نیروی کار تقاضای اصلی پرستاران/خواهران فرشتگان خسته اما خندان و امیدوار است.


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914742

سختی کار پرستاران از پایان دوران غم انگیز کرونا بر همگان آشکار شده است که توجه بیشتر به الزامات این قشر فداکار را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، پرستار واژه‌ای آشناست که ناخودآگاه هر شنونده‌ای را به یاد آرامش پس از طوفان می‌اندازد و به یاد کسی می‌افتد که در مواقع سخت، ناراحتی و ساعتی که به کمک نیاز داریم به ما کمک می‌کند. افرادی بی ادعا که به معنای واقعی کلمه صادقانه کار می کنند و تمام تلاش خود را صرف می کنند تا بیماران بتوانند دوره نقاهت خود را بدون هیچ مشکلی سپری کنند.
این کلمه انسان را به یاد مفاهیم دیگری می اندازد. خاطره ای از شب بیداری و خاطره مردان و زنان سفیدپوشی که لبخند از لبانشان پاک نمی شد.
از این رو پنجم جمادی الاول روز میلاد حضرت زینب(س) در تقویم ما ایرانیان به نام روز پرستار نام گرفته و هر ساله به نوعی این روز گرامی داشته می شود. البته در این دو سه سال که ویروس هولناک کرونا در جهان شیوع پیدا کرد و در اولین روزهای شیوع این بیماری مهیب که هیچ سلاح و دارویی برای آن وجود نداشت و هر روز تعداد زیادی از مردم را به کام مرگ می کشاند. روزی پرستاران این منطقه در این موضوع از جان خود گذشتند و شهدا را تقدیم کردند و همین موضوع بود که پرستاران را بیش از پیش در کانون توجه قرار داد و زحمات آنان مورد توجه همگان قرار گرفت.
در همین حال محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه سالمندان کشور در گفت وگویی گفت: فردا پدرخوانده وی با اشاره به تعداد پرسنل پزشکی در کشور گفت: حدود 118 هزار نیروی پرستاری در وزارت بهداشت وجود دارد که شامل پیراپزشکی، اتاق عمل، اورژانس و پرستار و همچنین کل کادر پزشکی کشور می شود که این تعداد شامل کادر پزشکی می شود. شامل نیروهای مسلح می شود. نیروهای تامین اجتماعی و خصوصی حدود 180 هزار نفر هستند که حدود 80 درصد نیروها زن و حدود 20 درصد پرستاران مرد هستند.

بیش از 100 شهید مدافع سلامت
وی ادامه داد: در اپیدمی های مختلف کرونا در چند سال اخیر که پرستاران بیشترین تماس و درگیری را با بیماران کرونایی داشتند، بیش از 100 شهید تقدیم نظام شد.
دبیرکل خانه سالمندان کشور با اشاره به اینکه کشور ما نیمی از حداقل استانداردهای بین المللی مراقبت های پرستاری را دارد، گفت: اگر مردم ما بخواهند حداقل استانداردهای مراقبت پرستاری را به دست آورند باید جمعیت پرستاری را دو برابر کند تا به قعر بین المللی برسد. استانداردها .

کشور به پرستاران بیشتری نیاز دارد
وی افزود: اگر مردم ما بخواهند از حداقل مراقبت های پرستاری برخوردار شوند، باید حداقل سه پرستار در هر هزار نفر داشته باشیم. قبل از بحران کرونا فقط یک و نیم پرستار خدمات ارائه می‌کردند.»
شریفی مقدم با اشاره به پرستاران گفت: اشتباهات پرستاران و کاهش کیفیت ارائه خدمات به بیماران به دلیل کمبود شدید پرستار در حال افزایش است و مرگ و میر بیماران رو به افزایش است و دود این کمبود در حال افزایش است. کادر پزشکی قطعا در چشم مردم است. پرستاران یک تقاضای مردمی هستند.

491d286f fd0e 4e19 9209 91316489ca7e خبر خاکستری

نیروی کار پرستاری یکی از الزامات پرستاری است
همچنین علیرضا طریقی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به موضوع نیروی انسانی گفت: یکی از مطالبات جامعه پرستاری بحث نیروی انسانی و تعریف و ابلاغ سند استاندارد برای نیروی انسانی است.
رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری قم افزود: برای هر تخت بیمارستانی باید 2 و نیم نفر وجود داشته باشد که 1.8 نفر متخصص و 70 نفر غیرحرفه ای هستند. در حالی که در روستا این عدد به یک می رسد و ما زیر حد متوسط ​​هستیم.
وی گفت: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی با اضافه کاری برای سایر نیروها جبران می شود در حالی که این سوال اشتباه است چرا که نیروهای خواهر باید پس از شیفت خود استراحت کافی داشته باشند.
تاریکی تصریح کرد: انتظار داریم اگر سلامت مردم و توان جامعه خواهران برای مسئولان مهم است این تغییر وضعیت نیرو بدون اطلاع قبلی انجام شود.
به هر حال امروز که آتش کرونا در کشور فروکش کرده اما روزهای سخت کشور را به یاد می آوریم، این موضوع سختی کار پرستاران را به خوبی برای همه روشن می کند. ما باید به این قشر از جامعه توجه بیشتری داشته باشیم و برخی از مطالبات این قشر از جامعه به حق است و دولت و مسئولان باید سریعتر برای جلوگیری از حوادثی مانند مهاجرت اقدام کنند و جامعه بتواند خدمات بهتری را از این قشر دریافت کند.

حسین حیدری
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید