واکنش جنجالی پیشکسوتان قرمزها به تقابل پرسپولیس و استقلال

واکنش جنجالی پیشکسوتان قرمزها به تقابل پرسپولیس و استقلال

محمد نصرتی در خصوص اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال، انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم ملی و ابقای مهدی مهدویکی به عنوان سرمربی تیم زیر 23 سال، گفت: باید از کشورهای موفق در فوتبال خود الگوبرداری کنیم. در فوتبال آلمان از افرادی استفاده می شود که تجربه فوتبالی دارند و فوتبال ما نباید از این قاعده مستثنی باشد.

وی افزود: از آنجایی که مهدی مهدوی کیا در راس کادر فنی تیم زیر 23 سال قرار دارد، این اتفاق خوبی برای آینده فوتبال ماست.به نظرم او همچنان می تواند با این تیم موفق شود و به المپیک برسد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه معتبی هورشیدی به عنوان سرپرست سابق تیم ملی زحمات زیادی کشیده است، خاطرنشان کرد: در زمانی که آقای هورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شد، انتقادات زیادی در این باره وجود داشت. انتخاب اما حالا آقای استیلی با سالها سابقه بازی در تیم ملی و حضور در جام جهانی به عنوان سرمربی یا سرپرست تیم ملی انتخاب شد که خوب است. البته اینها کافی نیست و برای موفقیت تیم ملی باید برنامه ریزی، اردوها و بازی های تدارکاتی خوبی داشته باشد و آمادگی خوبی برای جام جهانی داشته باشد.

نصرتی با اشاره به قرعه کشی جام جهانی گفت: فکر می کنم با وجود صعود ایران به جام جهانی، دو دیدار آینده برای ما بسیار مهم است زیرا شانس کمی برای رسیدن به دومین قرعه کشی جام جهانی داریم و اینکه چیز خوبی برای ما خواهد بود.”

وی همچنین درباره آزادی موقت شهاب الدین عزیزی هادم تصریح کرد: باید به آقای عزیزی هادم هم خسته نباشید بگوییم. به هر حال تیم ملی در شرایط حساسی قرار داشت که اخیراً با حضور آقای عزیزی هادم موفق شد به جام جهانی صعود کند اما در حال حاضر هماهنگی خوبی بین هیئت مدیره فدراسیون فوتبال و مدیر فعلی وجود دارد که می توان به این مهم دست یافت. آینده. فوتبال فوتبال باید با خرد جمعی جلو برود و احساس من این است که اخراج عزیزی هادم هم به رای گیری و تصمیمات فردی مرتبط بود. امیدوارم در نهایت همه این تغییرات برای فوتبال کشور به خصوص برای تیم ملی خوب باشد چرا که ما پتانسیل خوبی در تیم ملی داریم و می توانیم حداقل چهار بازی با این نفرات آماده جام جهانی انجام دهیم. و از گروه ما خارج شوید. وی در خصوص رقابت استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی و مدعیان باقی مانده در این رقابت ها گفت: استقلال و پرسپولیس از هم جدا شدند و مدعیان اصلی قهرمانی هستند چرا که اختلاف امتیاز آنها با سایر تیم ها بیشتر شده است. به نظر من از این به بعد باید برای فرهاد مجیدی احترام خاصی قائل باشیم و شاید تا قبل از آن هیچکس فکر نمی کرد که او بتواند چنین تیمی را از نظر فنی و حاشیه ای مدیریت کند. سپاهان هم دور از رقابت دو تیم باقی مانده است اما در این فصل باید افسوس بخوریم که تیمی مثل تراکتورسازی جزو مدعیان نیست و همچنان مطرح است. تراکتورسازی تیمی بود که با بازگشت به لیگ برتر و در زمانی که فوتبال ایران دو قطبی شده بود یا در نهایت با حضور سپاهان آن جو را شکست.

نصرتی افزود: از زمانی که خودم برای تراکتورسازی بازی می کردم اکنون شرایط در این تیم مرا نگران می کند چرا که تراکتورسازی تیمی بود که همیشه یکی از نامزدهای قهرمانی بوده و حضور چنین تیم هایی باعث رونق فوتبال ما می شود. وقتی تیم هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، صنعت نفت و فولاد خوزستان در لیگ برتر بدرخشند با حمایت هوادارانشان می توانند در لیگ ما پیشرفت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راهی برای برون رفت از بحران وجود دارد یا خیر، گفت: قطعا راه حلی وجود دارد که برای موفقیت این تیم ابتدا همه باید متحد شویم. سابقه قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی لیگ برتر با تراکتورسازی را دارم و اکنون در شرایطی هستیم که حساسیت به این تیم بیشتر شده است. همه هواداران و نمایندگان استان باید یک هدف داشته باشند و آن بازگرداندن عزت این تیم است. باید به تراکتورسازی کمک کنیم تا مثل زمانی که یکی از محبوب ترین تیم های لیگ قهرمانان آسیا بود و می توانست عملکرد درخشانی داشته باشد، شود.

بازیکن سابق تراکتورسازی گفت: شرایط تراکتور واقعا نگران کننده است و باید این موضوع را در نظر بگیریم که این تیم چند سالی است خصوصی اداره می شود و آقای زنوزی از جیب خودش برای تراکتور هزینه کرد که سختی های خودش را داشت. وقتی در فوتبال امروزی می‌بینیم تیم‌هایی مثل سپاهان، فولاد، مس یا حتی گل گهر وابسته به بخش‌های صنعتی کشور هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند، چگونه می‌توانند در بخش خصوصی موفق شوند. به همین دلیل فکر می کنم بهتر است مثل مس سونگون در فوتبال تبریز از مرکز استان استفاده کنیم تا تراکتور با اتحاد و یکپارچگی به جایگاه واقعی خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید