هشدار جدی پیشکسوتان قرمزها: کادر فنی پرسپولیس باید تقویت شود

هشدار جدی پیشکسوتان قرمزها: کادر فنی پرسپولیس باید تقویت شود

او در پایان رافت درباره شکست پرسپولیس مقابل سپاهان و قهرمانی استقلال در لیگ برتر مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می خوانید:

* ابتدا قهرمانی را به هواداران استقلال تبریک می گویم. چون امسال تیم خوبی داشتند و از اول فصل مشخص بود که برای قهرمانی می جنگند اما به هر حال این را هم در نظر داشته باشید که پرسپولیس رکورددار قهرمانی لیگ است. متاسفانه در دو سه سال اخیر پرسپولیس ستاره هایش را از دست داده و بازیکنانش جذب قهرمانی های خارجی شده اند. در این سال ها بازیکنانی چون بیرانوند، طارمی، شجاع، علیپور، کنعانی زادگان، محرمی و …. از پرسپولیس رفتند و این تیم از ستاره خالی شد. از این دست اتفاقات در فوتبال زیاد است اما پرسپولیس همیشه قهرمان خواهد بود.

* پرسپولیس امسال هم برای قهرمانی می جنگد که حتی در بازی شب گذشته مقابل سپاهان هم تا آخرین لحظه روحیه جنگندگی داشتند و واقعا حیف شد که این تیم پیروز نشد. به نظر من پرسپولیس باید بازیکنان بهتر و باهوش تری جذب می کرد. تیم امسال مشکلات زیادی داشت و تغییرات سرمربی کار را سخت کرد. امیدوارم یک تکانی بزرگ در پرسپولیس ایجاد شود و ببینیم این تیم چگونه قدرت سابق خود را به دست می آورد.

* باید اعتراف کرد که برانکو توانست تحول بزرگی در پرسپولیس ایجاد کند و سیستم های زیادی را در این تیم بر جای بگذارد. او یک سازه بسیار خوب ساخت. چون فوتبال ایران را خیلی خوب می شناخت و با روحیه پیشکسوتان و بازیکنان شما آشنا بود. پس از آمدن برانکو کالدرون به پرسپولیس و ادامه راه برانکو، اما پس از حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس تغییرات بیشتری صورت گرفت و بازیکنان بیشتری از پرسپولیس رفتند. در آن زمان 70 درصد تیم ملی را پرسپولیسی ها تشکیل می دادند. متاسفانه در فوتبال ایران تعداد ستارگان بسیار کم است و دیده اید که حضور بازیکنان ازبکستانی و تاجیکستانی نمی تواند گره از مشکلات پرسپولیس بگشاید.

* استقلال هم بعد از حدود 10 سال قهرمان شد و برای قهرمان شدن به عوامل زیادی نیاز دارید. وقتی سردار آجورلو به استقلال آمد به دوستان استقلالی ام گفتم امسال سال خوبی است چرا که آجورلو مدیری باتجربه است که کار باشگاهی را خیلی خوب انجام می دهد. البته باید بگویم یحیی گل محمدی هم مربی توانمندی است و هواداران و پیشکسوتان نباید او را بی منطق بزنند. فکر می کنید در صورت استعفای یحیی گل محمدی چه اتفاقی می افتد؟

* به نظر من کادر فعلی باید تقویت شود، هرچند دستیاران یحیی همه خوب هستند، اما اگر یک دستیار خارجی خوب به این کادر اضافه شود، وضعیت بهتر می شود. لازم نیست احساساتی باشیم. چون او کاری جز ضربه زدن به تیم انجام نخواهد داد. هوادار حق دارد عصبانی باشد اما باید واقع بین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید