هشدار افزایش بارندگی و بارش برف و باران در جاده های 15 استان

هشدار افزایش بارندگی و بارش برف و باران در جاده های 15 استان

روز جدید : یک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده چالوس را به دلیل بارش برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محور چالوس و محور تهران – شمال و برگشت از صبح امروز به دلیل بارش برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود است.

تردد خودروها در محورهای هراز، فیروزکوه و قزوین – رشت (دو طرفه) روان است. در بزرگراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و محور شهریار – تهران در برخی مقاطع زیاد است.

سازمان راهداری همچنین از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های زنجان، همدان، اصفهان، گلستان، سمنان و خراسان رضوی و بارش باران در برخی محورها در استان های قزوین، البرز، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و کرمان خبر داد. ، کهگیلویه. ، بویراحمد و یزد گفت.

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سامانه بارشی در برخی نقاط کشور هشدار داد و از بارش برف و باران در ۱۴ استان امروز و فردا خبر داد.

بر اساس تحلیل وضعیت جوی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی امروز در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، یزد، اصفهان، سمنان، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، فارس، چمهیله و کهگیلایه. و خوزستان بارش برف و باران پیش بینی می شود.

فعالیت سامانه بارشی فردا در بخش هایی از شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی با بارش های کوتاه مدت پایان می یابد.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جوی پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم است. از روز جمعه سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب وارد کشور می شود.

امروز به دلیل وزش باد شدید در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های شرقی، جنوب شرقی، جنوبی و جنوبی البرز مرکزی، ریزگردها به‌طور غیرمنتظره افزایش نیافته و دید افقی کاهش یافته است. همچنین امروز در نیمه شرقی کشور 4 تا 6 درجه کاهش دما و از فردا تا آخر هفته دما در بیشتر مناطق کشور افزایش می یابد.

روز دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز سه شنبه علاوه بر این مناطق دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

شرح سامانه اول: تقویت فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: برف و باران، باد شدید، کولاک، مه، کاهش دما، تگرگ در مناطق مستعد و رعد و برق در مناطق گرمسیری

منطقه دیدنی:
دوشنبه 12/2/1400: خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان

اثر خطر: لغزندگی سطح جاده و قطع شدن ترافیک، کولاک، کاهش دید، احتمال ریزش بهمن، ریزش سنگ، مسدود شدن جاده های برفی، تاخیر و لغو.

توصیه: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، چراغ مه شکن و سوخت کافی داشته باشید، از فعالیت های کوهستانی و حرکت عشایری خودداری کنید، وسایل کمکی برف روبی را تهیه کنید و با آسیب های احتمالی مقابله کنید و مصرف انرژی را مدیریت کنید.

شرح سیستم دوم: تغییر در نوع توده هوا با افزایش گرادیان تراکم

زمان شروع: دوشنبه 14:00/12/02

زمان پایان: اوایل سه شنبه، 14:00/12/03

نوع خطر: باد شدید، گرد و غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا

حوزه کاری: تهران، کوم، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق یزد، سمنان

اثر خطر: در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستگی درخت
نهال های فرسوده و آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی

توصیه: مقاوم سازی سازه های موقت، پرهیز از تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و پارک خودرو در اطراف این مکان ها خودداری شود.

توضیحات سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: برف، باران، تگرگ، مه، باد نسبتا شدید، در مناطق گرمسیری همراه با رعد و برق

منطقه دیدنی:

دوشنبه 12/02/1400: گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: اختلالات ترافیکی، مه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، کولاک در جاده های کوهستانی، ریزش بهمن، جاده های روستایی ممکن است به دلیل بارش برف، تاخیر و لغو پروازها و آبگرفتگی محدود معابر شهری مسدود شود.

توصیه: پرهیز از تردد غیرضروری، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ، چراغ مه شکن و سوخت کافی، عدم جابجایی عشایر عشایر، احتیاط در فعالیت های کوهستانی، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری به ویژه در فعالیت های کشاورزی، برای جلوگیری از آسیب های احتمالی.

دیدگاهتان را بنویسید