نیروگاه های داخلی بهترین راه حل بحران خسوف در کشور/بسیج; پشتیبانی پیشرو برای نیروگاه های خانگی

ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779505

اقدامات انجام شده در تداوم خشکسالی های اخیر؛

نیروگاه های داخلی بهترین راه حل بحران کسوف در کشوری است که بسیج پرچمدار حمایت از نیروگاه های داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، در سال های اخیر به ویژه در دو سال اخیر میزان بارندگی در کشورمان که دارای آب و هوای گرم و خشک است به شدت کاهش یافته است که این امر باعث تنش آبی و کم آبی در بسیاری از استان ها حتی برای نوشیدن و استفاده از مردم.

این در حالی است که تامین آب نیروگاه های آبی کشور نیز با مشکلات عمده ای مواجه بود که تبعات آن در قطعی های مکرر برق در تابستان امسال کاملا مشهود بود.

در حالی که در سال 1378 نیروگاه های آبی بین 8 تا 13 درصد از تولید برق کشور را از خرداد تا شهریور تامین می کردند، در مدت مشابه امسال نتوانستند سهم قابل توجهی در تولید برق داشته باشند. در واقع زمان آن فراتر از سیستم ها و روش های قدیمی تولید برق است و باید به سمت تولید برق از طریق انرژی های تجدیدپذیر برویم.

ظرفیت عظیم ایران برای تولید انرژی خورشیدی

a4498f43 195c 4291 9020 e594cf06ae2e خبر خاکستری

بر اساس مطالعات انجام شده در برخی نقاط کشورمان بیش از 300 روز آفتابی وجود دارد که ظرفیت عظیمی را برای تولید انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی فراهم کرده است.

در واقع، تولید برق نه تنها می تواند هزینه های دولت برای تولید برق را کاهش دهد، بلکه می تواند منبع درآمد پایداری را برای افراد جامعه فراهم کند که در دستور کار بسیج سازندگی در سراسر کشور نیز قرار دارد.

سازمان پیشرو ساختمانی برای حمایت از تولیدکنندگان برق داخلی


55815f70 22ae 4560 8418 cc02f24ec140 خبر خاکستری

محمود داودآبادی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی با همکاری وزارت نیرو اقدام به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی کوچک خانگی در مناطق روستایی و حومه در سراسر کشور کرده است تا از آنها به صورت رایگان و تجدیدپذیر استفاده شود. انرژي خورشيدي در قالب طرح جهاد نور بر اساس مصوبه مجلس مبني بر راه اندازي 10000 نيروگاه كوچك خورشيدي خانگي طي 5 سال در سازمان بسيج سازندگي استان كوم پيگيري مي شود.
وی با تاکید بر اینکه این نیروگاه های خورشیدی با تجهیزات ارزان قیمت در قالب طرح بسیج نور راه اندازی می شود، گفت: آن را به شرکت توزیع برق که قرارداد خرید تضمینی 20 ساله دارد بفروشید و درآمدزایی کنید.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم در ادامه به تشریح مزایای این پروژه پرداخت و گفت: عدم تولید گازهای گلخانه ای، استفاده از فضاهای غیرقابل استفاده از جمله پشت بام، عمر طولانی تجهیزات اصلی پروژه که بالای 25 سال است، اجرای پروژه از جمله خرید، نصب و راه اندازی از پیمانکار، اخذ تسهیلات 50 میلیون تنی در قالب وام قرض الحسنه با اقساط پنج ساله از طریق بانک های عامل، بدون ضرر و زیان جسمی و روحی برای اعضای خانواده و همسایگان، با عقد قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی. توسط شرکت توزیع نیروی برق با محاسبه وزن دهی (و برخورداری از حمایت فکری و روانی بسیج سازندگی و حمایت قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی و دولت از مزایا و ویژگی های این طرح است.
داودآبادی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه بالغ بر 75 میلیون تن است که شامل خرید کلیه تجهیزات و ملزومات اعم از پنل خورشیدی، کنتور، کابل و … می باشد.
وی به شرایط و مدارک لازم برای اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات ساعتی اشاره کرد و گفت: وجود حداقل 60 متر مربع، ارائه سند مالکیت یا موافقت مالک، ارائه برق. صورت حساب و عدم آزمون مجدد برای داوطلب از پیش نیازها می باشد. برای اجرای این طرح.

یک نیروگاه خورشیدی خانگی با امکانات کم مصرف در کوم ساخته خواهد شد

6072202f a5a4 46dd a3ce d4480b982747 خبر خاکستری
به همین دلیل محمدرضا مهاجری، مدیر بازار برق قم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نیروگاه خورشیدی کم توان 5 کیلوواتی تا سقف 100 میلیون تن باید تجهیزات کم بازده اختصاص یابد.
مهاجری با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه دارای مجوز صادرات 500 نیروگاه خورشیدی داخلی در استان کوم است، افزود: تاکنون 30 متقاضی موفق به نصب و راه اندازی این نیروگاه شده اند و 70 نفر دیگر نیز در شرف ارائه به بانک و انجام آن هستند. “
مهاجری با اشاره به تسهیلات ارزان برای احداث نیروگاه خورشیدی پنج کیلویی در استان، تاکید کرد: این تسهیلات به متقاضیانی ارائه می شود که مالک فضایی به نام متقاضی بوده و ملک دارای سند یا دفترچه واحد باشد. سهم برق .
در ادامه تصریح می کند: پس از بررسی اصل اسناد مالکیت، شناسایی قبض برق متقاضی و بازدید از محل نصب پنل خورشیدی، تصویر مدارک شناسایی جهت اخذ مجوز نصب و ساخت به پیمانکار مربوطه ارائه می شود.
مدیر دفتر بازار برق شهرستان کوم گفت: استقرار سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی که با تسهیلات موضوع بند (ه) تبصره 16 قانون بودجه سال 99 به میزان 50 میلیون تن آغاز شد. هماهنگی های لازم با پیمانکاران مربوطه با مسئولیت بسیج سازندگی انجام شد.
مهاجری ادامه داد: با توجه به هماهنگی بسیج سازندگی با بانک های موجود تسهیلات 50 میلیون تومانی و همکاری بانک ها، پرداخت آن در سال جاری نیز ادامه دارد و تمهیدات لازم برای استفاده از این تسهیلات تا سقف 100 اندیشیده شده است. میلیون تومان.”
وی یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق استان مسئولیت انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی با مقادیر مصوب و هماهنگی و نظارت بر اجرا و صدور قبوض و پیگیری ارسال آنها به ساتبا را بر عهده داشت.

تزریق بیش از 91 میلیون کیلووات ساعت انرژی از نیروگاه های داخلی به شبکه سراسری
علی شب نورد، مدیرکل سرویس نظارت، صلاحیت و کنترل پروژه SATBA گفت: تا ژوئن سال جاری 178 میلیون کیلووات ساعت انرژی از منابع تجدیدپذیر تولید شده است. میلیون ها کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.
به گفته وی، آمار و اطلاعات به‌دست‌آمده از توسعه ظرفیت این نوع نیروگاه‌ها نشان می‌دهد که تعداد کل این نیروگاه‌های توسعه‌یافته در فرآیند خرید تضمینی برق ساتبا از مرز 5000 نیروگاه با ظرفیت مجموع نزدیک به 5000 نیروگاه عبور کرده است. 63 مگاوات
شبنورد گفت: آمار کلی در این منطقه با ساخت حدود 1300 نیروگاه در سال گذشته به بیش از 19 مگاوات رسیده است.

چین بزرگترین تولید کننده انرژی های تجدیدپذیر در جهان و یک فرصت استثنایی برای ایران است
به گفته منابع موثق، بزرگترین نیروگاه های خورشیدی جهان در حال حاضر حدود دو گیگاوات ظرفیت دارند و در حال گسترش به پنج گیگاوات هستند.
بر اساس آمار اعلام شده، تا پایان سال 1399 پارک خورشیدی یانچی چین ظرفیت تولید 820 مگاوات، نیروگاه فرانت رانر داتونگ چین با ظرفیت تولید 800 مگاوات، نیروگاه خورشیدی-هیدرو لانگ یانگ شیا در چین با ظرفیت تولید خواهد داشت. با ظرفیت 697 مگاوات و پروژه انرژی خورشیدی Kamuti هند بزرگترین نیروگاه جهان با ظرفیت تولید 648 مگاوات است.
همچنین لازم به ذکر است که کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز طی سال های گذشته سرمایه گذاری زیادی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر انجام داده اند و در امارات نیز این نیروگاه ها در حال بهره برداری هستند.
به لطف قرارداد همکاری 25 ساله با چین، فرصت بی نظیری در کشورمان ایجاد شد تا از ظرفیت های عظیم این کشور در این زمینه بهره ببریم و با سرمایه گذاری های هنگفت در این زمینه، مشکل تامین برق کشور تا حد زیادی برطرف شده است. حل کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید