هر ماه 20 ساعت انیمیشن در مرکز پویانمایی صبا تولید می شود


ساعت: 16:26
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906199

مدیر برنامه ریزی و برنامه ریزی مرکز صبا گفت: هر ماه 20 ساعت انیمیشن در مرکز پویانمایی صبا تولید می شود و بالغ بر 500 قسمت انیمیشن داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مفاخر مدیر برنامه ریزی و برنامه ریزی مرکز صبا گفت: هر ماه 20 ساعت انیمیشن در مرکز پویانمایی صبا تولید می شود و بالغ بر 500 قسمت انیمیشن داریم.

وی گفت: علت اینکه 7 مهر به عنوان روز انیمیشن اعلام شده است به این دلیل است که می گویند اولین انیمیشن در آن روز ساخته شده است اما حقیقت در این مورد متفاوت است. اولین انیمیشن ساخته شده در دنیا به 5 هزار سال پیش در شهر سوخته برمی گردد، زمانی که برای اولین بار طرح های مختلفی بر روی جام گلی کشیده شد و با چرخاندن خشت، مردم حرکت این طرح ها را مشاهده کردند. این موضوع ذوق و هنر ایرانی را نشان می دهد اما متاسفانه کشورهای غربی سعی می کنند تمام نوآوری ها را به خود اختصاص دهند.

مفاخر ادامه داد: انیمیشن یکی از زیرمجموعه های استراتژیک صنایع خلاق است و به دلیل ظرفیت بالایی که دارد مورد توجه است. این منطقه بر اساس ذخایر نامحدود است و می تواند بی پایان تولید شود. این صنعت کار زیادی ایجاد می کند و افراد زیادی می توانند در آن کار کنند. همچنین از آنجایی که مخاطبان انیمیشن ها کودکان و نوجوانان هستند، در نتیجه انیماتورها می توانند تاثیر زیادی در فرهنگ یک کشور داشته باشند.

وی افزود: در 40 سال گذشته هنرمندان زیادی در ایران در زمینه انیمیشن فعالیت کرده اند، اما فعالیت متمرکز در این عرصه از سال 74 به دستور سرانقلاب انجام شد و مجموعه صبا ایجاد شد. هدف این مجموعه پاسخگویی به نیازهای رو به رشد کودکان بود، اما در حال حاضر همه افراد در سنین مختلف را بررسی می کنیم.

او گفت: «در ایران موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهیم و به کودکان و بزرگسالان می‌پردازیم.» اساس هر انیمیشنی داستان است و داستان‌هایی نیز از فرهنگ یک کشور ساخته می‌شود. ما آنقدر که داستان و فرهنگ داریم در این زمینه انیمیشن نساخته ایم.

مدیر طرح و برنامه مرکز صبا بیان کرد: مردم به دلیل اینکه دسترسی سریع به انیمیشن های خارجی دارند بیشتر از دیگران ما را با آنها مقایسه می کنند. باید گفت هر ماه بیش از 20 ساعت انیمیشن تولید می کنیم که در دنیا بی نظیر است.

مفاخر افزود: انیمیشن ها در خود ساختمان صبا تولید نمی شوند، بلکه تمامی تولیدات به صورت جداگانه زیر نظر گروه صبا و با همکاری تهیه کنندگان و کارگردانان انجام می شود. ما اکنون سریال های 500 و 200 قسمتی داریم که رقیب سریال های اصلی دنیا هستند.

وی افزود: حدود 8 ماه است که توانسته ایم یک موتور تبدیل طراحی کنیم تا بتوانیم انیمیشن های قدیمی را به روز کنیم و کیفیت آن را افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید