هزاران موشک و راکت در انتظار حماقت تل آویو هستند

ساعت: 18:19
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793965

یک ژنرال سابق ارتش اسرائیل نسبت به عواقب هرگونه ماجراجویی تل آویو در منطقه هشدار داد و تاکید کرد که ارتش اسرائیل برای جنگ منطقه ای آمادگی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که در صورت حماقت در حمله تل آویو به ایران، روزانه 3000 موشک و موشک در انتظار این رژیم است.

به گزارش پرس تی وی، ژنرال سابق اسرائیلی اسحاق بریک هشدار می دهد که ارتش اسرائیل برای جنگ منطقه ای آماده نیست، زیرا گروه های طرفدار ایران در سوریه، یمن، عراق و حماس در نوار غزه به طور همزمان به اسرائیل حمله می کنند. آنها موشک پرتاب خواهند کرد.

وی افزود که این جنگ در چندین جبهه خواهد بود که اسرائیل برای آن آماده نیست. ژنرال بریک گفت: «یک جنگ جدید ما را سال ها پیش خواهد برد. مشکلاتی که ما در جنگ های قبلی پشت سر گذاشتیم در مقابل عواقب رویارویی آینده هیچ نخواهد بود. به گفته وی، ارتش اسرائیل برای جنگ آینده آماده نیست.

اندیشکده آمریکا روز دوشنبه نیز در تحلیلی درباره ماموریت تل آویو هشدار داد.

شورای آتلانتیک در تحلیلی از بیهودگی ادعای صهیونیست ها مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران، علاوه بر چالش های عملیاتی چنین حمله نظامی، به ویژه با توجه به استقرار یگان های زمین به هوا توسط نیروهای ایرانی که عمدتاً مستقر هستند، می نویسد. S-300 و سیستم های محلی مانند Bavar-373 و 3 ژوئن تل آویو با چالش های استراتژیک دیگری روبرو هستند.

دانی سیترینوویچ، تحلیلگر مؤسسه آتلانتیک نوشت: برخلاف عراق و سوریه که برنامه‌های هسته‌ای مبتنی بر راکتورهای تک هسته‌ای داشتند و به ترتیب در سال‌های 1981 و 2007 توسط اسرائیل نابود شدند، برنامه ایران مبتنی بر دو تأسیسات غنی‌سازی بسیار محافظت شده و غیرمتمرکز است. .

علاوه بر این، در حالی که زیرساخت های هسته ای عراق توسط فرانسه و سوریه توسط کره شمالی ساخته شده است، زیرساخت دانش هسته ای ایران بر اساس دانش دانشمندان هسته ای داخلی است. به عبارت دیگر، حتی اگر تأسیسات هسته‌ای ایران نابود شوند، دانش هسته‌ای محلی به دانشمندان ایرانی اجازه می‌دهد تا به سرعت برنامه هسته‌ای را بازسازی کنند.

علاوه بر این، ایران و نمایندگان منطقه‌ای آن علیرغم حملات اسرائیل به برنامه‌های هسته‌ای عراق و سوریه که هیچ واکنشی نداشته‌اند، به حمله به ایران پاسخ خواهند داد. به عبارت دیگر، 1.5 میلیارد دلاری که به نیروهای دفاعی اسرائیل برای آماده شدن برای حمله نظامی احتمالی به ایران داده شد، تازه آغاز هزینه های اسرائیل است، زیرا پاسخ محور مقاومت عواقب نجومی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید