واکنش پیشکسوتان استقلال پس از اعلام شکایت

واکنش پیشکسوتان استقلال پس از اعلام شکایت

در نهایت کمیسیون استیناف پس از تایید بخش مهمی از رای کمیته انضباطی در خصوص اعتراض باشگاه های استقلال، سپاهان و پیکان از بازیکن غیرمجاز گل گهر، جنجالی ترین پرونده انضباطی این فصل لیگ برتر را مختومه کرد. برای حفظ همان شکل و نظم.

پیمان صاحب جامعی گفت: درخواست تجدیدنظر کاملا قابل پیش بینی بود و حق را به صاحب حق دادند. استفاده از بازیکن غیرمجاز در هر شکل و موقعیتی به این معنی است که نتیجه بازی باید برگردد و این رای چندان بحث برانگیز نیست. فضا به قدری سنگین بود که امروز باید از هیئت استیناف بابت تصمیم درست تشکر کنیم. با این حال آنها قربانی یک سری ساختمان های فضایی نشدند و آنچه از هیچ دستگاه قضایی انتظار می رفت را انجام دادند.

پیشکسوت آبی ها گفت: نکته عجیب حضور چند باشگاه دیگر و فشار بر کمیسیون استیناف بود. باشگاه هایی که طرف این قضیه نبودند، اما بیشتر از باشگاه گل گهر برای پس دادن رای حرص داشتند! از این پس همه باشگاه ها باید فقط به بازی در زمین فوتبال عادت کنند و فقط در این زمینه شعار ندهند.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: این رای بدهی استقلال و فرهاد مجیدی را سنگین تر کرده است و آنها اکنون باید برای قهرمانی در این فصل تلاش بیشتری نسبت به قبل داشته باشند. اگر با وجود این رای، قهرمان در پایان فصل پیروز نشود، فضای مقابل این تیم بسیار سخت می شود.

مدافع سابق آبی ها در خصوص نیم فصل دوم و حضور استقلال در ادامه فصل گفت: با توجه به اینکه دست مجیدی پر از بازیکن در زمین است و حذف از آسیا می تواند برای همه آنها یک موفقیت اجباری تلقی شود تمرکز. در مورد رقابت های لیگ برتر و قهرمانی در این رقابت ها.

صاحب گروه گفت: دلیل دارم وقتی می گویم دست مجیدی پر از بازیکن خوب است و هیچ دغدغه ای برای انتخاب بازیکنان اصلی خود ندارد. می بینید که در استقلال بازیکنی مثل ارسلان مطهری که بازیکنی مثل او دارد آرزوی هر تیمی است و هفته ای یکی دو دقیقه بازی می کند. یا رشید مظاهری یکی از بهترین دروازه بان های ایران 20 هفته است که از لیست خارج شده و در آستانه جدایی است. امسال استقلال یکی از با ارزش ترین تیم های لیگ و یکی از ارزشمندترین بازیکنان استقلال در دهه اخیر است.

وی در خصوص تیم ملی و راهیابی به جام جهانی قطر گفت: با پتانسیل فوتبال ایران صعود به جام جهانی قابل پیش بینی بود اما نه به این سرعت. اسکوچیچ هم خوب کار کرد اما باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم و اسکوچیچ را بت نکنیم. او خوب کار کرد، اما به یاد داشته باشید که او تیم اول آسیا را داشت و تعدادی از بهترین های آسیا برای او بازی کردند.

کارشناس فوتبال گفت: با توجه به افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی، حضور در این رقابت ها به تنهایی فوتبال ایران را راضی نمی کند. حداقل 20 و حداکثر 6 تیم آسیایی در جام جهانی 2022 حضور خواهند داشت و حضور فوتبال ایران در جمع پنج یا شش کشور برتر آسیایی در فوتبال کاملاً طبیعی است. امروز باید به فکر صعود از مسابقات مقدماتی جام جهانی باشیم و این تنها چیزی است که می توان برای فوتبال ایران پیشرفت تلقی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید