-7 با صدور بیانیه ای نسبت به وضعیت حقوق بشر و کشتار غیرنظامیان در اوکراین ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه مشترکی که روز جمعه توسط وزارت امور خارجه منتشر شد، گفتند: «ما مجدداً تأکید می‌کنیم که حملات بی‌رویه توسط قوانین بشردوستانه بین‌المللی ممنوع است». ما مسئول جنایات جنگی، از جمله سوء استفاده از سلاح، علیه غیرنظامیان خواهیم بود.


وزرای خارجه کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده همچنین از روسیه خواسته اند تا حملات نزدیک به نیروگاه های هسته ای اوکراین را متوقف کند.

نیروهای روسیه روز جمعه بزرگترین نیروگاه اتمی اوکراین در اوکراین را تصرف کردند و باعث ناآرامی در برخی از نقاط جهان شد و ایالات متحده بعداً اعلام کرد که این یک فاجعه خطرناک است، اگرچه مقامات بعدا گفتند که نگهبانان امنیتی در این تاسیسات از قبل در دسترس هستند.

وزرای خارجه گروه 7 همچنین افزودند که کشورهایشان به اعمال تحریم های بیشتر در پاسخ به آنچه به گفته آنها تهاجم به بلاروس است، ادامه خواهند داد.

در بیانیه مشترک گروه 7 آمده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دولت وی و حامیان رژیم الکساندر لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس) مسئولیت کامل پیامدهای اجتماعی و اقتصادی این تحریم ها را بر عهده دارند.

اعضای گروه 7 همچنین متعهد شدند که کمک های بشردوستانه به اوکراین را افزایش دهند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در بروکسل دیدار کرد و از متحدان و شرکای ناتو خواست برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین، تجهیزات و تدارکات تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید