نیمه پر تا دولت سیزدهم؛ ایجاد امید با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های درونی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 40 سال از اولین هفته دولت که یاد و خاطره دو شهید به نام های رجایی و باهنر است می گذرد. شهادت دو تن از دوستان قدیمی امام (ره) که حکومتشان الگویی برای سایر دولت ها شد تا با پیروی از روش های خود به اهداف مقدس انقلاب دست یابند.انقلاب و احیای ایام پرشور خدمت این دو شهید بزرگوار وضعیت کنونی دولت سیزدهم، دولتی مردمی به ریاست امام (ره) و معتقد به مردم برای اداره کشور و مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت برای تحقق شعار ایران مقتدر. توسعه صنعت را یکی از مهمترین اولویت های کشور دانسته و در راستای آن گام برداشت. حال این سوال پیش می آید که آیا دولت سیزدهم توانسته در این گام موفق عمل کند؟

به همین منظور خبرنگار بلاغ تصمیم گرفت از مردم در یکی از شهرستان های استان مازندران یعنی شهرستان بابل که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استان مازندران است بخواهد نظر مردم را در مورد اجرای مطالباتشان از سوی دولت جویا شود. آیت الله رئیسی.




حضور میدانی در صورت بروز حوادث

محمد زمانی یکی از شهروندان بابلی است که از زحمات دولت سیزدهم قدردانی می کند و می گوید: حضور مسئولان در محل در حوادث وجه تمایز این دولت با دولت های گذشته است و شاید اکنون این اقدام دولت باشد. کسانی که رویکرد متفاوتی برای حل مشکلات دارند، دوست ندارند، اما مردم این دولت را در کنار خود می بینند.

زمانی ادامه می دهد: معضل زباله در انگلیسی یکی از معضلات این شهر است که مردم بارها نسبت به آن اعتراض کردند اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله بحث های سیاسی حتی ورود به منطقه را ممنوع کردند. اما اکنون دولت سیزدهم در تلاش است تا بهترین راه حل را برای جایگزینی نمایش های مشکل ساز تبلیغاتی بیابد و مشکل را به صورت ریشه ای حل کند و شاید در حال حاضر این امر به چشم نیاید اما مردم را امیدوار کرده است.

وی سپس با اشاره به قطعی برق پارسال ادامه می دهد: نمی گویم دولت سیزدهم مشکلی ندارد اما خدا را شکر می کنیم که امسال برخلاف سال های گذشته در خانه قطعی نداشتیم.


تسهیل و هموارسازی مسیر پیش روی تجارت

مریم حسینی یکی از کارآفرینان بخش کشاورزی با بیان اینکه تا رسیدن به مدینه فاضله راه درازی در پیش است، در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: استقرار نظام ملی اشتغال و کسب و کار کشور یکی از شایسته است. اقدامات دولت سیزدهم که از طریق این سامانه ملی اشتغال و کسب و کار انجام می شود، اطلاعات و داده های دقیق و جامعی از بازار کار و اشتغال در اختیار مدیران و سیاستمداران عالی کشور قرار داده است تا بتوانند از آن در طراحی سیاست ها و برنامه های اشتغال استفاده کنند. و ترتیبات نهادی بین سهامداران کلیدی بازار کار.

وی تصریح کرد: اگرچه در این طرح نقاط ضعفی از جمله عدم اطلاع رسانی مناسب وجود دارد اما این دولت کار ارزنده ای انجام داده است.

خانم حسینی کارآفرین بخش کشاورزی نیز افزود: کاهش زمان صدور پروانه تاسیس آموزشگاه از 8 ماه به 3 روز جهت حمایت از بخش خصوصی بر اساس اصل (28) قانون اساسی و اطمینان از این امکان. اشتغال در شرایط مساوی، بهبود فضای کسب و کار و رعایت مصالح عمومی منجر به صدور مجوز برای متقاضیان در مدت سه روز و به صورت خودکار شده است، در حالی که در گذشته به دلایل مختلف، انصراف تولیدکنندگان انجام می شد. نتیجه کار


به امید دولت سیزدهم انتظار بیشتری داشته باشید

علی عباس زاده یکی از رانندگان تاکسی شهرستان بابل است که از عدم نظارت بر گرانی های گزاف اقلام ضروری انتقاد می کند و ادامه می دهد: انتظار مردم از دولت سیزدهم بیشتر از سایر دولت ها است و امیدوارند در این دولت همه مشکلاتشان حل شود.

وی اذعان داشت: حذف ارز دولتی باعث رفع تبعیض های داخلی شده است، هرچند مردم امیدوارند با حذف برخی رانت خواران و مبارزه با فساد، گردش اقتصادی کشور سالم شود. مردم نسبت به سایر دولت ها به این دولت بسیار خوش بین هستند و امیدوارند دولت سیزدهم در این بخش نیز موفق باشد.


امضاهای طلایی را حذف کنید

نازنین محمدی جوان 24 ساله ای است که در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به امضاهای طلایی گفت: پارتی بازی و امضاهای طلایی پاشنه آشیل تولید بود و بسیاری از فرصت های شغلی با تلاش دولت از بین رفت. و این باعث شد که جوانان ایرانی به فرصت شغلی امیدوار شوند، در حالی که این امید در سال های اخیر از بین رفته است.


نجات جان مردم اولویت دولت سیزدهم است

محمد جوانی 17 ساله است که روی بازوهایش خالکوبی کرده و سیگار می کشد. او می گوید: ای کاش واکسن کرونا زودتر تهیه می شد تا امروز مادرم پیش من باشد.

وی ادامه می دهد: باید بپذیریم که ایراداتی داریم، اما باید قدردان این دولت باشیم که با برنامه ریزی خوب توانسته مردم را از صف های طولانی واکسن نجات دهد و مردم را به زندگی عادی خود بازگرداند و اگرچه شرایط نگران کننده شده است، اما اکنون میزان مرگ و میر کاهش یافته است و مردم باید خودشان را زیر نظر بگیرند. زیرا دولت به تعهدات خود برای تهیه واکسن بفور عمل کرده است.

نکته قابل توجه: لازم به ذکر است دولت سیزدهم نباید هیچ پروژه ای را قبل از تکمیل و تجهیز با پشت سر گذاشتن هفته دولت افتتاح کند.

استفاده از ظرفیت افراد

فرماندار ویژه شهرستان بابل در گفتگو با خبرنگار بلاغ در مراسم گرامیداشت هفته دولت گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم این است که با بهره برداری از ظرفیت مردم مشکلات مردم و کشور را حل کند.

قاسم عزیززاده گرجی اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم دولت سیزدهم در سال گذشته رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بود.

وی بیان کرد: دولت بیش از 576 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در حوزه اشتغال پایدار به ویژه در مناطق کم برخوردار شهرستان پرداخت کرده است.

فرماندار بابل یادآور شد: امسال 9 واحد تولیدی راکد پس از رفع مشکلات زیرساختی به زنجیره تولید بازگشتند و برای 176 نفر شغل جدید در این واحدها ایجاد شد.

گورجی اذعان داشت: علاوه بر افتتاح 44 پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان، در هفته دولت امسال عملیات اجرایی 16 پروژه در این شهرستان آغاز شد.

وی گفت: از جمله کارهای باقی مانده در محل در این شهر، تکمیل مجتمع بزرگ آبرسانی شهرهای گروه الف با سرمایه گذاری بیش از 100 میلیارد تومان است. این مجموعه بزرگ به زنجیره مصرف رسید و آب آشامیدنی سالم این تصفیه خانه توانست پاسخگوی نیاز شهرهای همجوار بابل و بابلسر باشد و به انتظار 13 ساله مردم پایان دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم خدمت به مردم با استفاده از ظرفیت مردم با تلاش مضاعف و روحیه انقلابی و با تکیه بر عقلانیت و با کمک دولت شهید رجایی است. ارائه درخشانی از خود به جای خواهد گذاشت تا مردم از ایشان به نیکی یاد کنند به مناسبت هفته دولت 44 پروژه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در شهرستان افتتاح شد.

وی در پایان سخنان خود افزود: از جمله طرح هایی که در هفته دولت امسال مورد توجه قرار گرفت، میزان تسهیلات اشتغالزایی برای مناطق محروم 98 میلیارد و 165 میلیون تومان برای 3893 نفر در حوزه اشتغال بوده است.

پروژه هایی که شاید کوچک به نظر برسند اما آثاری بر زمین مانده که به دلیل نبود نگاه نظارتی و اجرایی به بهره برداری نرسیده اند.

این گزارش قصد ندارد بگوید هیچ ایرادی نداشته یا مردم در سال گذشته مشکلی نداشته اند، بلکه به جای نیمه خالی دیدن لیوان باید واقعیت های دگرگون کننده را دید و مقرر شد مسئولان این دولت سخت تلاش می کنند تا بتوانند با رفع موانع بر سر راه حل مشکلات گام های موثری بردارند. ساخت خانه برای مستضعفان یا افتتاح چند پروژه که در نگاه اول می توان آن را پروژه ای کوچک نامید، مانند آب آشامیدنی روستای دارونکالا ایزتوک، شاید در ظاهر پروژه کوچکی باشد، اما باعث می شود بخش زیادی از هموطنان ما از آن لذت ببرند. آب آشامیدنی سالم و موضوع اقامت در روستا برقرار شود.

تسهیلات کم بهره ای که در تولید قارچ و ماهیان خاویاری ایجاد اشتغال می کند، شاید در ظاهر به چشم نیاید، اما برای خانواده هایی که به دیگران وابسته هستند و اکنون به کارآفرینی تبدیل شده اند که برای دیگران فرصت شغلی ایجاد کرده اند، شغل و خودکفایی ایجاد می کند.

چقدر شیرین و دلپذیر است که می بینم نازنین و محمد که آرزوی خانه دار شدن را داشتند، اکنون با ظاهر خوش تیپ نیکوکاران و دولتمردان، علاوه بر حل مشکل مسکن، مراقبت از یخچال و فرش نیز حل می شود، هرچند شاید محمدی های دیگر و نازنینان نیازمند چنین توجهی هستند، باشد که با تداوم همدلی دولت و ملت و عزم جدی دولتمردان در رفع فقر و فساد و تبعیض، در آینده ای نه چندان دور بسیار امیدوار باشیم که نازنینان و محمدیان در حال حاضر چنین دغدغه ای نخواهند داشت و تنها به رشد و ارتقای روحی خود می پردازند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید