نیازمندترین بخش های کهگیلویه و بویراحمد چه زمانی صاحب بیمارستان می شوند؟


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814235

عبور مسئولان و بلاتکلیفی پروژه بیمارستان پاتاوه;

در حالی که مردم بخشدار پاتاوه به عنوان بزرگترین منطقه محروم کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر منتظر افتتاح این بیمارستان هستند اما شهروندان همچنان منتظر آغاز کار این پروژه درمانی و بیمارستانی هستند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ بهداشت و درمان محور توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همه جوامع بشری بوده و برای توسعه زیرساخت ها در سطوح مختلف جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هدف نهایی نظام هر کشوری ارائه خدمات سلامت و ارتقای سطح سلامت مردم است که در این راستا توسعه موسسات پزشکی در مناطق کمتر توسعه یافته یکی از برنامه های مهم نظام سلامت کشور است.

تلاش ها و خدمات مختلفی برای رفع محرومیت های بهداشتی و درمانی در استان مشاهده شده است اما همچنان محرومیت های بهداشتی و درمانی در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می شود.

بخشداری پاتاوه از توابع شهرستان دنا دارای روستاهای مختلفی می باشد که با وجود مراکز بهداشتی درمانی روستایی جهت دسترسی به مراکز درمانی باید با اداره مربوطه یعنی پاتاوه تماس حاصل نمایند که در این راستا امکانات درمانی بیشتری در این قسمت در اختیار مشتریان قرار گیرد.

در همین راستا اهالی شهر و بخش پاتاوه در چند سال گذشته منتظر ساخت بیمارستان بودند اما حفاری های بعدی بیمارستان نتوانست این بخش را صاحب بیمارستان کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دنا در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: زمین مورد نظر برای بیمارستان بخش پاتاوه به تایید تمامی نمایندگان مجلس از دانشگاه رسیده و پس از تایید به وزارت بهداشت ارسال شده است.

پریسایی با بیان اینکه وزارت بهداشت طی مکاتباتی به استان اعلام کرده است که این تصمیم به خود استان واگذار شده است، گفت: دفتر فنی دانشگاه گفته است که شیب زیاد است و زمین باید به تایید وزارت بهداشت برسد.

وی افزود: خدمات فنی دانشگاه برای تایید زمین بیمارستان با وزارتخانه مکاتبه کرده است و کارشناسان تهرانی باید برای بررسی زمین وارد استان شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید