هدایت شبکه نمایش خانگی در غیاب سریال ادامه دارد/ طنازی پژمان


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899612

در غیاب سریال های طنز و طنز، پژمان جمشیدی که این روزها با حضور در هر فیلمی گیشه را تضمین می کند، با دو سریال «آفتاب پرست و آنتن» این روزها در شبکه نمایش خانگی کره سر و صدا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از آنکه جبلی به ریاست سازمان گسترده صداو سیما رسید، در یک حرکت انقلابی و با شعار تحول، دست به تغییر مدیران بالادستی این سازمان زد؛ در حالی که جبلی به سمت ریاست سازمان صداوسیما برآمد. یکی از این تغییرات اساسی، سپردن یکی از سخت ترین قسمت های سازمان، یعنی. تولید سریال در مرکز فیلم سیما بود. مقرر شد سیما فیلم به سرپرستی جواد رمضانی تولید سریال صفر تا صد را برعهده داشته باشد و با تصمیم این مرکز سریال نمایشی تولید شده راهی شبکه های مورد نظر شود.

تقریبا یک سال از این اتفاق می گذرد و ساخت سریال های جدید به دلایلی از جمله ویروس کرونا و بعداً افزایش کیفیت تولید به تعویق افتاده است و به همین دلیل سریال ها و مینی سریال های تکراری به طور مداوم از شبکه های مختلف تلویزیون بازپخش می شود. و ادامه این مسیر بی شک باعث می شود که مخاطبان و بینندگان این جعبه جادویی برای پرکردن شب به گزینه های دیگری روی بیاورند.

بهترین گزینه پیش روی این مخاطبان، شبکه نمایش خانگی برعکس است تلویزیونسری فعلی VOD در این لحظه بیشترین ژانر وجود دارد و هر سلیقه ای از این تئاتر دست خالی برنمی گردد. این در حالی است که بسیاری از بینندگان به طور همزمان از سریال های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی استفاده می کنند و برای آنها تنوع ژانر و کیفیت حرف اول را می زند و برایشان مهم نیست این سریال در کجا پخش شود.

تنها سریالی که تیزر آن پخش شده و قرار است به زودی پخش شود، سریال «بی همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی است که قرار است جایگزین سریال «بی راشان» از شبکه سوم سیما شود. اما سریال‌های دیگری مانند آزادی مشروط ده نمکی که یک سریال کمدی علیه وقایع کرونا است یا شهباز که داستان پلیسی مرموز دارد، جشن سربرون مجتبی راعی که یک سریال تاریخی است یا طلق ساخته شده است. ابوالقاسم طالبی که درباره فساد است از نظر اقتصادی و قبل از آنها سریال «87 متر» کیانوش عیاری که بیش از یک سال است آماده پخش است اما به دلایل نامعلومی هنوز رنگ آنتن را ندیده ام. .

اما برخلاف تلویزیون که در پخش سریال های خود در بلاتکلیفی به سر می برد، این شبکه بومی توانسته با پخش سریال های مختلف مخاطبان خوبی را برای خود جلب کند. تماشاگرانی که در نبود سریال های باکیفیت، وقت خود را صرف سریال های نمایشی می کنند VOD آنها میپوشند؛ اما در نگاه کلان نگر نمی توان شبکه تلویزیونی بومی را رقیب رسانه ملی تعریف کرد، بلکه VOD ها موازی با تلویزیون عمل می کنند و در نهایت این مخاطب است که حق دارد تصمیم بگیرد کدام یک از مشتریان. برای پر کردن اوقات فراغت خود رسانه باشید.


a3308649 78c3 4fa7 99e8 b18f74504428 خبر خاکستری


کنایه های پیمان همچنان ادامه دارد

در حال حاضر VODشرکت هایی مانند فیلمو، نماوا و اخیراً فیلم نت با پخش سریال های مختلف در ژانرهای مختلف در تمام روزهای هفته، سریال هایی برای مخاطبان خود دارند. در ژانر محبوب کمدی و طنز، سریال هایی مانند «خورشید پرست و آنتن»، کمدی فانتزی «روزی در مریخ»، سریال ملودرام تاریخی «جیران» یا کمدی تاریخی «شبکه مخفی زنان»، سریال ملودرام «بی گناه» یا معمایی سریال Police In Cold Blood و Skin of a Lion همگی سریال های درام هستند که از شبکه نمایش خانگی پخش می شوند.

این روزها پیمان جمشیدی حضور او در فیلم های سینمایی شامل گیشه است و با دو سریال طنز و طنز آفتاب پرست و آنتن بینندگان زیادی را به شبکه نمایش بومی جذب کرد. سریال آفتاب پرست به کارگردانی برزو نیک نژاد با بازی بازیگران طنزی چون حمیدرضا آذرنگ، غلامرضا نیکخواه، گوهر خیراندیش داستان جمال پورشه با بازی پژمان جمشیدی را روایت می کند. داستان دو دوست جنایتکار که حالا بر اثر اتفاقاتی یکی از آنها به نام جمال قهرمان مبارزه با مفسدان بزرگ اقتصادی شده است.

سریال طنز «آنتن» نیز به تازگی از شبکه نمایش خانگی پخش شد؛ سریال به کارگردانی ابراهیم عماریان; کسی که پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را تولید کرد. فیلم های «اینفرادی و دینامیت» که پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران در سال جاری و سال گذشته اعلام شد به تهیه کنندگی امریانی ساخته شد که هم اکنون سریال کمدی «آنتن» را کارگردانی می کند. سریالی با بازی پژمان جمشیدی، هادی کاظمی، مرجانه گلچین، رویا افشار، الیکا عبدالرزاقی، نعیمه نظام دوست و بهنام تشکر که همگی از بازیگران طنز و چهره های سریال های طنز هستند و هم اکنون در این سریال به ایفای نقش می پردازند.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید