نیاز بخش معدن هوش و تربیت نیروی انسانی ماهر است


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890067

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حوزه معدن نیازمند هوشمندسازی معادن و تربیت نیروی کار ماهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید مهدی نیازی در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه معدن ایران در خصوص برنامه این وزارتخانه در حوزه معدن اظهار داشت: برنامه های گسترده و متنوعی برای توسعه معادن نیز در نظر گرفته شده است. فضای کسب و کار کشور برای ارتقای بخش معدن و رسیدن به جایگاه آن در اقتصاد ایران تضمین شده است.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت تصریح کرد: اطلاعات یکی از موضوعات مهمی است که باید در حوزه معدن دنبال شود و در این راستا و برای تمرکز بر این موضوع، تفاهم نامه ای بین این وزارتخانه امضا شد. ایمیدرو، معاونت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری برای تسریع در این موضوع امضا کردند.

نیازی تاکید کرد: ورود شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها به حوزه معدن ضروری است و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال معدنکاری دانش بنیان توجه ویژه ای به حوزه معدن داشته است.

وی بیان کرد: ابزارهای ریسک پذیری در حوزه معدن در بحث فناوری یکی دیگر از موضوعاتی است که در این وزارتخانه در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت حراست ادامه داد: نیروی انسانی و تربیت نیروهای ماهر و توانمند در حوزه معدن از اهمیت بالایی برخوردار است و اخیرا تفاهم نامه ای در این زمینه با وزارت حراست منعقد شد. علمی که شامل اقدامات عملیاتی مناسب برای بخش صنعت و معدن باشد پیش بینی شده است.

نیازی گفت: مذاکراتی نیز با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است تا در سطح مدارس به صورت هدفمند در زمینه فعالیت های اولویت دار کشور، نیروهای واجد شرایط تربیت شده و راهنمایی تحصیلی انجام شود. همان ابتدای دوره تحصیلی».

وی تصریح کرد: نظام آموزش دوگانه (آموزش و مهارت) یکی از ایده هایی است که به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد و دریافت شد و امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه های حوزه معدن، اجرای این ایده ها را دنبال کنیم. .


سازمان ها بازوی فکری و مشورتی این وزارتخانه هستند

قائم مقام وزیر صامت تاکید کرد: تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی بازوی فکری و مشورتی اصلی این وزارتخانه هستند و در سیاست گذاری مشارکت دارند.

وی گفت: ما برنامه منظمی از جلسات و جلسات با انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی داریم و سعی می کنیم نظرات آنها را در مورد موضوعات مختلف جلب و استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی ادامه داد: پیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار کشور مستلزم استفاده از توان بخش خصوصی و مشارکت سازمان ها در تصمیم گیری و برنامه ریزی است.

دیدگاهتان را بنویسید