هشدار به سرمربی استقلال؛ فرهاد مجیدی تیم را برای فصل آینده می بندد

هشدار به سرمربی استقلال؛  فرهاد مجیدی تیم را برای فصل آینده می بندد

سعید مراغچیان بازیکن سابق استقلال در خصوص شرایط این تیم پس از پیروزی در لیگ برتر و دیدار پیش رو مقابل کپر رفسنجان اظهاراتی را مطرح کرد:

از وضعیت تیم استقلال خبر دارید؟

خدا را شکر که استقلال بعد از 9 فصل دوباره موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. البته این قهرمانی با قهرمانی های سال های دیگر تفاوت زیادی دارد.

تفاوت در چیست

همیشه قبل از جام جهانی یا المپیک برای ورزشکاران در هر رشته ورزشی بسیار سخت تر است. به عنوان مثال در کشتی پیش از المپیک همیشه مسابقات جهانی برای ورزشکاران حساس تر و سخت تر است اما سال بعد از المپیک تیم ها با نوجوانان خود به مسابقات می روند. این کشتی گیر می داند که در صورت قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی، می تواند نایب قهرمانی را به تیم ملی کشورش در المپیک بپوشاند. جام جهانی در فوتبال مانند یک المپیاد فوتبال است.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

این فصل که قبل از جام جهانی است، همه تیم ها با انگیزه و انرژی مضاعف در لیگ حضور داشته اند. چون بازیکنان لیگ می دانند که اگر بدرخشند می توانند به تیم ملی خود برسند. به همین دلیل در مسابقات انرژی مضاعف شرکت می کنند. به این ترتیب استقلال در فصلی قهرمان شد که همه تیم های لیگ برتری و بازیکنانشان با انرژی مضاعف در زمین حضور داشتند. از طرفی دیگر ویژگی این قهرمانی زودهنگام بودن آن است.

تو چی میگفتی

استقلال با برد زودهنگام خود ثابت کرد که چقدر از همه رقبای خود بهتر و بلندتر است. استقلال با کمترین گل و بدون باخت به اینجا آمد. بحث دفاع در هر تیمی بسیار مهم است. هر تیمی که در هر تورنمنت گل های کمتری بزند و سخت تر ببازد، موفق تر خواهد بود. استقلال امسال بیشتر به این موضوع توجه کرد.

شما یکی از منتقدان استقلال بودید و می گفتید این تیم زیبا بازی نمی کند. الان در مورد چی صحبت میکنی

آره! وقتی شروع فصل بود و هنوز استراتژی کادرفنی برای ما مشخص نبود، در این مورد صحبت می کردم. اما بعد از گذشت حدود نیم فصل مشخص شد که استقلالی ها به اندازه او به گلزنی فکر می کنند. در واقع استقلال به دلیل سال های دور دوری از عنوان قهرمانی، امتیاز گرفتن را به یک بازی زیبا ترجیح داد و در نهایت توانست میلیون ها هوادار را به وجد آورد.

فکر می کنی استقلال فصل آینده با همین استراتژی به لیگ می آید؟

شک دارم. به لطف کار دفاعی خوب تیم استقلال، مجیدی در فصل نقل و انتقالات، جذب بازیکنان هجومی در خط هافبک و خط حمله، او را در سال آینده در کنار زدن چند گل و نباختن عالی بازی خواهد کرد.

بازی این تیم مقابل مس رفسنجان را چگونه پیش بینی می کنید؟

همه بازی ها برای استقلال سخت است. هر تیمی که مقابل استقلال قرار می گیرد دوست دارد خودنمایی کند. عسل رفسنج نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما استقلال با روحیه خوبش قطعا می تواند این تیم را شکست دهد. اگر شکست بخورد، هیچ اتفاقی نمی افتد. چون استقلال قهرمان شد و سه امتیاز این دیدار برایش حیاتی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید