هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است.


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839008

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی:

مجید الهی راد گفت: طرح هدفمندی یارانه ها برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه کلید خورد، این طرح باعث افزایش قدرت خرید مشتریان کمیته حمایت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در گفتگو با عصرترک گفت: بر اساس آخرین آمار 62 هزار و 940 خانوار با جمعیت 111 هزار نفری تحت حمایت مستمر این نهاد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۹۸۵ خانوار در قالب تبصره ۱۶ تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: این افراد از حمایت همه جانبه برخوردار خواهند شد اما در صورت فراهم شدن شرایط برای توانمندسازی آنها می توانند از چرخه امداد خارج شوند.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر کل خانواده های تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی، ۱۳ هزار و ۲۰۵ خانوار دچار آسیب سر، ۱۷ خانوار بد سرپرست، ۱۸ هزار و ۸۵۱ خانواده فوتی، ۵۱ خانوار ترک، ۴ هزار و ۳۵۰ خانوار طلاق گرفته اند. 210. «خانواده های دختران خوداشتغال، 20 خانواده سرباز، 458 خانواده زندانی، 793 خانواده کودکان بیمار هستند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آزادسازی یارانه ها، طبق بررسی های انجام شده، یارانه به حساب تمامی خانواده های مددجویان واریز شد و تاکنون گزارشی از عدم واریز دریافت نشده است.

الهی راد در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آزادسازی یارانه ها تا چه اندازه می تواند در روند زندگی اقشار آسیب پذیر و کاهش درآمد موثر باشد، توضیح داد: اقداماتی انجام شده است، این طرح باعث افزایش قدرت خرید مشتریان این موسسه می شود.

وی با اشاره به اینکه این سازمان علاوه بر یارانه های دولتی به کمک های خود در حمایت از مشتریان ادامه می دهد، گفت: مشتریان نگران دریافت حمایت کمیته مددکاری نباشند، بلکه با مدیریت هزینه ها زندگی خود را مدیریت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدف اصلی از طرح آزادسازی یارانه ها عدالت و توجه بیشتر به اقشار کم درآمد جامعه است، گفت: اعمال کیفی شایسته خواهد بود.

وی گفت: به همین دلیل باید در مورد این طرح قضاوت عجولانه و غیرکارشناسی نکرد و با حوصله بیشتر فضای جامعه را ملتهب نکرد و بیش از نیاز خود خرید کرد.

الهی راد گفت: نظارت دقیق و جدی بر قیمت ها و یارانه ها قطعا برای حفظ منافع جامعه به ویژه نیازمندان منفعت زیادی خواهد داشت لذا انتظار می رود حقوق این افراد از نظارت دستگاه های ذیربط حفظ شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید