هشدار به پیشکسوتان پرسپولیس؛ فصل بعد کدام تیم قهرمان می شود؟

هشدار به پیشکسوتان پرسپولیس؛  فصل بعد کدام تیم قهرمان می شود؟

با نزدیک شدن به لیگ بیست و یکم، اخبار نقل و انتقالات تیمی بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد. این در حالی است که به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس زودتر از سایر رقبا شروع به کار کرده و پیش از این بر سر چند گزینه با یحیی گل محمدی به توافق رسیده است.

در همین رابطه با مرتضی کرمانی، ستاره نیمه دوم دهه 60 پرسپولیس گفت و گو کردیم که صحبت های جالبی داشت؛

از خریدهای جدید پرسپولیس چیزی یا خبری شنیده اید؟

تا جایی که در رسانه ها بود و من اخبار زیادی به همین شکل یا در فضای مجازی شنیدم. الان خرید بیرانوند و پورعلی گنجی درست است؟

به نظر نهایی می رسد.

اگر چنین است، خوب است. این دو بازیکن ملی پوش و باتجربه هستند و می توانند کمک زیادی به موفقیت پرسپولیس کنند. البته تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی فعلی نیز باید در اولویت قرار گیرد و از مهدی ترابی شروع شود.

پرسپولیس خیلی زود نقل و انتقالات تابستانی خود را آغاز کرد. آیا قبول می کنی؟

ببینید الان خیلی ها فکر می کنند پرسپولیس فصل بعد قهرمان می شود یا استقلال؟ به نظر من جواب کار رضا درویش و مصطفی ایرلو در فصل نقل و انتقالات است. چه کسی موفق تر است در طول فصل موفق تر خواهد بود. نقل و انتقالات تابستانی بسیار مهم است.

به نکته درستی اشاره کردی خیلی ها فکر می کنند که باید در تابستان بازیکن را خرید چون بازیکن خوبی در نقل و انتقالات زمستانی وجود ندارد؟

این کاملا درست است. هر بازیکنی را که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی می خرید، برنده می شوید. در غیر این صورت، در زمستان نمی توانید امید زیادی به خرید خوب داشته باشید. به نظر من این یکی از بزرگترین مشکلات یحیی گل محمدی در پرسپولیس است.

بعد از شکست مقابل سپاهان به سراغ سرمربی پرسپولیس رفتید و از دست خالی یحیی گل محمدی صحبت کردید. حالا رضا درویش در حال خرید تیم ملی است و انگار نمی خواهد نتیجه نگرفتن را توجیه کند؟

وقتی به تمرین می رفتم و با دوستان قدیمی ام صحبت می کردم، اصلاً باور نمی کردم که این تیم این همه مشکل داشته باشد. چیزهای زیادی یاد گرفتم که یک جورهایی به نظرم رسید که شاید نمی خواهند پرسپولیس برای ششمین فصل متوالی قهرمان شود.

که؟

نمی‌توانم یا نمی‌خواهم بگویم چه کسی بهتر است از این جمله که ممکن است گفته‌اند «پرسپولیس بس است» استفاده کند! حتی در خرید یا حفظ بازیکنان کلیدی نیز سهل انگاری های زیادی وجود داشت که نمی شد آنها را نادیده گرفت. تیمی که پنج سال پیاپی پیروز می شود در سراسر جهان توجه بیشتری را به خود جلب می کند، اما به نظر می رسد اینجا حساس شده است. فکر نمی‌کنم بعضی‌ها برای ششمین سال متوالی چنین اتفاقی بیفتند.

حالا فکر می کنید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بتواند فصل آینده از لیست یحیی گل محمدی خرید کند؟

این باید اتفاق بیفتد. پرسپولیس جای آزمون و خطا نیست و بازیکن بزرگ می خواهد. وقتی تنها به پرسپولیس رفتم همه جای زمین را نگاه کردم و دیدم ستاره یا ملی پوش است. حالا در فوتبال ایران فردی مثل محسن عشوری یا فرشاد پی را پیدا نمی کنید. علی آقا پروین همیشه بهترین های فوتبال تهران را به پرسپولیس می آورد.

البته آن موقع مثل الان در فوتبال پول نبود. بازیکنان به عشق پوشیدن پیراهن پرسپولیس یا کار زیر نظر علی پروین به این تیم آمدند اما حالا اول و آخر پول می گیرند؟

موافقم بله زمان جنگ بود و پول در فوتبال نبود. اکنون برخی از تعاریف تغییر کرده و با توجه به شرایط جامعه پول حرف اول و آخر را می زند. با این حال پرسپولیس باید بهترین خریدها را داشته باشد. امسال سال قبل از جام جهانی است و شاید خیلی ها آماده باشند با تعداد کمتری برای پوشیدن پیراهن تیم ملی به پرسپولیس بیایند.

به دوران حضورت در پرسپولیس اشاره کردی. با جدایی ناصر محمدی از پرسپولیس به نوعی با پیراهن شماره 8 جای او را پر کردید اما در این فصل پس از جدایی نورالهی و کنعانی، صندلی این دو به پایان نرسید. می توانید توضیح دهید؟

این نظر لطف شماست. ما کجا و ناصر محمدی اعجوبه کجا؟ با این حال بازی در پرسپولیس آسان نیست. بازیکن برای موفقیت در این تیم باید از توانایی های فنی و ذهنی بالایی برخوردار باشد. فشار اینجا خیلی زیاد است. زمان ما هم سکوها، تماشاگران و رسانه ها بود. بازی پرسپولیس را همه تماشا کردند و هر هفته زیر ذره بین بودی و محاکمه می شدی. همیشه باید مست می بودیم و الان فقط یک فضای مجازی اضافه شده است. دو عامل فنی و قدرت روحی در پرسپولیس بسیار مهم است.

آخرین کلمه؟

حرف خاصی برای گفتن ندارم و امیدوارم پرسپولیس برای فصل آینده بهترین نفرات را جذب کند. هواداران به حق انتظار دارند که پرسپولیس در فصل آینده تمام جام ها را مدعی شود و کسب کند. این انتظار باید در عوض یک بازیکن بزرگ بخرد.

دیدگاهتان را بنویسید