هزینه بالای استخراج گرانیت مانع از بهره برداری از معادن می شود


ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841557

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

رئیس امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با وجود اینکه در منطقه حاجوسیران کانسار گرانیت مرغوبی وجود دارد، هزینه های حمل و نقل و حمل و نقل آن بالاست، بنابراین استخراج نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه در استان چهار نوع سنگ تزئینی شامل گرانیت، مرمر، تراورتن و چینی وجود دارد، گفت: کل معادن سنگ های تزئینی استان 75 معدن است که در این شرایط استان زنجان یکی از استان های دارای سنگ های تزئینی است. ظرفیت ذخیره سازی سنگ های تزئینی

وی با بیان اینکه یکی از معادن سنگ های تزئینی استان معادن گرانیت بوده است، افزود: 49 معدن گرانیت در استان دارای پروانه بهره برداری بودند که مجوز برخی از این معادن به دلایلی لغو شده است.

رئیس امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازار گرانیت در گذشته خوب و پر رونق بود، اما اکنون گرانیت به رونق گذشته نیست زیرا هزینه استخراج آن به اندازه سایر سنگ های تزئینی است. کار کردن به صرفه نیست

وی با اشاره به اینکه ذائقه بازار به سمت استفاده از سنگ تراورتن رفته است، گفت: این عامل باعث شده که دیگر از سنگ گرانیت در نما استفاده نشود و در کف استفاده شود.

فرامرزی با بیان اینکه ذخیره سازی تعدادی از معادن گرانیت تکمیل شده و برخی از معادن بی کیفیت هستند، خاطرنشان کرد: در منطقه حاجوسیران با وجود اینکه ذخایر سنگ گرانیت مرغوب وجود دارد، هزینه حمل و نقل و جابجایی آن بالاست، به همین دلیل است. استخراج نشده است.

وی گفت: اکثر معادن فعال گرانیت استان زنجان در حال حاضر در منطقه ابهر و هرمدره قرار دارند و برداشت از این معادن در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید