هزینه سفر با اتوبوس، هواپیما، قطار و اتوبوس را مقایسه کنید

هزینه سفر با اتوبوس، هواپیما، قطار و اتوبوس را مقایسه کنید

روز جدید : تصور کنید یک خانواده سه نفره از تهران با اتوبوس به مشهد می روند. هزینه ای که راننده از آنها می گیرد می تواند بیشتر از خرید بلیط هواپیما در آن مسیر باشد

قیمت سفر با اتوبوس در مسیر تهران – مشهد حداقل سه میلیون و 200 هزار تومان است. راننده های معمولی مثل سمند و پژو برای مسیر 10-12 ساعته تهران-مشهد آنقدر مبلغی می گیرند که اگر مدل های گران تری مثل تویوتا کمری و هیوندای سانتافه را انتخاب کنید شش میلیون تومان از شما می گیرند.

به گزارش فرارو، حالا تصور کنید یک خانواده سه نفره قصد دارند با هواپیما، قطار یا اتوبوس از تهران به مشهد سفر کنند. در نیمه دوم شهریورماه سال جاری سه بلیت هواپیما تهران- مشهد حدود سه میلیون و 600 هزار تومان فروخته می شود. این خانواده برای خرید بلیط قطار تهران به مشهد باید بین 450 تا 918 هزار تومان هزینه کنند و خرید سه بلیت اتوبوس در این مسیر کمتر از 750 هزار تومان است.

قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان است. شرکت هواپیمایی وارش قیمت بلیط هواپیما تهران – مشهد در نیمه دوم شهریور ماه را یک میلیون و 150 هزار تومان اعلام کرد و خرید بلیط هواپیما در این مسیر از ایران ایرتور حدود یک میلیون و 190 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت.

به این ترتیب خرید بلیط هواپیما برای یک خانواده سه نفره تقریباً سه میلیون و 600 هزار تومان هزینه دارد. قیمت بلیت اتوبوس تهران – مشهد به عنوان ارزان ترین گزینه به حدود 150 هزار تومان رسید و بلیط قطار چهار ستاره در این مسیر 306 هزار تومان به فروش می رسد. یعنی قیمت بلیت قطار تهران – مشهد برای یک خانواده سه نفره بین 450 تا 918 هزار تومان خواهد بود.

در روزهای باقی مانده از شهریور امسال و همزمان با سفر زائران ایرانی به عراق، به راحتی نمی توان بلیط اتوبوس بین شهری را پیدا کرد، اما معمولاً بلیط اتوبوس تهران – مشهد برای مدل های 25 نفره VIP، 248 هزار تومان فروخته می شود. و یک خانواده سه نفره می توانند بلیط اتوبوس بخرند باید 744 هزار تومان کنار بگذارد.

رانندگان پژو و سمند برای مسیر تهران – مشهد سه میلیون و 200 هزار تومان وجه نقد دریافت می کنند و این رقم برای تویوتا کمری و هیوندای سانتافه شش میلیون تومان از آژانس های مسافرتی خواهد بود.

هزینه سفر در مسیر تهران – رشت

قیمت بلیط اتوبوس تهران – رشت حدود 100 هزار تومان است. معمولا ارزان ترین بلیط اتوبوس – تهران – رشت 98 هزار تومان فروخته می شود و خرید بلیط اتوبوس VIP در این مسیر 108 هزار تومان است. خانواده ای سه نفره که قصد سفر از تهران به رشت را با اتوبوس دارند، باید حدود 300 هزار تومان بپردازند. یک چهارم هزینه سفر با کالسکه.

رانندگان پژو و سمند برای این مسیر یک میلیون و 400 هزار تومان می گیرند و اگر بخواهید با خودروهایی مانند تویوتا کمری و هیوندای سانتافه به رشت بروید باید 2 میلیون تومان بپردازید. تقریبا برابر با قیمت سه بلیط هواپیما تهران – رشت. زیرا ایران ایرتور بلیط هواپیما تهران – رشت را تقریباً 690 هزار تومان می فروشد و این قیمت برای سه نفر کمی بیشتر از دو میلیون تومان خواهد بود.

قیمت بلیت قطار تهران – رشت در نیمه دوم شهریورماه امسال 204 هزار تومان و قیمت سه نفره 612 هزار تومان است.
هزینه سفر بین تهران و بندرعباس

بلیط هواپیما تهران بندرعباس معمولا یک میلیون و 300 هزار تومان به فروش می رسد. خرید بلیط هواپیما تهران بندرعباس از شرکت هواپیمایی واراش یا ایران ایرتور برای نیمه دوم شهریور ماه یک میلیون و 315 هزار تومان و هزینه خرید سه بلیط به سه میلیون و 900 هزار تومان می رسد.

رانندگان اتوبوس پژو و سمند برای مسیر 16 ساعته تهران – بندرعباس سه میلیون و 600 هزار تومان و رانندگان کمری و سانتافه هشت میلیون تومان دریافت می کنند. خرید سه بلیط قطار در این مسیر بین ۶۸۱ تا یک میلیون و ۴۲۲ هزار تومان هزینه دارد و اگر با ۲۵ مسافر به سراغ اتوبوس های VIP برویم، خرید سه بلیط اتوبوس حدود ۹۷۵ هزار تومان هزینه دارد.

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید