حل مشکلات پرستاران / مورخین نمی توانند مبارزات پرستاران را به تصویر بکشند

ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785484

در نامه رئیس سازمان نظام پرستاری به رئیس سازمان نظام پرستاری آمده است؛

مدیرعامل سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن تشریح مشکلات و معضلات جامعه پرستاری و موانع خدمت به آنان، بر رسیدگی فوری به سه درخواست مهم پرستاران در ایام تاجگذاری تا روز پرستار تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد میرزابیگی مدیرعامل سازمان نظام پرستاری در نامه ای به ابراهیم رئیسی با تشریح مشکلات و معضلات جامعه پرستاری و موانع مراقبت از آنان، بر ضرورت پاسخگویی به سه درخواست مهم پرستاران در دوران تاج گذاری تاکید کرد. . تا روز پرستار

در متن این نامه آمده است: ارادتمند، دو سال سخت و نفس گیر از مبارزه با تاج ناموسی می گذرد و مدافعان سلامت با فدای جان و سلامتی، ویروسی که هدفش نفس کشیدن مردم است. او در سینه تنگ بود و کشور را به وحشت انداخت. به لطف خدا و با مجاهدت بی امان مدافعان مقتدر سلامت، با جهاد در خط مقدم، اینک جواب نفس تاج را داده اند.

علیرغم تقدیم 150 شهید و جان باختن 140 هزار پرستار و ایثار حدود 9 هزار جانباز تاج و تخت، اما حمایت صریح و انگیزشی مولی و مقتدای ما، مقام شامخ ولایت و رهبری اوج عزت و عظمت ماست. حضرت لخ بارها در بدترین شرایط روح امید و شادی را در پیکر خسته و زخمی پرستاران دمید. این به آنها انگیزه مضاعف داد تا بی امان با این تاج خطرناک مبارزه کنند.

بسیاری از این عزیزان مدافع سلامت علاوه بر فداکاری از جان، سلامتی و جان خود؛ گاهی در این مبارزه شوهر، فرزند، والدین خود را از دست می دادند.

حتی بسیاری از این عزیزان بیش از اعضای خانواده دو سال از نعمت شیرین بودن در کنار اعضای خانواده و نزدیک شدن به بیماران عروق کرونر و مراقبت از آنها صرف کردند. گاهی اوقات هفته‌ها برای پذیرش بیماران و حتی ویروس کرونا در بیمارستان‌ها می‌مانند تا مردم کمتر آسیب ببینند.

به نظر ما تا سالها; مورخان تاریخ حال و آینده نخواهند توانست؛ مبارزات پرستاران در این منطقه را تصور کنید.

اقداماتی مانند باز کردن مجاری هوایی در گلو و بینی؛ احیای مستقیم بیماران کرونر، انجام تنفس مصنوعی و گاهی تنفس این بیماران. لوله گذاری؛ ساکشن ریه ها، تغذیه و… از پرستاران گرفته تا بیمارانی که حتی اعضای خانواده آنها اجازه ملاقات نداشتند. نمی دانیم با کدام تصویر و تصویر می توان آن را بازسازی کرد و در تاریخ کشور منعکس کرد.

اما جناب رئیس جمهور محترم!

در شرایط کنونی کشور که قطعا بدتر از زمان جنگ است، شبانه روز شاهد تلاش و کوشش شما هستیم. نامه اخیر (1007/1076) مورخ 23/8/1400 وزیر بهداشت به دفتر معظم له و مفاد آن؛ این نیز نشان دهنده تلاش مشابه ایشان برای انعکاس مطالب و مشکلات مدافعان سلامت در محضر معظم له است. و به نظر می رسد که خود آنها هنوز نتوانسته اند با مدعیان سلامت مشکل را حل کنند.

رئیس جمهور محترم!

تاج برای ما خیلی بدتر از دوران جنگ بود.

از شما انتظار داریم که اجازه ندهید برخی از مسئولین محترم کاری را که این مبارزان کم نظیر و بی بدیل تاریخ میهن این روزها برای حفظ حقوق خود انجام می دهند انجام دهند. تنها بیا روی صحنه!

آیت الله دکتر رئیسی!

مدافع سلامتی که در جوانی به سر می برد، در ابتدای تشکیل خانواده است و هزاران امید و آرزوی بزرگ را دنبال می کند، اما داوطلبانه تمام لذت ها و شیرینی های زندگی را رها می کند و دو هفته و دو در بیمارستان می ماند. هفته؛ غصه می خورد و از شدیدترین بیماران عروق کرونر مراقبت می کند. آیا می توان قدر این پرستار و شجاعت او را دانست؟

آقای رئیس جمهور!

در کدام آزمایش برای شماره گیری با دستگاه های دیگر، فرد جرات می کند شب ها فقط در یک اتاق مجلل بنشیند و استراحت کند نه در بخش عروق کرونر بیمارستان؟

آیا این ویروس کرونا نیست که همه امور تجاری، علمی، دانشگاهی، آموزشی و غیره را تعطیل کرده است؟ مراکز و خلاصه کل کشور از ترس آلوده شدن مردم.

تنها کاری که بسته نشد این بود که نبود. اما خدماتش چند صد برابر ظرفیتش شد، شغلش چه بود؟

این که عبارت «شدید و مضر» برای حرفه پرستاری بارها در سخنان مقام معظم رهبری بیان شده است; حداقل یک شاهد کلیدی تاج بود.

قوانین عملی خوبی در این زمینه نیز به تصویب مجلس محترم رسیده است.

در صورت تبريك، در دوران رياست معظم له بر قوه قضائيه; همچنین اعضای شورای عالی نظام پرستاری به نمایندگی از 250 هزار نفر از پرستاران و حامیان سلامت در جلسه شما حضور یافتند و به تشریح مشکلات پرداختند. موانع خدمت و دلایل عدم رعایت قوانین فوق شناسایی و معظم له به دفاع از خود پرداختند و برخی از وقایع مبارک با همکاری سازمان بازرسی و چند نهاد دیگر صورت گرفت اما تکمیل نشد و ناقص ماند. .

در حال حاضر رعایت دستورات و دستورات مقام معظم رهبری و اجرای کامل قوانین برای پرستاران از همه حامیان سلامت است.

اما آقای رئیس جمهور!

حالا در آستانه روز پرستار

متوجه خواهید شد: علیرغم تمام شجاعت و فداکاری این گروه مستأصل؛ دولت کنونی نه تنها در عمل ارزیابی نمی کند، بلکه در مقابل چشمان باز و تعجب و تأسف مدافعان سلامت است. گسترش برخی از مزایای خاص، مانند مزایای ویژه، برای مشاغلی که کل مدت خدمت آنها به هیچ وجه قابل مقایسه با یک سال خدمت به عنوان حامیان سلامت نیست، باعث شده است که مدافعان سلامت از سوی مسئولان احساس بی‌ارزشی کنند. مستقیم دست به کار شوند و کم کم اعتراضات را شکل دهند که قطعا نه آرزوی قلبی این نزدیکان است و نه نظام خواهری و نه میل به دلسوزی در کشور و نظام اسلامی ما.

از این رو حق دارید جناب عالی را عالی ترین مقام اجرایی کشور و مایه امید مدافعان سلامت و منتخبان قانونی آنان بدانید.

1. کمیسیونی متشکل از کابینه جناب عالی، نظام پرستاری، سازمان برنامه و وزارت بهداشت، درمان، رفاه اجتماعی و دفاع. مراقب کشور و ارتش باشید و برای حل آنها برنامه ریزی کنید.

2. مشکلاتی از قبیل یارانه ویژه، تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادها، تمدید طرح، 89 روزه و هرگونه نیرو در دوره تاج. در رختخواب کار کنید و بدون اتلاف وقت وضعیت خود را تغییر دهید (طبق دستورالعمل تهیه شده توسط همان کمیته)

همچنین قانون تعرفه پرستاران باید از روز پرستار امسال اعمال شود و دیگر به تعویق نیفتد.

این سه موضوع از مهم‌ترین موضوعات در میان حامیان محترم سلامتی است که طبق اولویت اول خود در کار بالینی هستند و با پرداختن به این سه موضوع مهم و مشکل، متخصصان گران‌قیمت سلامت به حداقل مورد نظر خود خواهند رسید.

البته اعطای امتیاز ایثار به جانباختگان و خانواده های پرجمعیت شهدا در نظام بهداشت و درمان نیز یکی از موضوعاتی است که در اکثر کشورها به ویژه در ابعادی مانند (حقوق تاج الحاقی)، ارائه سختی کار اضافی و تامین اجباری بودن در کنار برنامه‌های تفریحی و گردشگری که وضعیت روحی و روانی مراقبت‌های بهداشتی را برمی‌گرداند، تاکنون در کشور ما اصلاً مورد توجه قرار نگرفته است و نگرانی‌های جدی مبنی بر «عوارضی مانند سندرم پس از حادثه» وجود دارد.

با حامیان سلامت در بخش‌ها و مراکزی که برای خود، محل کار و جامعه مشکل‌ساز هستند، تماس بگیرید.

در نهایت سازمان نظام پرستاری کشور که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بیش از 250 هزار پرستار گرانقیمت را نماینده انتخاب کرده است. با وجود اعتقاد کامل به راهکارهای قانونی و اعتقاد به چارچوب های فنی و کارشناسی برای رفع مشکلات بیشتر، نگرانی جدی و عمیق خود را نسبت به رویکرد و کار برخی از کارکنان دستگاه های بزرگ دولتی ابراز می دارد و با رعایت کلیه الزامات، پرستاران عمومی را همراهی و همراهی می کند. و رفع موانع خدمت این عزیزان بر زمین است. درخواست از معظم له؛ اجازه ندهید چنین مدیرانی که اکثراً خارج از نظام سلامت هستند اما در آن مؤثر هستند، وجهه مردمی دولت انقلابی و مردم در حوزه بهداشت و درمان را خدشه دار کرده و آنها را وادار به مقایسه وضعیت نظام سلامت کنند. وضعیت کارکنان؛ عملکرد آنها و سایر شاخص ها؛ خداوند نخواسته حکومت صالح معظم له را در زمینه سرمایه انسانی در سلامت ضعیفتر از دولتهای گذشته معرفی کند.

از خداوند متعال سلامتی و موفقیت روزافزون شما و تمامی حامیان نظام را خواستاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید