هشت شهید گمنام در قزوین تشییع هستند

وی افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) امسال، تدفین 400 شهید گمنام در سراسر کشور پیش بینی می شود که از این تعداد 200 شهید در تهران و 200 شهید دیگر در شهرستان ها تشییع و تدفین می شوند. استان های کشور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین با اذعان به اینکه مراسم تدفین شهدای گمنام در هشت نقطه استان برگزار می شود، گفت: استان قزوین دارای هشت شهید گمنام است که پیکرهای آنان وارد و تحویل گرفته می شود. در استان ساعت 10 صبح روز جمعه دوم آذرماه از میدان میرعماد به سمت پل نادری – میدان آزادی، خیابان امام خمینی (ره) – مسجد النبی (ص) و محل اقامه نماز جمعه برگزار می شود. با حضور مسئولین و مردم شهید پرور.


هشت شهید گمنام در هشت نقطه استان قزوین تشییع شدند

امیری مقدم اذعان داشت: همچنین پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص جایگاه شهدا پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پس از استقبال از پیکر شهدای گمنام، برنامه های متنوعی از 2 تا 16 دی ماه سال جاری در نظر گرفته شده است. با توجه به درخواست های گسترده شورای هیئات مذهبی، پایگاه ها و محلات بسیج و دانشگاه ها برای حضور شهدا در مراسمات، مراسم شب وداع در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.

امیری مقدم با اشاره به محل تدفین نهایی و تدفین شهدای گمنام استان قزوین گفت: از هشت شهید گمنام، چهار شهید در شهر قزوین و چهار شهید در شهرستان های تاکستان و تاکستان تشییع می شوند. البرز (دو شهید در شهر تاکستان و دو شهید در شهر البرز).


سه شهید گمنام در شهر قزوین تشییع شدند

وی یادآور شد: سه مکان در شهر قزوین شامل فرهنگسرای امام حسن اصغری(ع) شهر خوسر، معراج الشهدا در خیابان نادری و دانشگاه فرهنگیان به عنوان محل دفن سه شهید گمنام و یک مکان در رازمیان. شهرستان برای تشییع و تدفین یک شهید دیگر برنامه ریزی شده است.

مدیرکل حفاظت آثار باستانی و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام شهر قزوین روز سه شنبه 15 دی ماه ساعت 9:30 صبح از مزار شهدای شهر قزوین برگزار می شود. مسجد امام خمینی (ره) بلوار آزادگان مسجد امام حسن اصغری (ع) شهرک کوثر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در حال برگزاری است.


بیشتر شهدای گمنام مربوط به منطقه شلمچه است

امیری مقدم بیان کرد: مراسم استقبال از چهار شهید گمنام جمعه دوم دی ماه همزمان با اقامه نماز جمعه در شهرهای تاکستان و البرز برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه تشییع و تدفین چهار شهید گمنام 15 آذرماه سال جاری در نصرت آباد و مجتمع شهدای شفیع زاده ناحیه البرز و شهر اسفرورین در منطقه تاکستان برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به عملیات نظامی هشت شهید گمنام استان قزوین گفت: از هشت شهید گمنامی که میهمان استان قزوین هستند، هفت شهید اهل منطقه شلمچه و یک شهید اهل منطقه جزیره مجنون هستند و دارند. سعی شد مکان هایی برای تدفین این شهدا در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به راحتی به یاد و خاطره آنها دسترسی داشته باشند.

امیری مقدم گفت: مراسم شب وداع به همت هیئت نظامی استان قزوین در مرکز شهر قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید