نیاز کهگیلویه و بویراحمد به ارتقای مهارت های آموزشی/ جذب نیروی ماهر از استان های همجوار


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908951

فرزین با بیان اینکه آموزش های مهارتی باید با هدف آموزش در صنایع باشد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم آموزش و مهارت های مورد نیاز در بخش صنعت، مجبور به جذب نیروی مورد نیاز صنایع از سایر استان ها هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، محسن فرزین رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویار احمد از راه اندازی مرکز توسعه مهارت در استان خبر داد و گفت: مرکز توسعه مهارت با همکاری اداره کل فنی و مهندسی راه اندازی می شود. مدیریت حرفه ای، و از نظر مهارت های تمام قد، ​​به ما در حومه شهر واقع شده است.

محسن فرزین پایه و اساس مهارت های علم و فناوری را از دوران کودکی عنوان کرد و گفت: در پارک علم و فناوری با کارآفرینی نوجوان موافق نیستیم چرا که نوجوان باید به فکر پرورش فکر، استعداد و شکوفایی مهارت باشد.

همچنین کوباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امسال آموزش 8700 نفر در رشته های فنی و حرفه ای در دستور کار قرار دارد، گفت: کمیته امداد امام تاکنون 4520 مورد معادل 52 مورد را ارائه کرده است. درصد از آموزش ها

وی گفت: از این تعداد یک هزار و 750 آموزش به پایان رسیده و مابقی در مرحله تکمیل و صدور گواهینامه است.

مدیرکل کمیته پشتیبانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش های لازم انجام شده است اما در جایی که باید منجر به اشتغال شود بانک ها به دلیل کمبود منابع همکاری نمی کنند و ما هم همین قدر گفتیم و بانک ها نکردند. همکاری کنید، زیرا ما خودمان مشکل داریم.»

همچنین کریم روزبهان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش های مهارتی باید با هدف آموزش در صنایع باشد، گفت: متأسفانه به دلیل عدم آموزش و عدم مهارت های لازم در بخش صنعت. ، مجبور به استخدام کارگران مورد نیاز صنایع هستیم.جذب از استان های دیگر.

عزیزالله جعفری مدرس دانشگاه نیز به مهارت زدایی اشاره کرد و گفت: مدیران و حتی کارگران واحدهای صنعتی نسبت به کاری که انجام می دهند از مهارت کافی برخوردار نیستند بنابراین شاهد رقابت در حوزه صنعت نیستیم.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای رشته های نوظهور گفت: حتی دانشجویان دکتری نیز مهارت های لازم برای بازار کار را ندارند و تحصیلات آکادمیک با بازار حرفه ای گره نخورده است.

در ادامه عدم پرداخت اعتبارات اشتغال زایی سربازانی که مهارت های لازم را فراگرفتند، همچنین انتقاد شد که 12 هزار داوطلب سربازی استان در اولویت مهارت آموزی قرار گیرند.

سید احسان عسکری در جلسه شورای مهارت استان گفت: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نیازمند ارتقای مهارت ها بر اساس توانایی و ظرفیت در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این جلسه برای تصمیم گیری و برنامه ریزی باید هر دو ماه یکبار برگزار شود، گفت: جلسات شورای مهارت باید دو ماه یکبار برگزار و مصوبات به طور کامل بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نیازمند ارتقاء مهارت در بخشهای مختلف هستیم و این امر باید در دستور کار فنی و حرفه ای قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگرچه گردشگری یکی از ظرفیت های اشتغال زا در استان است، اما در این حوزه مهارت های مورد نیاز آن طور که انتظار می رود آموزش داده نمی شود و کمبود مهارت در گردشگری به طور کامل احساس می شود.

عسگری گفت: پذیرایی و پذیرایی دو حوزه مرتبط با حوزه گردشگری است، اما باید مهارت در این دو حوزه احیا شود و در حوزه گردشگری برنامه هایی ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویار احمد گفت: بخشی دیگر از اشتغال نفت و گاز حوزه صنعت و کشاورزی است که نیازمند تغییر رویکرد و ارتقای مهارت های فعلی است.

به گفته عسگری، وزارت کشور تعدادی از حوزه های مهارتی را شناسایی کرده است که در آنها نیازهای استان محاسبه و به تهران منتقل شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه هایی مانند گیاهان دارویی نیازمند مهارت های جدید و جدید هستیم و بر اساس مزیت های استان باید مهارت آموزی انجام شود ضمن اینکه جلسات شورای مهارت باید رویکرد عملیاتی، میدانی و سیستمی برای اصلاح داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید